Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rover_
Berichten: 1358
Geregistreerd: 27-10-09

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 06:57

Wat leuk Belker!

Dat is een naar geintje Karin pijnlijk, bloedirritant.

Mijn merrie reageert flink als er 1 van de paarden weggaat en dat stopt ook niet snel. Dus probeer haar dan maar bezig te houden. Doet ze van kleins af aan, kwam er via vorige eigenaar achter dat ze veel te vroeg van de moeder afgehaald is (daar was zij achteraf ook boos over, maar was niet eerlijk verteld). Echt sneu.

Mooi Niwla.

Jeetje Akshay dat is waardeloos, kan je die pakken teruggeven? Dan kan je inderdaad beter wat meer uitgeven dat ze het goed eten.

Akshay
Berichten: 2066
Geregistreerd: 05-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 07:12

rover_ schreef:
Wat leuk Belker!

Dat is een naar geintje Karin pijnlijk, bloedirritant.

Mijn merrie reageert flink als er 1 van de paarden weggaat en dat stopt ook niet snel. Dus probeer haar dan maar bezig te houden. Doet ze van kleins af aan, kwam er via vorige eigenaar achter dat ze veel te vroeg van de moeder afgehaald is (daar was zij achteraf ook boos over, maar was niet eerlijk verteld). Echt sneu.

Mooi Niwla.

Jeetje Akshay dat is waardeloos, kan je die pakken teruggeven? Dan kan je inderdaad beter wat meer uitgeven dat ze het goed eten.

Oh ja, de niet gegeten pakken krijg ik mijn geld van terug. Dus wat dat betreft geen reden tot ontevredenheid. Maar ik weet intussen niet meer waar ik het moet laten, de composthoop op vrijwel alleen hooi gaat ook niet werken :))

Maartje_M

Berichten: 9364
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 07:19

Oh Belker gemist, super leuk! Ik wil zo graag een makkelijker paard en dat soort dingen ook kunnen doen.

Jolijn wat goed van jou en Mo!

Prairy
Berichten: 9070
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 07:51

Akshay, als je nog moestuin ambities hebt, zoek dan even op de Ruth Stout methode, dat is moestuinieren tussen hooi :P

rover_
Berichten: 1358
Geregistreerd: 27-10-09

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 08:29

Dat is fijn Akshay, alleen jammer dat ze de oude balen niet meenemen.

Leuke methode Prairy. Daar ga ik wat mee doen op de mestplaat denk ik. Die is zo groot dat ik de helft niet gebruik voor mest en heb regelmatig hooi genoeg dus proberen zo pompoenen te kweken.

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 08:47

Ik wil dat soort dingen met Aurelia ook wel gaan doen denk ik :)

Die mag volgende week met balken aan de gang in de clubles :D

Maartje_M

Berichten: 9364
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 08:53

Oh leuk! Wij hebben gisteren met bakken gewerkt, aan de longe. Was weer leuk :+ rodeo en al haha

SillyB

Berichten: 4211
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Liempde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 08:54

ooh Belker wat gaaf, ik zoek eigenlijk nog een soort crossbaantje of springtuin hier in de buurt. Dat is echt wat ik het meeste mis nu hij aan huis staat: soms een beetje dollen samen in een parcourtje dat vindt hij echt zo leuk <3 met los springen kon hij zo 5-6 keer springen zonder aanmoediging haha

en wat een gave buitenstal zag ik voorbij komen :+: super mooi zeg! een stel bloembakken eraan en hij kan zo uit de folder komen. En ideaal dat ze zelf in en uit kunnen. Het kost even wat denkwerk over hoe je het wil hebben hè maar dan heb je er ook veel plezier van denk ik

Die Ruth Stout methode ga ik ook eens proberen met een stoffige baal, ik moest eigenlijk de pompoen strook omspitten in de moestuin maar heb er nog geen zak zin in gehad :=

DuoPenotti

Berichten: 29474
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 08:56

wateen mooie stal niwla

Auw karin, beterschap ermee.

Prairy
Berichten: 9070
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 08:57

Haha, iedereen aan de moestuin experimenten :P Ik heb het zelf nog nooit eerder gedaan hoor, ik heb nu aardappelen tussen hooi gedaan dat ik nog over had.

Pompoen en courgette vinden het allebei ook heel lekker op de composthoop :D

DubbelFun

Berichten: 88674
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 09:18

@belker: wat superleuk om te doen. Zou ik ook wel eens willen doen met die bolle :)

Waait dat hooi niet weg dan. Hier lag er iig weinig meer op zijn plek na vannacht :)
Flinke regen gehoord in bed, maar met de plassen viel het nog mee.

@niwla: mooie stallen en die dakplaten kun je idd maar snel vervangen zolang je ze nog als redelijk nieuw kunt verkopen, want als je wacht tot ze oud zijn en vervangen moeten worden moet je ze afvoeren als asbest ;(

Gisteren hebben wij de laatste niet-asbest plasten weer mogen inpakken in plastic en die kunnen we vandaag met een asbestverklaring inleveren op het depot ;(

Niwla

Berichten: 4116
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: Ede(rveen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 10:10

Wat een leuk idee die moestuin methode! Mijn planten gaan al dood als ik er naar wijs, maar het lijkt me wel heel leuk dus misschien toch maar eens proberen.

Oh echt DF? Dat wist ik niet. Bedankt voor de tip!

Haha Silly, m’n man heeft er net van de week twee bloembakken voor gezet. Hij is wel van de details. :)) Ik mis dat aanklooien inderdaad ook wel, zeker het opbouwen van een parcours met stalgenootjes. Ik heb dan nog het geluk dat ik precies tussen drie crossterreinen in zit. Zaterdag heb ik weer een training, heerlijk!

En, was het wat die trainingslocatie Akshay?

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 10:26

YES, regen!

Prairy
Berichten: 9070
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 10:37

Regen *\%/*

Karin_deB

Berichten: 8248
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 10:39

Akshay schreef:
Auw Karin.. brandplek langs je hals zelf dat klinkt én au, én als geluk dat het maar een brandplek is?

Sterkte aan de zwangeren met klachten

Belker en robijn fijn bezig geweest met de paarden.

Ik ben gisteren wezen kijken op een trainingslocatie voor Fjölnir als hij ingereden kan.

Qua hooi zit ik ook te denken 1x bij Venhorst te bestellen. Mijn hooiboer is door zijn eigen voorraad heen en zoekt nu steeds partijtjes maar daar zitten complete pakken bij waar de paarden nog geen hap van nemen..



Jaa ik moet er maar niet aan denken wat er gebeurd was als het touw half over mn schouder lag :=

Mooie stal kwam er voorbij!!

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 10:41

Zo ben ik me sinds Mo iemands duim er af heeft getrokken, zeer bewust van altijd hoe ik mijn halstertouwen vast heb :=

Britta31

Berichten: 13140
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 10:44

Ik had vroeger een vriendinnetje met een pony en zij miste ook haar duim.Maakte wel indruk in de klas.Wij willen geen eigen paard meer.Omdat we zelf niet meer rijden.Ons verzorgmeisje rijd alleen nog op hem.Maar het pension paard kan wel blijven,de eigenaar moet er dan een tweede paard bij zoeken.En met vakantie's van ons moet ze dan ook zelf voor vervanging zorgen.Onze vakantie's zijn nooit lang.Dat weet de eigenaar ook al.

DubbelFun

Berichten: 88674
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 10:59

Ik kan mijn rechter ringvinger haast niet meer buigen vanwege artrose omdat ik met mijn ring ergens achter bleef hangen toen een paard wat dwars was.
Maar hè... het had ook mijn middelvinger kunnen zijn :D

Karin_deB

Berichten: 8248
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 12:28

Ik heb een advertentie geplaatst om te kijken of ik een leuke verzorgster kan vinden,ben erg benieuwd :=

Hij brak vanmorgen met longeren ook los (toen ik de lijn losklikte om van kant te wisselen), heeft toen als een malloot keihard 10 minuten rondgerend in de bak en kwam zich toen voorzichtig weer melden :=

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 12:35

Mooie buitenstal gezien en een gaaf parcours, tof!

Ik ben ondertussen klaar met de regen, wat een zooitje is het bij ons momenteel.. Ik hoop dat er droger weer komt, dan kunnen we weer verder met de buitenbak :D

DubbelFun

Berichten: 88674
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 12:38

Hier staat mijn zonnetentje in de vliegstand... ben benieuwd of ie het houdt. En ik ga met deze wind echt niet op een laddertje staan om het doek er af te halen...

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 12:42

DubbelFun schreef:
Hier staat mijn zonnetentje in de vliegstand... ben benieuwd of ie het houdt. En ik ga met deze wind echt niet op een laddertje staan om het doek er af te halen...


Zou ik ook niet doen, je waait zo van die ladder af. Een nieuw doek is zo gekocht (doet wat zeer in je portemonnee) maar jijzelf in de kreukels is beter van niet.

MarloesHJ

Berichten: 2466
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 12:46

Hier is het pas net vandaag begonnen met regenen dus het mag wel even blijven nog die regen. Is kurkdroog hier.

Enige jammere was dat ik net vandaag grondwerkles gepland had staan dus we zijn nogal nat geworden. En mijn paard was dwars omdat hij ook nog een pesthekel heeft aan regen en al helemaal zonder deken. Maar een voetpas in het zand en het droge kwam alweer tevoorschijn :=

Het klinkt wel gezellig altijd als het zo waait

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 12:49

Hier ook nu voor het eerst regen.

DubbelFun

Berichten: 88674
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 12:50

Als je binnen zit is het ook erg lekker :)

@kojack. Dat doek is het ergste niet, maar ik ben bang dat het hele stalen gevaarte dan aan de wandel gaat en ik zit er met 2 grote woonkamerramen 10 mtr vanaf...