Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Maartje_M

Berichten: 9289
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 09:18

Ik kom even meelezen. Ik heb een zadelkast voor mijn verjaardag gekregen dus moet nu goed gaan denken wat ik wil.
Wat voor slot hebben jullie op de kast? Hij komt hier in een open loods te staan en het is wel de bedoeling dat mijn zadel er in gaat

Maartje_M

Berichten: 9289
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 20:37

Maar zijn jullie niet bang dat ze dat slot gewoon doorknippen of ben ik dan echt een doemdenker?

Maartje_M

Berichten: 9289
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 18:38

Iemand enig idee of er nog andere plekken zijn waar ik hoofdstel hangers kan vinden die je in zo’n systeem kan haken?
Afbeelding
Bij zadelkasten.nl betaal je inclusief verzenden €25 voor 2 en dat vind ik een beetje aan de prijs...
iets anders handigs voor hoofdstellen wat wel past mag ook

Maartje_M

Berichten: 9289
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 20:12

Wat hebben jullie voor handige oplossingen voor longeerlijn/dubbele longe/lange lijnen/longeersingels etc?
Ik heb nu alles op een plankje liggen maar daar moeten eigenlijk mijn dekjes liggen dus dat past nu niet. Ik zoek eigenlijk een handige opberger oid waar ze in kunnen.

Maartje_M

Berichten: 9289
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 20:30

Aan haken aan de deur? Ik heb echt ruimte gebrek in mijn kast. Er hangt meer naast dan in :+ ik heb eigenlijk ook een zadel steun te weinig dus twijfel nog of ik er niet gewoon een 2e kast bij moet zetten :=


Maartje_M

Berichten: 9289
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 17:35

Ik heb mijn barebackpad en mijn bont onderlegger al over mijn zadels hangen :+ ik heb 2 steunen maar op eentje het zadel van mijn paard en op de andere het zadel van de pony. Ik heb ze aan huis staan, dus heb wel haken buiten de kast. Daar hangen nu de lijnen maar aan. En de longeersingels aan het dekenrek. Maar denk dat dit niet de eindoplossing is... of in moet hier nog wat anders voor bedenken, of er moet een dichte kast of bak voor mijn dekjes komen, dan kan de rest terug de kast in

Maartje_M

Berichten: 9289
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 08:49

Roodvos schreef:
Ik moet een nieuwe zadelkast en kom hier even inspiratie opdoen :j .

Maartje_M schreef:
Wat hebben jullie voor handige oplossingen voor longeerlijn/dubbele longe/lange lijnen/longeersingels etc?
Ik heb nu alles op een plankje liggen maar daar moeten eigenlijk mijn dekjes liggen dus dat past nu niet. Ik zoek eigenlijk een handige opberger oid waar ze in kunnen.

Heb je hier al een oplossing voor? Ik gebruik voor de longeersingel een ophangbeugel, zo'n ding:
https://www.powerplustools.nl/ophang-ha ... ating.html
Die zijn er in verschillende "dieptes". Even meten wat je nodig hebt. De kleinere uitvoeringen zijn prima geschikt voor halsters, touwen enz.

Jashaken doen het prima om de longe aan de klip op te kunnen hangen, bijvoorbeeld:
https://www.karwei.nl/assortiment/jasha ... /p/B601882
Of om je sporen aan op te hangen.

Kortom: even neuzen bij de bouwmarkt (het mag nu weer ;) ).


Ik heb mijn lijnen inmiddels over soortgelijke halen hangen. De singles hangen nu aan het dekenrek maar weet nog niet of dat de blijvende oplossing is

Maartje_M

Berichten: 9289
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 14:12

Ik heb er een en ik vind hem geweldig. Maar ik hang er ook vanalles aan: dekens, dekjes, longeer singels, handdoekje…

Maartje_M

Berichten: 9289
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 15:37

Heeft iemand hier toevallig een wood and play achtige kast waar een mentuig in wordt opgeborgen? Past dat in de deur? :o?

Maartje_M

Berichten: 9289
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 19:28

Marie111 schreef:
Maartje_M schreef:
Heeft iemand hier toevallig een wood and play achtige kast waar een mentuig in wordt opgeborgen? Past dat in de deur? :o?


je wilt een mentuig aan de binnenkant van de deur ophangen?
Ik denk dat de scharnieren daar niet tegen kunnen, gaat je deur scheef hangen op den duur.


Het leek mijn de meest praktische oplossing met mijn hoeveelheid spullen voor 3 paarden en de ruimte die ik heb :+ wieltjes onder de deur vind ik nog niet zo slecht idee DubbelFun!

Mooie kast hierboven! Dekjes onderin vind ik een goed idee, dat ga ik onthouden

Maartje_M

Berichten: 9289
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 21:48

Wat voor hangers gebruiken jullie voor je dekjes? Krijg je daar geen afdrukken van in de stof?

En vraag 2: wat voor en hoe zit het sluitwerk bij jullie op de buitenkant van de kast?

Maartje_M

Berichten: 9289
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 09:33

Neemt het op hangers veel meer ruimte in dan liggend op een plank?
ik ben bang dat ik te veel dekjes heb voor de ruimte in mijn kast

Maartje_M

Berichten: 9289
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 09:48

Dat geeft de burger moed, thanks :D

Maartje_M

Berichten: 9289
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 07:27

Wij hebben recent ook zelf een kast gemaakt, hij is nu helemaal af en ik ben er zo blij mee!
Links zit u een schapje maar dat was op deze foto nog niet af
Afbeelding

Schapje
Afbeelding

Voorkant, inmiddels kiertjes gedicht met extra latjes en tochtstrips ivm de muizen
Afbeelding

Wij hebben voor de zadelsteunen extra balken op de achterwand geplaatst om het steviger te maken. De bovenste plank willen we eigenlijk ook nog een extra balk onder maken (of 2) want daar ligt nu toch wel veel gewicht op (al mijn dekens liggen daar achterin := )
Kast is uit mijn hoofd 2.20 m hoog, 1.70 breed en 90 diep?

Maartje_M

Berichten: 9289
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 10:07

Zit wel spul in voor 3 paarden, dus ik vond dat het mocht hahaha. De hoogte was vooral uit praktische overweging, hoefden we minder te zagen :+

Maartje_M

Berichten: 9289
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 18:28

Haf_Woezel schreef:
Zondag ga ik naar deze stijgerhouten kast kijken, zou wel net de afmetingen hebben die ik nodig had (niet al te veel ruimte over) maar wel een stevige kast met 3 deuren voor een "normale" prijs.


[ [url=m/Lfv3QY.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hopelijk past mijn zadel er vlot in.
Hij zou minimum 60 cm moeten hebben en dit is een breedte van 74.5 cm (voor de linkse twee deuren waar mijn zadel zal komen )
rechts zijn allemaal vakken.

En het moest nu net lukken dat de verkoopster ook paarden heeft :+
Die zei meteen "breng je zadel fijn mee dan zien we of het past! "
ik meteen heel blij :j

netjes _/-\o_

trouwens, wat zijn de meest betrouwbare zadelsteunen voor je zadel?

Mijn zadel heeft veel kamerbreedte, en is erg wiebelig op een "buis", maar sommige zeggen dan weer dat bij zo een brede steun het ijzer in je kussen zou staan?

Ik heb wel zo een memory foam onderlegger die ik voorheen ook louter voor "kussen" gebruikte op mijn zadelsteun, is dat ok?


Mijn zadelpasser zei echt een buis, veel beter voor je zadel

Maartje_M

Berichten: 9289
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 19:50

Blij dat ik naar mijn zadelpasser geluisterd heb nu! In mijn oude kast had ik die andere steunen

Maartje_M

Berichten: 9289
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 08:50

Iemand ervaring met fijne bakken om dekens in op te ruimen? Ik heb nu alles in zakken liggen, maar dat stapelt niet zo lekker… dus steeds als ik een deken moet zoeken, flikkert alles om :=

Maartje_M

Berichten: 9289
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 08:57

Ja maar net als nu, alle vliegendeken kunnen gewassen de kast in, en die doe ik dan liever in een zak/bak zodat ze in het voorjaar ook nog schoon zijn :) en winterdekens hetzelfde maar dan natuurlijk andersom. Dan kan ik als het seizoen begint gewoon die bak(ken) pakken en hoef ik niet te zoeken

Ah, precies dat wat MyWishMax zegt dus!
Op naar de action dan maar haha

Maartje_M

Berichten: 9289
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 10:38

Ik heb alles in de buurt liggen met paarden aan huis dus dat is het probleem niet zo. Meer het schoon en geordend opbergen. En ik heb nu een hele fijne grote kast waar wel echt veel in past, dus ik wil het liefste daar alles zo netjes mogelijk hebben

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Flew, GoogleAdsense, Nieknollie, Sarah_Elise, Swanzie en 30 bezoekers