Ervaring mud control platen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Kalea

Berichten: 410
Geregistreerd: 02-04-21
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 10:46

Misschien een toevoeging: ik zie dat er nu een officiële verdeler van Riedwiesenhof platen in België zit. Ik ben van plan een klein stuk in de paddock te gaan leggen om te testen, als het bevalt wil ik er misschien een pad mee aanleggen. Niet onmiddellijk want kost nogal wat geld -O-



Kalea

Berichten: 410
Geregistreerd: 02-04-21
Woonplaats: BE

Re: Ervaring mud control platen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 22:34

Riedwiesenhof. Lees ik alleen goeie dingen over? Je mag altijd meer info geven als ze toch niet zo goed zouden zijn.. Heb ze nog niet gekocht :D

Kalea

Berichten: 410
Geregistreerd: 02-04-21
Woonplaats: BE

Re: Ervaring mud control platen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 00:21

Ok, snap ik dan wel.. paddockplaten.be vind ik ze nu. Staat bij “introductieprijs” dus zal nog niet zo lang via hen te krijgen zijn neem ik aan.

Kalea

Berichten: 410
Geregistreerd: 02-04-21
Woonplaats: BE

Re: Ervaring mud control platen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 13:50

Dat stinken wist ik nog niet :=

Heb je die inb platen uit Duitsland laten komen? Die Riedwiesenhof platen zou ik zelf kunnen ophalen dus “geen” vervoerskosten. Zou eens moeten uitrekenen wat voordeliger is..

Kalea

Berichten: 410
Geregistreerd: 02-04-21
Woonplaats: BE

Re: Ervaring mud control platen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 15:21

Bedankt voor de link, ga het bekijken :)

Kalea

Berichten: 410
Geregistreerd: 02-04-21
Woonplaats: BE

Re: Ervaring mud control platen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 11:19

We gaan er bestellen bij paddockplaten.be, wonen zelf in België. Ik wil ze gebruiken in een deel van de paddock, is nu een enorme modderbende.. Ben van plan er nu een aantal te leggen op de vettigste plekken en in het voorjaar alles recht te trekken en dan de platen met zand te vullen. Misschien ooit de hele paddock maar dan moet het wel heel goed werken om er zoveel geld in te steken :)

Kalea

Berichten: 410
Geregistreerd: 02-04-21
Woonplaats: BE

Re: Ervaring mud control platen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 18:02

Ik kies idd voor de riedwiesenhof platen om geen werk aan de ondergrond te moeten doen. Is niet zo makkelijk bereikbaar met groot materiaal en is ook kostbaar om te doen..
zijn het deze die gebroken zijn?

Kalea

Berichten: 410
Geregistreerd: 02-04-21
Woonplaats: BE

Re: Ervaring mud control platen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 23:03

Ik wil ze sowieso op vlakke grond gaan leggen in het voorjaar dus komt goed. Ik ga er nu een aantal leggen om de ingang van de weide droger te krijgen, zal zien hoe dat bevalt..

Kalea

Berichten: 410
Geregistreerd: 02-04-21
Woonplaats: BE

Re: Ervaring mud control platen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 09:41

Gho, iets wat er letterlijk staat zou ik nou niet meteen een eigen invulling noemen..

“De beproefde Riedwiesenhof RWH36 paddockplaat van kunststof om zelf te leggen zonder onderbouw. Ongeacht of de paddockplaat op weide, zand, grind of in de modder wordt gelegd, is het mogelijk om een bestaande bodem met een draagvermogen in de kortst mogelijke tijd en zonder tijdrovende en kostbare grondwerken te stabiliseren.”

Het is logisch dat ze beter zullen werken wanneer ze worden gelegd op vlakke en droge ondergrond maar je ziet toch wel het verschil tussen de verschillende soorten platen?

Kalea

Berichten: 410
Geregistreerd: 02-04-21
Woonplaats: BE

Re: Ervaring mud control platen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 10:50

Dat is ook het idee dat ik er van heb. Op dit moment zou ik ze voor de slowfeeder in de modder leggen omdat het echt te nat is. In het voorjaar gaan we ze dan wel “fatsoenlijk” leggen.

Kalea

Berichten: 410
Geregistreerd: 02-04-21
Woonplaats: BE

Re: Ervaring mud control platen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 20:38

Ik kies er ook voor omwille van buren.. we hebben hier nogal last van water dus als ik ga beginnen met grondwerken krijgen we problemen gok ik. Je doet geen aanpassing aan de grond dus zou ook niet weten waarom vergunning. Is bovendien waterdoorlatend en verplaatsbaar

Kalea

Berichten: 410
Geregistreerd: 02-04-21
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 12:15

Fijn te horen *\o/* die van ons (ook bij paddockplaten gehaald) zijn gisteren aangekomen. Heb nu een klein stuk in de modder gelegd als noodoplossing en moet zeggen dat het zo ook werkt. Niet ideaal maar geloof ook dat ze goed gaan werken eens we ze op vlakke ondergrond + zand hebben liggen.

Kalea

Berichten: 410
Geregistreerd: 02-04-21
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 12:17

boemel schreef:
Ik ben pas in een Kramer winkel geweest en heb ze in de hand gehad. Erg slappe dingen.


Zit dan toch veel kwaliteitsverschil in, die van Riedwiesenhof zijn echt robuust.

Kalea

Berichten: 410
Geregistreerd: 02-04-21
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 21:54

Belsje schreef:
Ik heb de grondwerker niet hier gekregen, ik zit dus nog een jaar in de blub. Met 300m² van die dingen in stapels liggen voelt dat wel zuur :+

Maar wij gaan ze idd op voorbereide grond leggen, ik vertrouw de "leg maar op slijk" versie ook niet helemaal.


Gaan jullie de grond gewoon gelijk leggen in het voorjaar of er eventueel ook beetje zand onder leggen? Zou dat beter resultaat geven of weggegooid geld zijn? Ik moet de paddock sowieso recht laten maken voor we kunnen leggen.

Kalea

Berichten: 410
Geregistreerd: 02-04-21
Woonplaats: BE

Re: Ervaring mud control platen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 22:14

Dan is het best droog bij jullie nu? Hier is het nog steeds dikke modder, maar ondergrond is dan ook helemaal toe gelopen en laat geen water meer door.. jammer genoeg nog maanden geduld moeten hebben.

Kalea

Berichten: 410
Geregistreerd: 02-04-21
Woonplaats: BE

Re: Ervaring mud control platen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 18:42

Bevroren grond zou ik inderdaad niet doen.. heb nu een tweetal vierkante meter voor de slowfeeder liggen. Op diepe modder gelegd, ze zijn in de modder gezakt en heb er een paar dagen de modder afgehaald. Nu liggen ze stabiel en wordt het “platform” goed gebruikt. Als noodoplossing geslaagd hier, in het voorjaar leggen we ze goed (50m2).

Kalea

Berichten: 410
Geregistreerd: 02-04-21
Woonplaats: BE

Re: Ervaring mud control platen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 11:30

Ik zou gaan voor volledig er op kunnen staan. Met dit weer ga je toch telkens modder krijgen en dan staan ze alsnog met achterbenen in de blubber.
Ik heb nu 4 x 4 platen voor de slowfeeder liggen, wel niet voor grote paarden. Enkel een platform dus want slowfeeder is maar aan 1 kant bereikbaar. Mijn fjord kruipt er anders in..

Kalea

Berichten: 410
Geregistreerd: 02-04-21
Woonplaats: BE

Re: Ervaring mud control platen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 21:15

Zonder grondwerken zou ik deze hier nooit leggen. Hier = klei / leem. Misschien als je op zandgrond zit? Maar dan nog is het advies vaak om voorbereidende werken te doen (afgraven, puin, doek,..)
Misschien iemand andere ervaring? Zonder extra werken zal het goedkoper zijn dan mud control maar moet ook werken natuurlijk..

Kalea

Berichten: 410
Geregistreerd: 02-04-21
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 13:57

Ik heb ze ook gekocht om geen puin te moeten gooien. Ben van plan om de grond in het voorjaar recht te laten leggen en twijfel om er ook nog een laag(je) zand onder te leggen. Opvullen met zand ga ik wel doen.

Kalea

Berichten: 410
Geregistreerd: 02-04-21
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 15:39

vur schreef:
Kalea schreef:
Ik heb ze ook gekocht om geen puin te moeten gooien. Ben van plan om de grond in het voorjaar recht te laten leggen en twijfel om er ook nog een laag(je) zand onder te leggen. Opvullen met zand ga ik wel doen.


Wij hebben de loonwerker de bodem laten spitten, want die was door jarenlange belasting helemaal vastgelopen. Daarna met laser glad gemaakt met afschot naar de wei. Nu zijn we ze aan het leggen en worden ze gevuld met drainagezand. Dat laatste kost trouwens maar weinig. Daarna willen we nog 7 cm iets van een toplaag maar we weten nog niet wat.


Dat is wat we ook willen doen. Momenteel modderbende dus moet nog wachten.. zou het echt nodig zijn om nog een toplaag te doen?

Kalea

Berichten: 410
Geregistreerd: 02-04-21
Woonplaats: BE

Re: Ervaring mud control platen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 18:52

Herkenbaar.. Durf ook niet aan drainage te beginnen qua kosten / baten.
Maar zoals Nikkel al zei, zal afhankelijk zijn van de plaats. Die modder is wel een doorn in het oog bij het aan huis hebben van paarden >;)

Kalea

Berichten: 410
Geregistreerd: 02-04-21
Woonplaats: BE

Re: Ervaring mud control platen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 20:47

Wij gaan idd wachten tot voorjaar. Het gaat bij ons over een paddock van 15 x 15 met inloopstal waarvan we een stuk platen willen. Omwille van de geringe afmeting was ik eerder aan een tuinbedrijf aan het denken dan aan een grondwerken. Hebben zij niet eerder laser enzo ter beschikking? Ik kan er ook helemaal naast zitten hoor :D

Kalea

Berichten: 410
Geregistreerd: 02-04-21
Woonplaats: BE

Re: Ervaring mud control platen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 21:14

Bedankt, dacht ik al..

Kalea

Berichten: 410
Geregistreerd: 02-04-21
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 11:15

Ondertussen hebben we de grond laten nivelleren en de platen gelegd. Ging eigenlijk echt makkelijk om ze te leggen. Ze zijn gevuld met grof zand. We hebben het pad naar achter geschrankt gelegd omdat we er vanuit gingen dat dit steviger was.
Nadeel blijkt nu dat ze de uitstekende punten van de tegels kunnen aftrappen.. gaan de zijkant nog wat bedekken met aarde om dit hopelijk verder te voorkomen.
Ben benieuwd hoe het gaat zijn in het najaar, normaal ga ik niet meer tot mijn enkels in de modder staan om mest weg te rijden..
Het zijn trouwens de Riedwiesenhof platen, misschien niet het juiste topic dan.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kalea

Berichten: 410
Geregistreerd: 02-04-21
Woonplaats: BE

Re: Ervaring mud control platen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 18:23

Ligt aan je situatie waarschijnlijk.. als wij zoveel hadden moeten afgraven / afvoeren en terug vullen met puin en zand denk ik niet dat we veel goedkoper af waren dan nu?
Het enige waar ik wel voor vrees is dat bij veel regen het zand op de platen gaat wegspoelen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 116 bezoekers