Bandages slecht voor de spieren!!???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 21:06

de vergelijking met een rekverband gaat naast de reden die Jippie noemt ook niet op omdat de menselijke knie of enkel scharniergewrichten zijn, en de kogel van het paard (vandaar de naam...) kogelgewrichten. Anatomisch gezien 2 totaal verschillende dingen dus. Je kunt de wijze van gebruik van een rekverband bij een hardloper dus niet vergelijken met het gebruik van een bandage bij een paard. Het is een bekend argument, maar het slaat als een tang op een varken.

Ik denk dat je de beenbescherming aanpast aan de manier van gebruik. Het is niet voor niets dat endurancepaarden meestal zonder beenbescherming lopen, peesbeschermers juist het soort blessures dat bij springen kan optreden voorkomen, en bandages juist veel in de dressuursport gebruikt worden.

Het enige tegenargument waar ik me in kan vinden is dat van de oververhitting. Het hele verhaal over slapper worden van pezen is volgens mij betrekkelijke onzin, omdat je de pezen niet eens zoveel ondersteunt. Het enige dat je met een bandage echt ondersteunt (maar ik vraag mij af of het daar "slap" van zou worden) is het bandapparaat rondom de kogel.



Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 01:11

kim6815 schreef:
Ik bedoelde het rekverband om de enkel. De enkel bestaat ook alleen uit bot en pees.


Lees nou eens wat er staat, je kunt die gewrichten nl. niet met elkaar vergelijken.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boemel, Brusi06, charootje, fro, Paardengek81, Symke en 104 bezoekers