Duitse termen???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 11:42

Ik ben ook in Lipica geweest, jaren geleden al hoor, en mocht op die geschoolde hengsten rijden. Meestal op degene van die les gaf, dat scheelde hem s'middags weer een paard te rijden. Maar het was fantastisch om de passage, de piaffe, de wissels om de en zo eens echt te voelen!! Ik heb het daar geweldig naar mijn zin gehad.
De enige kreet die ik nog weet, die ik absoluut niet snapte, was parade, ik dacht wat wil die man nou, dat is dus een halve ophouding. Haha!
Die Lipizaners worden trouwens wel anders gereden als ik gewend was. Veel meer op de binnenteugel ipv de buitenteugel, dus dat gaf zo nu en dan ook leuke effecten *LOL* En bij het halthouden moeten ze altijd vierkant staan, dus ook als je ze uit hun box haalt, of afzadeld, halt= vierkant. Niet helemaal mijn filosofie, maar het was te gek om als die Grand Prix oefeningen eens mee te maken.
Toen kon je inschrijven voor de toeristenlessen, of als je Z dressuur was voor die geschoolde hengsten. Ik was met mijn dravertje dus nog geen Z, maar bij het voorrijden, om te kijken in welke groep je hoorde, vroegen ze of ik niet op de hengsten wou rijden. Ja natuurlijk, goed eerst een hele hoop bijbetalen, die lessen zijn ook met max. 2 personen en toen mocht ik naar de hengsten. Ik hoop dat jij er net zoveel plezier hebt als ik daar heb gehad, en schrijf nog even hoe dat nu geregeld is. Of je ook op die hengsten mag.
Er was er trouwens een bij, het is dat we met de bus waren en ik dus geen achterbank had om hem op te stoppen *LOL* maar hoezo kunnen Lipizaners niet bewegen Kwijl

Navragen is beter dan afvragen.



Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 22:55

Weet je zeker dat het niet lukt, zo'n vliegtuig is toch hartstikke groot, en die Lipizaners zijn niet zo groot! *LOL* Maar ja ik denk toch dat 2 paarden een beetje veel voor mij is. Als je de kans krijgt op die hengsten te rijden, zeker doen, echt te gek, moest wel veel bijbetalen, maar die kans krijg je maar een keer.
Wanneer ga je, laat je wel weten hoe het was, en laat je niet verleiden door die Sloveense jongens, zijn daar erg goed in. Ik nog beter ze te weerstaan hoor. Veel plezier.
De buitenritten zijn ook leuk, maar doodeng, ga je met die megadure hengsten over rotsblokken en zo, brrrr.

Navragen is beter dan afvragen.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Domi_94, GoogleAdsense, IASCrawler, Lucia88, Malenka, MoriMann, Sjors050, YandexBot en 132 bezoekers