Groene klei/leem

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

ELD

Groene klei/leem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-24 07:35

Mijn paardje heeft helaas 2 weken stalrust met elke dag 10 minuten stappen aan de hand. Sinds gisteren is week 1 over, maar merk ik dat er op zijn achterbenen een beetje vocht begint te komen. Stalbenen dus...
Binnen een week mogen we langzaam terug beginnen opbouwen, maar het is ook opbouwen om terug op de weide te mogen (dus nog geen volledige dagen terug buiten zoals voorheen).
Ik weet dat het enige wat echt helpt tegen stalbenen beweging is. Nu voor de komende 2-3 weken gaat dit nog niet en zou ik proberen om het probleem te verhelpen met groene klei.

Welk merk groene klei mag er een hele nacht blijven opzitten? En kan ook geen kwaad als er wondjes zijn (dit is minder belangrijk). Is er een voorkeur voor een poeder of al voorbereidde groene klei?

Alles er nog andere tips zijn tegen stalbenen bij stalrust mogen deze altijd geven worden!

(Stalbenen zijn echt nog niet erg, moest je hem niet elke dag zien zou je het niet merken. Ik wil het niet erger laten worden.)

ELD

Re: Groene klei/leem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-24 07:40

Oké, dankjewel dan gaan we voor poeder.

Had dit een goed effect bij jou? En welk merk gebruik je?

ELD

Re: Groene klei/leem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-24 08:02

Inderdaad, dit heb ik al gedaan. Ik heb gisterenavond nog een mail naar de kliniek gestuurd en wacht hun antwoord zeker nog even af.

Duidelijk dan gaan we voor het poeder. Dankjewel!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie