Kiezen tussen je paard en de rest van je leven?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Kiezen tussen je paard en de rest van je leven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-02 19:25

Ik zit met een klein dilemma, waar ik voorlopig ook nog niks aan gaan doen. Maar ik ben benieuwd hoe jullie hier over zouden denken.

Ik ben nu bijna 21 jaar en woon nog thuis bij mijn vader en zijn vriendin. Zijn vriendin is 26 (ja maar 5 jaar ouder!) en ze hebben samen 2 kinderen, 2 meisjes van 1 en 3 jaar. Harstikke leuk natuurlijk maar ik wordt er vaak nogal gek van. Ik heb eigenlijk geen zin om met kleine kinderen te wonen, dat is pas iets voor over jaren. En daarbij kan ik het niet goed vinden met mijn vaders vriendin.
Mijn paard staat aan huis, ik betaal dus geen stalgeld, verder hebben we ook een bak en een weiland. Dat is dus echt super!

Nu wil ik heel graag op mezelf wonen, ik had bedacht dat ik dan het beste een huis vlakbij waar ik nu woon kon zoeken, dan kunnen mijn paarden gewoon daar blijven staan. Alleen de wachttijd is ruim 8 jaar, en ik sta pas 2 jaar ingeschreven. Dat gaat dus nog erg lang duren.

Het liefste ga ik een tijd in het buitenland wonen, maar al mijn plannen lopen stuk op het feit dat ik een paard heb.

Ik studeer en ik werk op dit moment, ik heb dus weinig geld te besteden, zeker als ik op mezelf zou wonen zou ik verder geen geld meer hebben voor een paard. Wel als die bij mijn vader blijft staan, maar een pensionstal kan ik echt niet betalen. Daarbij wil ik het mijn paard niet aandoen om dan hele dagen op stal te moeten staan. Ze staat nu namelijk van 08:00 t/m 20:00 buiten iedere dag. Verder is ze ook drachtig en gaat ze volgend jaar bevallen, echt super ik kijk er ontzettend naar uit!

Nu gaat die gedachte om mijn paard te verkopen wel eens door mij hoofd, ik kan het geld goed gebruiken en ik kan dan gaan wonen waar ik wil, het liefste in New York..
Maar sinds ik daar over heb gedacht heb ik er allemaal dromen over. Dat Nuala van iemand anders is en dan word ik huilend wakker. Ik kán haar niet verkopen...

Wat zouden jullie doen?

Rivendell

Berichten: 6818
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 19:53

Laat je hart spreken. Als je echt zo gek bent op je paard, houd haar dan. Je kan altijd nog naar het buitenland. En ja, thuis wonen is idd goedkoper. En als je je paard wil houden zul je daar moeten blijven denk ik. Of ga eens op zoek naar een boer of pensionstal en vraag wat prijzen op.
Succes

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 20:05

Lastige keuze wel..

Misschien kan je je paard aan iemand leasen voor een periode?DIe dan alls betaald,maar dat hij dan van jou blijft.

Ik heb ook weleens de gedachte van"wat als ik dalijk in de 20 ben" ik moet toch ooit op mezelf gaan en wie weet leeft michelle nog wel een jaar of 10... ik zou d'r iig geval nooit verkopen.

Maar goed over jou.. wil je het veulen houden?
Die kan je eventueel verkopen ,dan heb je iig weer wat meer geld.

Misschien dat je er bijv een jaartje tussenuit kan gaan of een aantal jaar... geld gaan verdienen en dan een huisje gaan zoeken.. ofzo?

Het lijkt mij iig niet echt leuk om bij je vader te blijven wonen,zit je daar dalijk nog met je 27 ste..
Misschien kan je op kamers gaan ofzo?

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 20:08

kan je niet particulier iets huren, dat is vrienden van ons ook gelukt!
Probeer het zou ik zeggen!

VillaNeusjes

Berichten: 6097
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 20:10

ik zal heel eerlijk zijn.
ik heb baily en ik ben harstikke gek op hem. maar ik heb al jaren geleden besloten om te werken om mijn droom uit te laten komen en daarvoor zal ik moeten emigreren naar australie als mijn studie klaar is. en het is heel vervelend maar hij gaat over 4 jaar dus echt naar een ander baasje. meenemen is geen optie. te duur en het klimaat is te warm voor hem.
ik heb deze keuze gemaakt en hoeveel ik ook van mijn paard houd, ik wil wel leven op mijn manier.
en ik weet dat dit mij pijn zal doe maar ik weet het wel al van te voren.
je kunt maar 1 ding doen en dat is je hart volgen. ga na wat je nu echt heel erg wilt en wat vooropstaat.
de keus is moeilijk maar als je er heel goed over nadenkt dan is het al een klein stukje makkelijker..

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 20:10

Ik vind je nogal optimistisch over naar New York gaan en daar gaan leven. Je komt de USA tegenwoordig zo snel niet meer in. Niet officieel, niet met Green Card. En werk heb je daar ook niet zo één-twee-drie.
Ik zou persoonlijk voor mijn paard kiezen en voorlopig nog even thuis blijven zitten. Als je namelijk nu het huis uit zou gaan en het wordt financieel toch wat krapper omdat je op jezelf woont, dan doe je je paard tekort en dat kan nooit de bedoeling zijn.
Ik kan me voorstellen dat je het op jezelf wonen erg graag wilt. Je kunt, als de wachttijden bij jullie al zo lang zijn, ook kijken of je ergens bij jullie in de buurt op kamers kunt. Maar ook dat kost best veel geld.

Ik zou zo zeggen: probeer te sparen en ga desnoods naar New York op vakantie of ga andere dingen in de wereld bekijken. En je zult erachter komen dat het soms ergens anders mooier lijkt, maar het nergens zo goed is als thuis....

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-02 20:41

Bedankt voor de reacties. Ik vind het nog steeds erg moeilijk.
Ik wil het veulen misschien houden, maar dan alleen omdat ik hem als hij wat ouder is voor meer geld kan verkopen. (maar of je dan winst maakt vraag ik me af) dus dat is nog een onzekerheid.

Ik ben helemaal niet zo optimistisch om in New York te gaan wonen, ik ben er afgelopen jaar een tijdje geweest en heb er ook gewerkt en vond het een fantastische stad. Dat het moeilijk en onzeker is ik ook een reden waarom ik de keuze zo moeilijk vind, straks mislukt het en zit ik weer thuis alleen dan zonder paard..
Maar als je iets écht wilt dan moet je er ook 100% voor gaan natuurlijk, ik ben ook niet bang voor die uitdaging. Welk land ik kies maakt niet eens zoveel uit, ik wil gewoon de wereld zien, alles.
Maar met een paard is die keuze er gewoonweg niet, je hebt een verantwoordelijkheid tegenover je paard natuurlijk.
Maar stel dat ik mijn paard niet verkoop kan ik me niet voorstellen hoe ik ooit uit huis kan, behalve als ik een goede baan heb (wat nog wel een tijdje zal duren) of samen ga wonen, huisje boompje besstje dus. En dat wil ik juist pas nádat ik de wereld ben rond geweest.

Maar mijn paard wél verkopen kan ik me ook niet voorstellen..

Pppfff wat is het leven toch moeilijk soms..

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-02 20:46

Ohja nog even over de optie op kamers wonen, die hebben we hier niet. Ik woon echt in the middle of nowhere.. En als ik iets verder ga wonen, Amsterdam bijvoorbeeld, heb ik niet de tijd voor mijn paard mits die hier blijft staan, ik heb namelijk geen auto en dan is de reistijd gewoon te lang.

Ik zie geen mogelijkheid op mezelf te wonen én mijn paard te houden op dit moment, behalve als ik daarbij mijn studie opgeef en een baan van 9 tot 5 zoek. Maar dit hou ik niet vol, dat weet ik al, ik heb al 2 jaar van 9 tot 5 gewerkt bij verschillende bedrijven, maar de functies die ik met mijn opleiding kan krijgen zijn ontzettend saai.
Dan maar eerst je opleiding afmaken denk je dan, maar wat ik nu doe vind ik dus helemaal niet leuk, wil misschien zelfs stoppen..
Ik word er zo gek van dat ik niet weet wat ik wil, ik heb zoveel ideeën maar bij geen eentje het lef en de "passie" om het door te zetten. En dat is wel een voorwaarde wil ik mijn paard ervoor verkopen.
Maar doorgaan met mijn leven zoals het nu is kan ook echt niet..

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 20:47

Het leven bestaat uit het maken van keuzes.

En dat hebben we allemaal moeten doen, en doen we nog steeds. Een paard is een extra factor waar je rekening mee moet houden. En twee paarden is een dubbele factor waar je rekening mee moet houden.

Je hebt het nu over de merrie, dat je haar niet in andere handen kunt zien.
Je hebt het over het houden van het veulen (voorlopig)

Je zult toch keuzes moeten gaan maken. Ik hoop alleen dat je er achteraf geen spijt van krijgt....

ithilien

Berichten: 42
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: Limburg België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 20:48

Dat heb ik ook moeten doen, en nu staat mijn paard jammergenoeg te koop.

Mijn vriend heeft de kans gekregen om als manager een bedrijf op te starten waardoor we moeten verhuizen en ik studeer en ben op zoek naar een job. Het was goed te kombineren zo tussen ons maar nu hij dat bedrijf moet beginnen gaat er geen tijd meer zijn, dus hebben we besloten om hem te verkopen aan iemand die tijd voor hem kan maken.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 21:12

Esme_27 schreef:
Ohja nog even over de optie op kamers wonen, die hebben we hier niet. Ik woon echt in the middle of nowhere.. En als ik iets verder ga wonen, Amsterdam bijvoorbeeld, heb ik niet de tijd voor mijn paard mits die hier blijft staan, ik heb namelijk geen auto en dan is de reistijd gewoon te lang.


Als je gaat kijken naar kamers, dan vind je ze ook, zelfs in Assendelft. Of desnoods in Zaandam.
En OV vanuit Amsterdam naar Assendelft? Waarom ga je niet fietsen? Brommertje?

Ik heb niet de indruk dat je alle mogelijkheden hebt doordacht....

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 21:13

Als ik het nu zo lees dan is denk ik de beste optie om je paardje te verkopen,want als je 'm nu niet wil verkopen dan zal je dat nooit doen en zit je toch nog steeds thuis.

Jij wilt zoveel dingen die misschien later niet meer kunnen,daarom zou ik toch kiezen voor al die dingen en je paardje verkopen,later als je al die dingen hebt gedaan die je wil dan zal je echt blij zijn.

Je kan later altijd nog een paardje nemen,als je de tijd en het geld hebt.

Het is moeilijk om afscheid te nemen,maar als je 'm houd dan moet je dat toch ooit eens,want een dier gaat ook dood,dan kan je misschien beter afscheid nemen van hem terwijl hij nog leeft en het bij een ander bazinnetje nog lange jaren goed zal hebben,dan dat je tot z'n dood bij 'm blijft en verder nooit wat hebt gedaan in je leven wat je hardstikke graag had willen doen.

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 21:17

jeetje wat een moeilijke keus. Heb je algekeken of je niet bij iemand in huis kan wonen die je kent? of iemand die een zomer huisje heeft wat hij aan jouw kan verhuren of is dat ook niet te betalen?

En ja tot slot met je pa praten of er niet een oplossing voor is.

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-02 21:30

Cassidy"]
[quote="Esme_27 schreef:
Ohja nog even over de optie op kamers wonen, die hebben we hier niet. Ik woon echt in the middle of nowhere.. En als ik iets verder ga wonen, Amsterdam bijvoorbeeld, heb ik niet de tijd voor mijn paard mits die hier blijft staan, ik heb namelijk geen auto en dan is de reistijd gewoon te lang.


Als je gaat kijken naar kamers, dan vind je ze ook, zelfs in Assendelft. Of desnoods in Zaandam.
En OV vanuit Amsterdam naar Assendelft? Waarom ga je niet fietsen? Brommertje?

Ik heb niet de indruk dat je alle mogelijkheden hebt doordacht....
[/quote]

In Assendelft en Zaandam heb ik me ingeschreven voor alle mogelijke woninggelegenheden, er is gewoon een grote wachtrij. De huizen waar ik voor in aanmerking kom hebben een lage huurprijs, en daar zijn ook altijd de meeste reacties op.

Stel ik woon in Amsterdam. Dan ga ik dus overdag naar school en ik werk 's avonds, dan kan ik niet daarna nog naar mijn paard. Stel ik ga in het weekend werken, dan moet ik na school dus naar Assendelft met de trein en vanuit daar met de scooter. Dat is minimaal een uur heen en een uur terug reizen. Dat trek ik niet op de langere termijn.. Naar school is namelijk ook al anderhalf uur reizen..

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 21:33

Ik zou nog even thuis blijven, mijn rijbewijs halen en een auto aanschaffen. Als je je nu al zorgen maakt over je verder leven: je rijbewijs is een van de meest belangrijke diploma's in je leven, een diploma waar je dagelijks profijt van mocht hebben.
En waar staat je school?

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 22:00

Als ik jou was zou ik thuis blijven wonen, je paard houden, en hee goed nadenken wat je verder wil gaan doen met je leven!

ik heb precies hetzelfde gehad, heb n tijd bij mn exvriend gewoond, dat ging over, woonde ineens weer thuis, maar ja hele tijd ouders&mn zusje om me heen....om gek van te worden!
en heb alleen een havo-diploma, vind dan maar eens een leuke baan...

maar nu werk ik bij mij in de straat bij een trainingsstal, mn paarden staan aan huis, heb goede afspraken met mn ouders, heb alle rust&vrijheid, en tijd voor mn paarden!

wat wel een nadeel is, wil ik bv op vakantie, of n weekendje weg...ja de paarden staan hier, en die willen aandacht, mn ouders zeggen ja t zijn jouw paarden, dus jij moet er voor zorgen!

n weekendje of een weekje vindne ze niet erg, als t maar niet te vaak voor komt!

hebben jullie geen ruimte om ergens achter op t terrein n huisje te bouwen?

wij hebben aan t eind van de achtertuion nog voor de wei een stuk bouwgron, waar ik als ik wil, ooit een huisje op mag bouwen!
maar ja dan blijf ik in de achtertuin van mn ouders wonen...
maar ik bedoel, dat is ook een optie!heb je geen 'last' meer van de kleine kinderen, en van de vriendin van je vader.

wat je ook kan doen als jullie niet mogen bouwen op de grond, is een tuinhuisje,/blokhut neerzetten, en daar dan dus wel in 'wonen' maar bv eten&douchen wel in huis doen

dan heb je toch je privacy, doet een vriendin van mij ook!heeft tv'tje koelkast, bed, bankje enz in die blokhut bij hun inde tuin, en daar komen haar broer&zus echt niet binnenvallen!
heeft ze ook gedaan ivm mega lange wachtlijsten&onbetaalbare huizen!

maar zolang je twijfelt over het verkopen van je paard: niet doen!krijg je eeuwig spijt van!

probeer ook eens goed na te denken over een eventuele andere baan/opleiding

je hebt nog een maand of 8 voordat het nieuwe schooljaar begint, dus de open dagen enz komen er weer aan, als je opleiding je tegenstaat, stop er dan mee, heb ik ook gedaan, ben aan een grafische opleiding begonnen na de havo, die wil heel erg tegen, ben gestopt en gaan werken, alleen maar saaie niet vol te houden baantjes!
heb nu wel geluk gehad met mn huidige baan, maar anders was ik terug naar school gegaan! politieschool, of naar het HBO, personeel&arbeid

maar ja 3 jaar niet meer op school geweest, wil dus alleen nog maar deeltijd naar school, want ben te eel vrijheid gewend!

maar succes met het beslissen, en zolang je twijfelt, nix doen!
wanneer je echt zeker weet dat je je paard wil verkopen moet je dat doen, en weet je zeker dat je deze opleiding niet ziet zitten en niet zo;n soort baan wil hebben, stop er dan mee, en ga goed bedenken wat je wel wil(ik weet hoe moeilijk het is!!)

succes!!

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-02 22:00

Ik heb al een rijbewijs, alleen nog geen auto, de verzekering voor mijn leeftijd is onbetaalbaar.
Mijn school is in Utrecht

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 22:03

welke opleiding doe je?als ik vragen mag!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 22:04

Ik zou voorlopig even blijven zitten waar je zit. Dus thuis. Jeetje man, als ik je hoor over "de rest van je leven" zou ik zeggen dat je in de 40 was, en niet pas 21!

regine

Berichten: 3423
Geregistreerd: 25-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 22:06

Ik heb ook ander half jaar een uur heen en een uur terug gereist met het openbaar vervoer naar mijn paard! Ik werkte van 10 tot 6 in Arnhem, dan had ik om kwart over 6 de trein naar Oss, daar was ik 10 over half 7. Dan moest ik op de treintaxi wachten, wat soms ellendig lang duurde en dan ong. een kwartier in die taxi en ik was op stal. En dan rijden enzo en dat terug. Wachten op taxi, kwartier in de trein, wachten op de bus, kwartier in de bus en dan half 11, soms 11 uur thuis zijn en slapen en dan weer om 10 uur werken. Het klinkt heel erg, maar dat valt best wel mee hoor! Ik had het er graag voor over. Je krijgt er immers ook zo veel voor terug! Ik laaide altijd helemaal op op stal. Inmiddels heb ik een auto en dat is uiteraard veel fijner, maar ik heb het wel altijd zo gedaan!
Wanneer je wel graag het huis uit wil, maar lang reizen niet voor je paardje over hebt moet je toch maar eens nadenken of je echt wel zo veel om je paardje geeft, of ze echt zo belangrijk is in je leven of dat je haar na een poosje toch niet zo meer zal missen als je denkt.
Probeer in iedergeval eerst echt alles. Zoek nog harder naar een oplossing, goedkope pensionstallen zijn er heus wel! Je moet goed zoeken. Breng je noden onder de mensen, wie weet, weet iemand wel een leuke stal voor je! Succes.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 22:09

heb je profiel bekeken, als je geschiedenis doet omdat je voor journalistiek bent uitgeloot...ja is eigenlijk een slechte reden om aan eenopelding te beginnen'omdat je voor de andere opleiding bent uitgeloot'

stop met geschiedenis en probeer er opnieuw bij journalistiek tussen te komen!

en anders kan je toch op een andere school/ander niveau iets in die richting gaan doen?
als dat je aanspreekt zou ik er voor gaan!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 22:09

Hé Zen, Esmé!! Laat je leven op z'n beloop, alles valt op zijn plek maar dat duurt soms even. En als jij zeker te weten naar New York wilt, of zeker te weten Nuala niet wilt missen dan zal het ook gebeuren op die manier.
Pas als je aan de man bent wordt het een ander verhaal... Knipoog Haha!

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 00:39

Echt geen "klein" dilemma. Nee het leven houdt niet op omdat je een paard hebt. Wanneer je het zo benaderd, is het echt tijd om de puntjes op de i te zetten. Ik denk in jouw geval dat het een opeenstapeling is van onbehagen op allerlei gebied, je thuissituatie en je opleiding, dit kan een tijdelijk iets zijn. Jouw paard komt als het goed is wel in goede andere handen. En natuurlijk gaat dat met pijn in je hart. Jouw leven moet je zelf zo zien in te richten dat je het ook de moeite waard vindt. Het nieuwe hoeft niet altijd beter te zijn, maar niet geschoten is altijd mis. Wat je ook besluit, doe het allemaal voor je zelf.

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 00:39

He Esme,

Ik denk dat je er nog maar even rustig over na moet denken.

Ik had besloten dat als mijn moeder was overleden met paardjes en al naar Frankrijk te gaan...
Nu is het zover en heb ik het gevoel mijn pa niet alleen thuis achter te kunnen laten en blijf dus bij hem.

Op zich bevalt het me hier prima maar ik weet wat je bedoelt en hoe je er over nadenkt.... maar goed je word niet zomaar gek dus denk er nog even rustig over na.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 09:10

Misschien is het een optie om een autootje aan te schaffen op naam van je vader? Dan valt te premie al een stuk lager uit en is het misschien ook voor jou betaalbaar.