Weidemaatje van Sunny heeft zweepslagen op haar rug!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-01 11:03

Sunny's weidemaatje heeft zweepslagen op haar rug en billen,wel een stuk of tien! Ook heeft ze korstjes echt heel erg raar! De zoon van de langeigenaresse ging met mijn moeder praten.

Mijn moeder: Hoe komt het dat Kimmie zweepslagen op haar rug heeft? Heeft je zusje dat gedaan?

Zoon v/d langeigenaresse: Hmmm daar heeft mijn zusje de kracht niet voor...zal mijn moeder wel <b>weer</b> gedaan hebben...

Ook was ik mijn zweep kwijt en die lag niet in mijn kastje¿¿¿ zag ik hem op een stoel leggen...misschien hebben ze kimmie met mijn zweeep geslagen? als dit doorgaat en het is bekent wie dat heeft gedaan halen we Sunny er misschien weg...Want dit kan zo niet langer!

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-01 11:14

je zou haar toch al weghalen door dat prikkeldraad? Verward

Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-01 20:47

Ah wat zielig Verdrietig Sorry hoor maar dat doe je toch niet!Ik heb nog nooit zo iets stoms gehoord Verward

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-01 18:44

nou dan kan je het hier nog een keer horen, bij mijn ex- verzorgpony's ( 40) zagen we ze bijna elke dag! we hebben ze zelfs 1x bij een veulen ontdekt, dus wij naar de eigenaar hij zo dat is nix hoor dat hebben alle pony's! behalve mijn dominique, die kwam nooit dichter in de buurt dan 10 meter , ( behalve bij mij Lovers ) die strepen waren dik en de haren waren er af, is dat hetzelfde "sunnylover"? toen ik het nog een keer aan die man vroeg zei die wil je beweren dat ik mijn pony's sla }> maar ik had daar nog nix over gezegd.
groetjes heleen

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 08:58

Bij Omar lijkt het ook net zo maar bij hem zijn het (zeker weten, zelf gezien) striemen van het vechten met de andere paarden. (tanden en hoeven kunnen ook aardige striemen veroorzaken.....)
succes hoor

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 09:02

Bij oze paarden geldt hetzelfde verhaal als van Sjimmy...

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 11:13

Pink heeft nu een lange dunne streep op zijn buikje... Zit een korstje op, volgensmij heeft hij geschuurd of in zn stroomding zonder spanning erop gehangen... Lijkt inderdaad best een zweepslag alleen die korsten komen niet overeen, tenminste ik denk dat je met de zweep geen open 'streep' kan maken. Jakkes zielig idee trouwens :S

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 18:57

hallo, hallo,

klinkt als een erg onwaarschijnlijk verhaal. Als een pony echt zo zwaar is afgetuigd met een zweep, dan zou ze echt wel een kilometer van mensen wegblijven. Ook is het niet logisch dat een zweep open wonden maakt.

De mogelijkheden zijn volgens mij dan inderdaad:

1) Onder de prikkeldraad. Meest voorkomende probleem. Veel doen zoeits wel graag.

2) Rollen in de wei. Controleer op scherpe voorwerpen.

3) Speelsheid.. Is er een pony met ijzers in de wei? Springt die op anderen? Zitten de spijkers nog wel goed in de ijzers?

4) Schuren. Met name met warm weer schuren ponies en paarden graag wel eens..

5) Mishandeling. Het is iets te gemakkelijk om meteen maar gaan te beschuldigen. Zorg dat je weet wat er gebeurt. Misschien is het een van de drie dingen hierboven? Zo jij beschuldigd willen worden van iets wat je niet gedaan hebt? Mishandeling is een zwaar vergrijp, en ik geloof dat dit soort wonden niet door een zweep komen, maar eerder door iets scherpers.. Daarnaast vertrouwt een pony daarna echt geen mensen meer..

Joost