Veulen bij soortgenoten of ook bij andere paarden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Stephany

Berichten: 9061
Geregistreerd: 12-11-02

Veulen bij soortgenoten of ook bij andere paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-02 23:04

Is het belangrijk dat een veulen - in dit geval een Fjordenveulen - Lachen een langere tijd bij andere Fjorden blijft, of kan ze ook bij andere paarden staan, en vanaf welke leeftijd doe je dat dan? Verward
Hoe groot moet dan het stuk grond ongeveer zijn voor een veulen om rond te lopen en een beetje te grazen?

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 23:09

Kan ook bij andere paarden hoor, paarden spreken onderling dezelfde taal. Ik heb het veulen vanaf een paar maanden met de moeder de groep weer ingegooid en na het afspenen staat ze ook weer lekker in de groep met andere paarden en pony's.

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 23:18

Waarom zou je een fjord niet bij andere rassen kunnen zetten, ik zie daar het probleem niet zo van... Gewoon lekker in een groep gooien, en naar mijn mening het liefst een groep van paarden met verschillende leeftijden, dus niet alleen maar jongelingen bij elkaar...

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 17:50

Kan uitstekend hoor. Fayette (Tinker) heeft ook 1,5 jaar in de opfok gestaan met alleen maar warmbloedjes om d'r heen. Ze is er absoluut niet slechter van geworden Ze heeft iig leren 'opboksen' tegen die, af en toe, etterige en grote warmbloedjes Haha!

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 22:39

paard = paard. Paarden maken geen verschil in verschillende rassen, gelukkig maar. Stel je voor: paardendiscriminatie!
Wij hebben altijd alles door elkaar staan en dat is een gezellige boel...dus...waarom niet?!
Zou hem wel niet alleen zetten...

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 23:17

Mijn 1,5 jarige paardjes staan ook bij paarden met verschillende leeftijden. Dat werkt echt goed hoor. Zo staat er bijvoorbeeld een 2,5 jarige merrie bij, die wordt echt behandeld als een soort oudere "zus" hihi die ze wel eens willen plagen Haha! En er staan ook nog 2 oudere merries bij die het grut een beetje in toom houden, ik kan me geen betere opvoeding wensen!

Faustie

Berichten: 733
Geregistreerd: 24-06-02
Woonplaats: Sint-Antonius Zoersel (Antwerpen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 14:30

Genesis (Appaloosa x Arabier) staat bij ook bij 2 andere pony's. En voor zover ik weet zijn er geen problemen!! Kan dus perfect.