Losse liesriem minishet maat los te koop?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Losse liesriem minishet maat los te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-21 00:04

Ondanks lang zoeken kan ik niet vinden wat ik nodig heb. Vier losse liesriemen in vermoed ik mini shet maat. Stropje aan de ene kant, kunststof klipje aan de andere kant en het liefst in maat verstelbaar.

Maar waar koop je zoiets?

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man


Onali

Berichten: 18379
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Losse liesriem minishet maat los te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 07:33

Liesriem?
Bedoel je een broek?

Black is the colour of my true love's hair

Amber_anne

Berichten: 6860
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Losse liesriem minishet maat los te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 07:34

Bedoel je voor een deken?

ElCamino

Berichten: 8915
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Losse liesriem minishet maat los te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 08:13

bedoel je een bil koord ???

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-21 09:12

Ah heten die tegenwoordig bilkoord? :)* Ik ken ze nog als liesriemen. :') Die bij een paardendeken kruislinks tussen de benen langs de liezen door vastgemaakt worden.

Met een andere term zoekt het misschien gemakkelijker. :+

Maar waar koop ik zoiets als het al bestaat, dan wel waar koop ik kunststof onderdelen (de clijes en versteldingetjes :') ) als ik het zelf moet maken?

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Jannuhh
Berichten: 87
Geregistreerd: 27-06-17

Re: Losse liesriem minishet maat los te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 09:20


DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Losse liesriem minishet maat los te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 09:23

Ze zijn er wel in maat shet als je een nieuwe deken koop iig :)
Maar als je 2 cm breed stevig elastiek koopt en de benodigde hardware (musceton/schuifje) kun je ze heel simpel zelf maken in elke maat die je hebben wilt.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-21 09:27

Het mag juist absoluut niet rekken. De banden heb ik maar die zijn veel te lang en onhandig met vastmaken zonder kunststof musketon of clipje. Maar waar koop ik dergelijke losse onderdelen?

Ze zijn nodig om een tanktas vast te maken maar ook weer snel los ipv lang prutsen om vier banden los te peuteren van een ingewikkelde d ring.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 09:32


karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-21 09:36

Ah het schuifje gevonden. Dank je. Alleen die klikdingen krijg ik niet vast. En plastic musketon ding is wel handig. Dan kan ik die aan de d ring vastclippen. De andere kant van de band heeft al een stropje. :j Het moet kunststof zijn zodat de tank niet beschadigd.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

manonutjuh

Berichten: 3001
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Re: Losse liesriem minishet maat los te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 09:38

Ik zou even bij een fournituren winkel kijken ipv het in de paardensport te zoeken?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-21 09:44

De dekens die ik destijds had waren voorzien van wat ik zocht. Alleen veel te lang ivm dekenmaat 215 cm. En waren ze los te koop ook. Vandaar de gedachte, die in maatje minishet is wat ik zoek. Kant en klaar omdat ik geen handwerk held ben. Maar kennelijk is dat niet meer zo te koop. Die elastische dingen verving ik altijd voor niet elastische riemen.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Duhelo

Berichten: 28501
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Losse liesriem minishet maat los te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 09:54

Waarom laat je dat niet even maken bij een schoenmaker? Die maken/herstellen ook rugzakken en handtassen, dus dikke kans dat die gewoon alles op stok heeft. Stropje stikken doen ze zo en een musketonnetje eraan stikken ook.

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8179
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Losse liesriem minishet maat los te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 10:17

Of gewoon een grotere maat kopen en dat lusje verplaatsen? Dat is toch vrij gemakkelijk gedaan? Of denk ik weer te makkelijk :D

ogidni
Berichten: 456
Geregistreerd: 16-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 10:51



karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-21 11:04

Die onderste is inderdaad zo n beetje wat ik zoek. Alleen moet ik uitvissen welke breedte die zijn. En hoe lang in pony maat

Muiz lusje verplaatsen is het probleem. Ik heb flinke artrose vingers en naald en draad zijn niet mijn vriend. Als het moet moet het maar het doet enorm zeer. %) Vandaar dat ik liever kant en klaar koop.

Schoenmaker is een optie als allerlaatste redmiddel maar gezien covid en mijn niet zo beste afweer kom ik liever nergens binnen als het niet nodig is.

De losse onderdelen van dubbelfun zou in combinatie met desnoods de bilriemen van bucas een optie zijn. Als ik van die laatste alle losse onderdelen af kan halen en overzetten op de losse banden die ik nu heb ben ik al een heel eind zonder dat ik met naald en draad hoef te worstelen.

De clipjes kunnen door het verstelstukje vast gezet worden. De banden die ik nu heb hebben al een stroplusje eraan zitten. :j De andere kant moet een clipje krijgen en een verstel mogelijkheid omdat de tanktas soms strakker en soms iets losser moet kunnen afhankelijk hoeveel er in zit. Vandaar dat ik niet veel kan met een niet verstelbare lengte. En de voor banden moeten ook iets korter dan de achterste twee banden.

Ik heb weer wat huiswerk. Even uitvissen of die bucas dingen ergens anders te koop en sneller leverbaar zijn. Bij de kroo staat een beetje vage uitlevertijd. :?

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

ogidni
Berichten: 456
Geregistreerd: 16-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 12:51

karuna schreef:
Die onderste is inderdaad zo n beetje wat ik zoek. Alleen moet ik uitvissen welke breedte die zijn. En hoe lang in pony maat

Muiz lusje verplaatsen is het probleem. Ik heb flinke artrose vingers en naald en draad zijn niet mijn vriend. Als het moet moet het maar het doet enorm zeer. %) Vandaar dat ik liever kant en klaar koop.

Schoenmaker is een optie als allerlaatste redmiddel maar gezien covid en mijn niet zo beste afweer kom ik liever nergens binnen als het niet nodig is.

De losse onderdelen van dubbelfun zou in combinatie met desnoods de bilriemen van bucas een optie zijn. Als ik van die laatste alle losse onderdelen af kan halen en overzetten op de losse banden die ik nu heb ben ik al een heel eind zonder dat ik met naald en draad hoef te worstelen.

De clipjes kunnen door het verstelstukje vast gezet worden. De banden die ik nu heb hebben al een stroplusje eraan zitten. :j De andere kant moet een clipje krijgen en een verstel mogelijkheid omdat de tanktas soms strakker en soms iets losser moet kunnen afhankelijk hoeveel er in zit. Vandaar dat ik niet veel kan met een niet verstelbare lengte. En de voor banden moeten ook iets korter dan de achterste twee banden.

Ik heb weer wat huiswerk. Even uitvissen of die bucas dingen ergens anders te koop en sneller leverbaar zijn. Bij de kroo staat een beetje vage uitlevertijd. :?

https://www.minihorseshop.nl/bucas-bilk ... &520=13288

Duhelo

Berichten: 28501
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 16:21

karuna schreef:
Die onderste is inderdaad zo n beetje wat ik zoek. Alleen moet ik uitvissen welke breedte die zijn. En hoe lang in pony maat

Muiz lusje verplaatsen is het probleem. Ik heb flinke artrose vingers en naald en draad zijn niet mijn vriend. Als het moet moet het maar het doet enorm zeer. %) Vandaar dat ik liever kant en klaar koop.

Schoenmaker is een optie als allerlaatste redmiddel maar gezien covid en mijn niet zo beste afweer kom ik liever nergens binnen als het niet nodig is.

Misschien is er wel een bokker die even dat lusje kan verplaatsen voor je? Steek je er een veiligheidsspeld op waar die moet komen en kan je de riempjes zo op de post doen. Envelopje met terugstuuradres erbij en hoppaa, hoef je nergens binnen te komen.

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 12:02

Minihorseshop bied bilkoorden aan speciaal voor shetlanders :)

Paardendrogist hebben een ruim assortiment Bucas, ik bestelde de bilkoorden mee bij aanschaf van een nieuwe deken. Staan ook los op de webshop

Floris[o][o]
Shetlandpony_floris_andme @instagram
Guess, & Polly i kerstmuts you
Armani de hemel is weer een ster rijker, rust in vrede :'(


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Malenka en 29 bezoekers