SLOBBER: wanneer en waarom?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

SLOBBER: wanneer en waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-02 18:09

Mijn nicht geeft haar jonge paard van 2,5 dagelijks een beetje slobber met supplement, knoflook en wat olie erdoor. Paarden schijnen dit errug lekker te vinden, maar waarvoor is het eigenlijk bedoelt die slobber? is het een goede aanvulling op het normale rantsoen? Is het geschikt voor jonge paarden? Is het iets wat je dagelijks kunt geven of juist niet te vaak?

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 18:34

Vaak kan je dagelijks slobber voeren en het is gewoon wat extra's voor het rantsoen.
Vaak is het een extratje voor in de wintermaanden.

Je kunt er makkelijk supplementen door voegen en het paard neemt het makkelijker op.

Slobber is vaak voor alle paarden goed zowel jong als oud.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 18:35

Ik geef het ook als extraatje of als beloning.
Vaak krijgt hij een lekkere bak slobber extra zodra hij goed gewerkt heeft

VillaNeusjes

Berichten: 6099
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 19:56

bij mij op stage krijgen de paarden 'smiddags altijd slobber. omdat het makkelijker is om supplementen door te geven geloof ik.
ik geef de mijn e slobber als een extra beloning zeg maar.
en zowieso op zonda. vaste prik. hij is er gek op. dus waarom niet.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 20:08

Ik heb wel eens gehoord dat elke dag slobber niet goed is, dat ze daar flink van aan de race kunnen gaan. Of dat waar is weet ik niet.

Mijn shetten leven op hooi en wortels en 1x per week een bak slobber met de nodige vitamientjes e.d.

Mander lust het niet echt graag, dus hij krijgt gewoon dagelijks bix.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 20:32

Imker krijgt in de winter iedere dag een halve schep slobber (met 2 liter water). Dat doe ik 's avonds, voordat ik naar bed ga. Dan krijgt hij zijn warme prakkie. Er zitten veel vezels in, weinig energie en het is zodoende een lekkere afwisseling op het normale rantsoen. Zodra de dagen langer gaan worden en het warmer wordt, hou ik op met het slobber geven. Oja, ik doe er ook nog een scheutje zonnebloemolie en wat lijnzaad in.