Ervaring met deze dekens???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
siesti

Berichten: 3151
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Groningen

Ervaring met deze dekens???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-02 17:48

Ik wou voor mijn haflinger morgen een nieuw deken kopen bij divoza.
Ik heb al een Rambo winterdeken dus wou ik er een goedkopere van Pagony erbij. Het is de bedoeling dat hij word gebruikt voor in de wei en op stal, dus 100% waterdicht moet hij wel zijn en warm.

Ik zit te twijfelen tussen de Highliner en de Pagony Turnout.
Wat zijn jullie ervaringen met deze dekens??
En is de Highliner 100% waterdicht?
En hij heeft een minihals maar gaat dat niet schuren? Want mijn halfinger heeft mooie lange manen nu Haha!
Ik hoop dat iemand ervaringen met deze dekens heeft.

de Highliner:
Afbeelding

en de Pagony turnout:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door siesti op 10-12-02 18:43, in het totaal 1 keer bewerkt

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 18:35

De highliner is NIET waterdicht, ik heb hem zelf ook en hij schuurt niet bij de hals. Hij bevalt me verder prima, maar het is meer een deken voor op stal of bij droog weer buiten.

Met de andere deken heb ik geen ervaring.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 18:37

Highliner is absoluut niet waterdicht. Zo wordt íe toch ook niet aangeprezen?

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 18:37

Tinka heeft nu buiten ook de Harry's Horse Higliner op. Maar is niet waterdicht. Wel waterafstotend te maken natuurlijk met spul van de drogist. Wel een goed model, het iets hogere halsje is fijn en hij blijft goed zitten en schuurt niet.

Het is trouwens 'deze deken' ipv 'dit deken' Knipoog
Laatst bijgewerkt door Cody op 10-12-02 18:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 18:38

Pagony Turnout is een prima ding, goed spul en ging bij mij niet snel kapot. Goed waterdicht ook.

siesti

Berichten: 3151
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-02 18:45

Bedankt voor de reacties.
Ik kon ook al nergens vinden dat de Highliner waterdicht was daarom vroeg ik het maar even.
Ik wil hem ook voor in de wei gebruiken dus ik denk dat ik dan maar de Pagony Turnout ga nemen. Want die kan je ook wel goed voor op stal bebruiken lijkt mij.

En Cody speciaal voor jou heb ik de titel even verandert Tong uitsteken Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 18:48

Siesti, wat ik je wel aan kan bevelen is de Allwheather van Harry's Horse. Ik hem 'm nu voor de derde winter op liggen, en hij is nog steeds hartstikke dik, warm en waterdicht! (en die van mij is een echte rolmops Haha! )

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 19:03

Ik heb een pagony turnout, en ik vind het een goede deken. Hij past goed, is helemaal waterdicht, gaat idd niet zo snel kapot en is lekker warm.

pmarena

Berichten: 48090
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 21:55

Je ziet aan het doorgestikte model eigenlijk al dat de higliner nooit waterdicht kan zijn , waterdichte dekens hebben zo min mogelijk naden , dit heeft veel te veel stiksels Haha!

Rena heeft ook de 300 grams Pagony waterdichte & ademende deken.
Die bevalt supergoed !! Ze draagt hem dag en nacht , is altijd warm & droog zonder te zweten , en past perfect !
Ik ben er zeer tevreden over.
Ook heb ik voor haar de ongevoerde versie , maar die is niet geweldig , heeft een maximum dat hij kan verdragen qua regen , dan lekt hij door..... jammer.
De dikke heeft tot nu toe alles doorstaan en is veel mooier , ligt er veel netter op. Aanrader dus ! Lachen

claudia

Berichten: 681
Geregistreerd: 24-01-01
Woonplaats: Baarle Hertog

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 09:33

steeffie schreef:
Ik heb een pagony turnout, en ik vind het een goede deken. Hij past goed, is helemaal waterdicht, gaat idd niet zo snel kapot en is lekker warm.



sluit ik me helemaal bij aan!!

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 12:12

Ik heb een Pagony turnout light, ben er tevreden over. Enige nadeel vind ik de sluitingen, die zijn wat glag en 'ruim', dus gaan relatief snel los.
Qua dik&waterdicht heb ik zelf een Weather Beeta die al vijf jaar meegaat en nog steeds perfect is.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 14:16

Ik stond vanmorgen in Divoza, wist ik de maat niet meer... Verward Frusty
Na bellen met de stal toch maar gekozen voor de pagony tiger 1.85 want dat stond in meerdere dekens. PAST 'IE NIET!
Morgen er maar wéér naartoe crossen dus om de turnout 1.75 te halen. Gammon heeft nu een megazware deken maar die kiept iedere keer om, hij is te bol daarvoor. Deze tips (en de kou) gaven mij de doorslag om een nieuwe te kopen.

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 15:12

Ik heb een HIGHLINER en bevalt mij heel erg goed.

mjet

Berichten: 1383
Geregistreerd: 28-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 02:20

ik heb een harrys horse. water dicht en ademend en zonder voering. bevalt super. blijft goped liggen alleen moet je rekening houden dat de dekens klein uitvallen. ik heb een fjord die niet breed gebouwd is en maar 143 groot en past deken van 185. dit verschilt echt per merk.
deze dekens kan je ook met voering krijgen naar wat je wil. heb hem nu al 2 jaar en ben er erg blij mee en als het echt gegoten heeft van de regen is mijn fjordootje nog steeds droog.
succes met je keuze
groetjes mejet

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 02:30

Misselijk bah, ik hou er mee op!! Inmiddels 6 dekens gepast van veschillende merken, allemaal óf te klein op de borst en/of te hoog op de hals.