Dringend mening gevraagd!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Dringend mening gevraagd!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-02 18:28

wil even jullie menig horen!
zowel positief als negatief!

ik kan een paard kopen, kan zeer goed bewegen, opzich geen verkeerd karakter, maar heeft moeite met hard werken, laat zich niet gemakkelijk sluiten, en zet zich overal vast(vooral rug) als ze moet springen

ik heb haar meerdere keren zien lopen, denk dat met een rustige hand, meer met je benen rijden&veel geduld dit een superpaard kan worden!
en ik ben geen springruiter maar ga juist voor de dressuur.

eigenaar wil er zsm vanaf, komt morgen iemand kijken die meer probleempaarden koopt, berijdt&weer verkoopt als ze beter handelbaar zijn als hij dit paard niet koopt, gaat hij direct door naar de slacht

prijs is €1500,- wat dus absoluut geen geld is voor dit paard!

merrie, wordt 8 jaar, ca 1.68-1.70 donkere koffievos braaf in de omgang, maar wat lastig te rijden

dit paard kan ik morgen kopen als die ander hem niet wil

kan stalling regelen, en heb het geld, ook voor het onderhoud en eventuele DA kosten mocht er ooit iets met haar gebeuren.

heb op dit moment 2 paarden(1 kan ik niet meer op rijden), staan bij mij thuis, de 3e stal is bezet door t paard van mn moeder, maar kan dichtbij huis bij 3 verschillende mensen het paard plaatsen, voor weinig geld.

is dit wel of juist niet verstandig om te doen?

tessa3009
Berichten: 233
Geregistreerd: 25-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 18:42

je kan het altijd proberen, je zegt dat je het geld en stalling enz hebt, dus dat is geen probleem, maar heb je ook de tijd? want dat andere paard van jou lijkt me ook geen makkie en die zal ook wel genoeg tijd nodig hebben.... maar goed, gaat het niet, dan verkoop je haar toch weer?

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 18:43

Als je denkt dat juist jij het paard wel kan rijden wel, denk ik.
Dan zou ik niet zien waarom niet iig.
Mag je wel proefrijden?

Succes ermee

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 18:44

Gewoon doen! Voor de prijs hoef je het niet te laten iig!

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 18:51

Doen! Je hebt meer ervaring met dit soort paarden, dus dat gaat allemaal goed komen. Kijk naar quentin!
Ik zou er helemaal voor gaan als ik jouw was.

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 18:54

Ik vind het heel erg moeilijk om te zeggen of je het paard wel of niet moet kopen.

Waar heb je het paard eerder gezien dan??

Je hebt ook al 2 paarden (1 waar je niet meer op rijd) en dat kost al heel erg veel tijd ook al aan de verzorging enz.

Ik heb het ook gehad hoor.
Kon een supper mooi paard kopen en M dressuur en nog goedkoper als 1500 euro.

Heb het ook nog gedaan want ik wilde het perse uit proberen.
Achter af heb ik gewoon heel veel geluk gehad dat ik het paard weer kon verkopen.

Een groot nadeel vind ik toch de tijd die je er voor kwijt bent per dag en dan heb je ook nog 2 andere paarden.

MEGA NADEEL:
Wie zegt dat het paard alleen moeilijk te rijden is.
Voor hetzelfde geld heeft het paard lichaamelijk iets en je kunt tenslotte niet naarbinnen kijken.

En waarom wil die eigenaresse er zo snel mogelijk vanaf??

Het enigste wat ik positief vind is dat je stalling hebt.

1500 Euro is wel 3300 gulden en ik heb hier vaak genoeg leuke paarden en goede paarden mee gekocht.

Ik ben blij dat ik mijn 2e paard direct weer heb verkocht.
Ik besteed liever al mijn tijd aan 1 paard dan half werk bij 2 paarden.

Denk goed over de MEDISCHE kant na van het paard.

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 19:10

Wil je haar kopen voor de handel of om zelf te houden? Ik vind het absoluut waar wat Corina zegt. Kijk goed naar de medische kant want die dingen die jij vertelt, klinken wel als een medisch probleem.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-02 19:10

ff wat antwoorden op de vragen:

het paard staat op de stal waar ik werk, is van de stalruiter.
helemaal nagekeken door de DA en zit wat vast in de rug, gebit is nagekeken, de kiezen hadden haken, die zijn bijgevijld, verder geen problemen

is met harde hand en weinig met been gereden, daardoor enigzins bang voor het bit.
wanneer het paard moet springen, zie je dat ze dat niet wil, omdat ze wat vast zit in de rug, gaat het springen geforceerd, gaat het fout dan wordt ze dus 'hardhandig' gecorrigeerd.

zie het paard dus dagelijks op mn werk, zet het paard iedere dag in de stapmolen of in de wei, is heel rustig&braaf

eigenaar longeert haar, dat gaat goed, of hij rijdt haar, dat gaat minder,hij wil springen, en dan blokkeert ze.

mag haar proefrijden en mag morgen kijken als die ander er op gaat en er bijzijn als diegene zn mening geeft over het paard.

wat de tijd betreft, Quentin rij ik 3x per week in een binnenbak(2x bij de club, 1x vrijrijden) verder longeer ik hem iedere dag tussen de middag(onze buitenbak is nu niet zo goed om in te rijden)
destiny wordt dagelijks gepoetst en daar stap ik in t weekend wat mee

dus heb genoeg tijd voor een 3e paard, dat ik dan bv geen tv kan kijken, of minder achter de comp kan zitten, dat vind ik geen probleem!

de eigenaar wil ervan af, omdat hij nu 5 paarden heeft, 1tje gaat er naar amerika volgende week, 2 zijn bedoeld voor hemzelf(wedstrijden) 1tje rijdt hij met de bedoeling hem over n tijdje goed te kunnen verkopen
dit paard wilde hij ook rijden&voor goede prijs kunnen verkopen, heeft het paard al geruime tijd maar omdat het er niet naar utziet dat het snel genoeg beter gaat ziet hij het niet zitten om haar te blijven rijden&er geld in te stoppen, omdat hij dan dus verlies erop maakt ipv er beter van wordt
zelf blijven rijden kost meer tijd&geld dan dat het oplevert, dus hij wil ervanaf, ook wil hij geen moeilijk paard aan zn klanten verkopen omdat hij dan zijn goede naam op t spel zet.
hij wil haar nu dus direct verkopen, omdat hij er nu echt genoeg van heeft, heeft er al veel tijd&geld ingestopt, meer dan ze op zal brengen.

hoop dat t zo een beetje duidelijk is hoe het in elkaar zit.

lijkt me een uitdaging!en ik denk dat ik met veel geduld het vertrouwen van het opaard wel kan winnen, en er een heel eind mee kan komen, lukt het niet, ja dan is het een wijze les geweest!

ga het er vnv met mn vriend over hebben, en als ze morgen niet aan die ander wordt verkocht, heb ik het er thuis over, en als mn ouders niet al te moeilijk doen, koop ik haar!

ben benieuwd!

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 19:17

Doen. Als jij het niet doet, doe ik het. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 19:17

Volgens mij wil je helemaal geen meningen horen maar staat je besluit al vast *LOL*
Succes er mee!!

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 19:19

Je weet het antwoord zelf al zo te lezen.

Als je het echt een uitdaging vind en je weet dat het paard verder niets mankeerd zou ik zeggen........wie niet waagt wie niet wint.

Je kent het paard al een tijd en als je het een mooi dier vind waarom niet.

Ik zou het paard alleen eerst heel erg goed en alleen maar dressuurmatig rijden!!!

Misschien heeft het paard wel heel veel angst om te springen.

Alja

Berichten: 25592
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 19:20

ik zou het gewoon doen wie niet waagd wie niet win........

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-02 19:26

ja ik heb t voor mezelf eigenlijk al besloten!

als ze morgen niet wordt verkocht koop ik haar!

t is misschien makkelijker als ze wel wordt verkocht aan die ander, maar mocht ze niet aan hem worden verkocht, dan heb ik er een paard bij!

ga haat komende tijd dan alleen ff laten wennen aan dr nieuwe omgeving, en wat longeren, tot ze me vertrouwt en dan rustig bij de basis beginnen met rijden, alleen dressuur, springen hoeft voor mij niet zo nodig, en als ik toch wil springen, doe ik dat met Quentin!

ik laat t morgenavond wel weten hoe t is afgelopen!!

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 19:35

Wel doen he!!!

Wij zijn ook nieuwschierig

xxpinoxx
Berichten: 302
Geregistreerd: 11-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 19:51

Ik zou het als ik jou was wel doen, als je denkt dat je de problemen op kan/wil lossen. Dan heb je straks een superpaardje!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132048
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 20:12

Wel een uitdaging hoor !
Zo te lezen weet je best waar je mee bezig bent, dus 'k zou de gok ook wagen hoor.

Veel succes, en hou ons op de hoogte he !

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 20:23

Doen!
Als ik jou zo hoor over het paard mist het dier de complete basis opleiding.
Die zou jij dat paard kunnen geven.

Mijn haflinger zat ook helemaal cast in de rug, was in de galop duidlijk te zien. Ik heb nu 3 maanden met dubbele lijnen gewerkt(AdB manier) en ik kreeg bijna een 10 voor mijn galop in de les van afgelopen zaterdag.

Laat desnoods de rug nog eens nakijken door een fysio ofzo. maar ik denk dat het je wel gaat lukken.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-02 23:55

ik heb het er vanavond met mn vriend over gehad, die vind het ook een goed idee en staat er helemaal achter!

niet dat hij zoveel van paarden weet, maar als hij moeilijk zou gaan doen omda ik wat meer tijd nodig heb met een paard erbij, en hem dus iets minder vaak kan zien, zou het n probleem kunnen zijn

maar hij is heel enthousiast!
hij bood zelfs aan om t geld voor te schieten, maar dat is niet nodig, want heb afgelopen tijd wat gespaard, was voor mn rijbewijs, maar ja dat komt wel een keer!

ik ga morgen zodra ik op mn werk ben, en de eigenaar is er, meteen vragen of hij haar sowieso aan mij wil verkopen, en dus niet eerst die ander wil laten kijken!

want dat is iemand die veel van zo'n paarden koopt, ze rijdt en dan weer doorverkoopt

dus ik hoop dat hij zegt dat ik haar mag kopen en dat hij die ander afbelt!!

ben al helemaal happy!

maar ja als t niet doorgaat, ja dan baal ik wel een beetje, maar ik weet dat ze dan ook terecht komt bij iemand die heel goed weet wat ie doet...

ik laat t morgen meteen weten!!

duim voor me please!

Rocco

Berichten: 830
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 13:13

Als jij denkt dat hij geschikt voor je is zou ik het doen. Als het niet werkt, kan je hem altijd weer doorverkopen en een goéd huisje voor hem zoeken. Altijd beter dan de slacht denk ik. Je geeft hem een kans.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-02 18:26

Heb haar niet gekocht!
de gene die kwam kijken kwam tegelijk met de eigenaar, en wilde haar gelijk hebben, is een hele rustige man(jongen)met veel ervaring met zo'n soort paarden, heeft een eigen stal en rijdt meer van dit soort paarden tot ze weer 'normaal' zijn

vind t wel jammer, maar ja denk dat dit beter voor haar is!hij heeft meer ervaring met zo'n paarden dan ik!