Het paarden aan huis topic deel 10

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Maartje_M

Re: Het paarden aan huis topic deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 08:34

vast even een stipje :D

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 20:43

Ik ben echt heel blij dat ik veel hooi van eigen land heb, maar ik red het niet jaar rond. Ik laat Corsten dan komen. Ik hoop eigenlijk dat ik voor 1 januari genoeg plek heb voor een paar grote balen maar ik vrees er voor := wil dan ook wat stro mee bestellen voor vulling, maar als ons eigen hooi van het land komt, ben ik altijd al lang blij als alles binnen kan :+

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 08:18

Ik wil ook echt niet verpakt. En het is heel fijn dat corsten de analyses er bij heeft! Voor ons zitten ze ook letterlijk in de hoek dus in geval van nog kan ik daar ook halen, dat vind ik ook wel echt heel fijn. Tja en duur is het inderdaad, maar gelukkig hoef ik niet jaar rond er van te voeren

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 20:57

Onze katten en honden vangen ook echt veel muizen. Helaas is een van onze katten een paar weken terug niet thuis gekomen en ook nog nergens gespot, dus ik denk dat die ook niet meer thuis komt helaas. Hij was vorig jaar aan komen lopen en de lieveling van mijn zoon dus het is wel een beetje zuur. Hij had het hier wel heel erg naar zijn zin. We hebben hem laten chippen (en castreren) dus als hij gevonden wordt horen we het nog wel

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 21:06

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 16:29

DubbelFun schreef:
De roos op zich is vervelend, maar het is meer de jeuk waar ze last van heeft.

Ze is nu geschoren en nu kan ik beter eerst met een pennetjesborstel de boel loshalen en dan met een stugge harenborsten het meeste er uit borstelen, maar een dag later zit het er gewoon weer.
Als je haar aait heb je dus gewoon hele vette witte vingers.

Is het geen huidvet dan? Ivm de witte vinger. Wat krijgt ze te eten? Toevallig olierijk voer?

Hè bah Lys, hoe is het nu?

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 22:01

Oh wat heftig Audesta, sterkte :knuffel:

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 20:59

Ik ga maar weer eens een poging doen mee te kletsen, het leven en mijn humeur zitten af en toe in de weg zeg maar :+ ik hoop dat beter weer in ieder geval ver humeur goed gaat doen :+

Wij hebben een heel oude tractor bij het huis gekregen. Echt top dat ding! Ik zou alleen nog wel iets willen om grote pakken hooi te kunnen stapelen (ik wil jouw loader wel audesta :+ ) want dan kunnen we ook grote pakken laten maken van eigen land.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 21:12

Ja maar hem hier krijgen is nog wel een ander verhaal denk ik :')

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 12:52

Qimm schreef:
En het was zo mooi droog geworden .... ;(

Dit waren gister exact mijn woorden... maar ik was al blij dat we geen sneeuw hadden.

Ik had de pony ook altijd op sneeuwbeslag idd, nu alles zonder ijzers dus met sneeuw kunnen ze er gewoon uit.
Als het serieus gaat vriezen gooien wij de leidingen dicht en spuiten we ze helemaal leeg, zodat er niks kapot kan vriezen. En dan op tijd de tuinslang binnen zetten (dit is het deel dat ik altijd vergeet) zodat ik gewoon waterbakken in de stal kan zetten. Mijn merrie kapt ze altijd open als ze dicht vriezen dus ze staan dan eigenlijk nooit zonder.

Gedoe met hooi is echt zo oliebol. Ik heb nog eigen snede en van Corsten nu en de meningen zijn in de kudde aardig verdeeld over welke lekkerder is, dus voorlopig heb ik voor ieder wat :D

Poeh Lynn die heeft zich druk gemaakt

Ik heb uberhaupt een hekel aan gebrek in communicatie, maar inderdaad zeg dan gewoon nee...

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 19:06

Pannendeksels laten zich niet zo makkelijk knippen nee :')

Mir is creatief haha!

Ik heb mezelf maar in bad gezet vanavond. Dagje kantoor was nog iets te veel na mijn weekeindje ziek, ik moet dan dus echt niet in de airco lucht zitten blijkt :=

Ik zag dat in het noorden weer flink sneeuw valt, hopelijk blijft het voor iedereen te doen daar

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 20:09

Toch typisch dat iedereen dezelfde ervaringen heeft he :')

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 20:44

Jeetje die kies :oo

Zo’n stress is niet leuk… die lorette beschrijft is helemaal heftig!
Hier zijn ze redelijk stress ongevoelig. Ze liggen hier letterlijk naast de graafmachines te slapen :+

Succes morgen boemel!

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 14:45

Hier ook zo'n man die graag automatiseert :=

Warmer weer is erg welkom maar de regen mogen ze van mij ergens anders hebben hoor, zo geen zin in :+

Ik verbaas me ook altijd over hooikeuzes van paarden. Ik heb redelijk grof hooi van eigen land en fijner hooi van Corsten liggen nu. Ik vul ongeveer de helft van de netten met het ene en de andere helft met het andere, en ik heb 2 paarden die voorkeur hebben voor het eigen hooi en 2 met voorkeur voor het hooi van Corsten. Heel bijzonder.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 13:48

De regen hier staat voor einde middag op de planning, dus ik heb ze nu even lekker zonder deken staan en dan hoop ik dat ze ik mooi op tijd weer een regenjas aan kan trekken :+ Denk dat ik ze niet allemaal een jas aan doe, even kijken hoe warm het blijft.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 16:43

Hier lijkt de regen toch wel mee te vallen en bij een beetje miezer te blijven. Dat gaat ik dus. Want nu weet ik niet of ik wel of geen deken op moet doen :+

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 09:17

Nou ik was ook een beetje teleurgesteld in het weer toen ik buiten kwam -O-

Mooi span hierboven!

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 19:10

Gefeliciteerd Audesta en dochter van Lynn! Jammer dat het met de eigen pony niet in de resultaten te zien was, maar een goed gevoel is eigenlijk wel belangrijker.

Boemel blij paard <3

Ik heb vandaag de hele dag op mijn voeten gestaan dus ik moest van manlief nu in bad :+ ik heb echt onverklaarbaar veel last van mijn reuma sinds dit weekeind en een dagje agility met de hond, 4 paarden trainen en de kas schoonmaken was vast niet het beste voor het lijf :+
De pup gaat het wel echt leuk doen nu, het is een neurotische druktemaker maar als hij aan het werk mag dan wil hij wel! Voor mijn zoon op locatie nog even te veel hond helaas maar hij gaat wel trouw iedere week mee :D
Afbeelding

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 11:35

ik heb ook te weinig tijd maar ik prop altijd maar gewoon door :=

LN lekker buren...
Joyce lekker gereden!
En Marjan een nieuw zadel.
Dais lekker ponykamp-WE gereden :D Ik zou dat ook graag doen met de mijne maar daar komt dat gebrek aan tijd dan weer wel lastig doen haha

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 12:19

dat werd duidelijk gewaardeerd :D

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 12:19

Sterkte Belker!

Ik was ook niet positief verrast over de hoeveelheid regen van vannacht, beetje jammer dit.

Leuk Audesta! Ben benieuwd!

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 11:03

Ik ben ooit op trektocht geweest met mijn verzorgpony, dat was echt zo'n geweldige ervaring!

Hier vanmorgen ook wel koud maar had het idee dat het de afgelopen nachten kouder geweest is. Helaas voor de paarden moesten de dekentjes al wat vroeger af, want ik ben vandaag op kantoor en anders staan ze straks te zweten. Dat vind ik echt het nadeel van dit weer

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 19:55

Ze staan hier onder 50g en die gaat als het niet anders kan rond 7 uur af inderdaad. Beter even koud dan te warm.
Ze slapen hier momenteel ook het liefst de hele dag in de zon. Ik voel me altijd zo schuldig als ik ze dan kom storen voor een training :=

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 12:45

Ik zou ze ook graag zonder deken, maar heb er 2 die dat toch echt niet goed trekken... Ik scheer ze niet, maar dus wel een dunne jas erover om het comfortabel te houden. Anders heb ik na de winter geen paard over := De pony staat om de reden die Nickeltje noemt zonder deken, maar het helpt nog niet echt met de klio's := volgend jaar maar weer een beetje scheren haha

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 21:12

Langer licht is echt heerlijk! Helaas had ik vandaag een hele lange werkdag (altijd op woensdag) en was mijn kwartje echt op :=

Leuke tractor! Wij hebben ook een oudje maar die van ons is iets minder oud meen ik.