Is dit raar?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Is dit raar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-02 08:44

We zijn pas geleden verhuisd naar een nieuwe stal. Gelukkig mochten/konden we de trailer daar stallen. Het verzoek was wel of iemand hem af en toe mocht lenen/huren. Na veel wikken en wegen toegestemd, moesten wel uitzonderingen blijven. Prijsje bepaald, was te hoog volgens de stalbaas, 10 euro gezakt.
We vragen 30 euro voor een hele dag, zonder borg en geen tijd waarop hij terug moet zijn. En doen 50/50 dus hij 15 en wij 15 euro, hou er dus geen drol aan over.
Nu hoorden we dat we NOG te duur zijn want ergens anders kunnen ze een 2 paards voor 35 euro huren. Voor zover mij bekend kost een 1.5 al 45 euro met 500 euro borg en een tijd waarbinnen hij weer terug moet zijn.

Volgens mij vergeten deze mensen een paar dingen:
*trailer is spiksplinternieuw (krap een jaar oud)
*privebezit dus we zijn er erg zuinig op en hebben hem erg vaak zelf nodig
*we hoeven geen concurenten te worden van de trailerboeren in de buurt, in tegendeel
*extra kosten die we qua onderhoud door verhuurslijtage krijgen moeten wij wel de hoofdprijs voor betalen: banden, vering, enz enz (zo'n trailerboer heeft alles tegen inkoopsprijs)
*we willen niet dattie voor iedere klapscheet wordt gehuurd, kliniekbezoek oid ala, maar straks issie met elke wedstrijd weg.
*en we kennen nog niemand op stal, dus hij gaat voor ons met een vreemde mee

Vragen we nou echt teveel? Nee toch? Ohja we hebben ook een contractje opgesteld waarin de schade tijdens verhuur is geregeld (valt nl niet onder mijn verzekering), dat zal ook wel veel mensen afschrikken, maar we hebben helaas nare ervaringen met mensen die trailer verhuurden/uitleenden die compleet verbouwd terug kwamen en dan zei de huurder doodleuk: tsja tis een paard hoor wat erin staat, moet je maar rekening mee houden. Dat soort dingen willen we dus graag voorkomen.

Is de prijs die we vragen dus raar?
Viv

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 08:55

Kort gezegd: nee. Maar dat had je zelf denk ik ook wel door.
Als ze dan die andere trailer goedkoper vinden, dan nemen ze die trailer toch.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 09:20

Je bent echt niet te duur. Ik vind het een heel nette prijs.
Als mensen elders goedkoper kunnen huren of onder betere voorwaarden, dan doen ze dat toch? Ik maak uit jouw reactie op dat je niet echt enthousiast bent over het uitlenen. Ik zou me er dus niet te druk om maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 09:20

Ik ben misschien blonT, maar ik snap het niet zo goed. Je mocht alleen je trailer daar stallen als je toestemt hem te verhuren? En de staleigenaar wil er dan nog beter van worden?

Ik persoonlijk zal nooit een duur en bijna nieuw ding wat ik zelf regelmatig nodig heb, uitlenen en ook niet voor wat euro's. Het wanneer en aan wie bepaal ik liever zelf.

Ik zelf vind niet dat je er teveel voor vraagt, integendeel. Inderdaad kun je misschien trailers goedkoper huren. Maar wat zijn dat voor trailers? Oud, rot, loeizwaar?

Waarom koopt de staleigenaar niet zelf zo'n ding, kan hij voor ieder ditje en datje wat euro's verdienen.

Hoop voor je dat het sporadisch is, en dat je niet door nare ervaringen in de problemen gaat komen.

Bij mij in de buurt is een caravanstalling. Voor 15 euro per maand heb je een plaatsje met de sleutel. Wij gaan ons vrachtwagentje daar stallen. Is zo iets een optie voor jouw? Ben je van al het gezeur af en als er iemand naar de kliniek moet, hoeven ze je maar te bellen.

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 10:15

Ik zou m'n trailer ook niet zomaar uitlenen hoor. En dat die gast ook nog eens 'n deel moet hebben vind ik ook raar, hij kan misschien 'n klein vast bedrag krijgen voor stalling, maar om iedere keer de helft te krijgen vind ik toch 'n beetje vreemd, het is niet van hem.
Verder zou ik wél borg vragen in 't begin, vooral met zo'n nieuw ding...

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 10:34

Hier sluit ik mij aan bij bovenstaande bokkers.

Het is jouw trailer, ik geloof niet dat toen je het kocht met de achterliggende idee om het te gaan verhuren.

De stal eigenaar heeft alleen hier profeit van! terwijl je de risico hebt om met zure pruimen te zitten als het een keer mis gaat!

Heb jij wel het vrijheid om te bepalen wie er gebruik van deze regeling mag maken of bepaalt de staleigenaar het laatste woord...

Stel dat jij plotseling jouw trailer nodig hebt voor een noodgeval, en het is weg die dag..

Is dat wel 15 euro waard!?

Als ik in hetzelfde situatie was, dan zou ik het trailer ergens anders gaan stallen, op die manier bepaal ik hoe of wat en aan wie het mag lenen.

ik zie sommige mensen hun trailer gewoon in de omgeving van hun huis neerzetten.. parkeervak in een woonwijk, en ik woon in de Randstad.

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 10:38

Ik denk dat het tijd wordt de trailer ergens anders te stallen, want dit is natuurlijk van de zotte. Betaal desnoods stalling voor je trailer, maar leen hem niet uit. Dit levert zo te horen nu al conflicten op zonder hem verhuurd te hebben.

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 10:41

Nou, ik zou de prijs nu gewoon verdubbelen, onder het motto "graag of niet". Het is jou trailer, en waarom zou je hem willen verhuren.
Ik snap die stalhouder wel hoor, die heeft met het verhuren van jullie trailer mooi inkomsten met 0,0 geinvesteerd vermogen en noppes aan risico. Slimme vent! Zo wil ik ook wel verhuren.
Maar jij bent gek dat je erin meegaat!

Bovendien, als er wat met die trailer gebeurd en je het hem VERHUURT, dan draai je zelf op voor de schade aan het ding. Ind at geval is het verstandig om met huurcontracten te gaan werken, maar dan zit je wel aan hogere verzekeringskosten, en op zijn allerfraaist ook nog belastingafdracht.
Kortom, je haalt je meer ellende op de hals dan je nu beseft. Omhoog die prijs, laat ze 'for crying out loud' ergens anders gaan huren.
En als die knakker zo graag trailers wil verhuren, dan koopt ie er zelf maar 1.

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 10:43

Eerlijk gezegd vind ik het ook nogal een raar verhaal. Het is toch JOUW trailer, wat heeft die stalbaas er dan mee te maken.
Ik betaal 12,50 euro per maand aan stallingsgeld voor mijn trailer en voor de rest geen gezeur.
Ik zou proberen of jij dit ook voor elkaar kunt krijgen en anders gauw op zoek naar een andere plek voor je trailer.
Wat een waanzin dat hij mee moet delen in de opbrengst van een trailer die je het liefst helemaal niet verhuurt!

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 11:55

Begrijp ik het goed: Als jij je trailer voor € 30,- aan iemand verhuurd, krijgt de staleigenaar daar € 15,- voor Verward ???
Dat is idd lekker makkelijk : voor hem!!!! Boos! !

Ik zou hem aanbieden om € 15,- per maand te geven, als "stallingskosten". Als er echt een noodgeval is (kliniek) kan je hem (als het jou uitkomt Knipoog ) verhuren. Anders helaas niet en zou ik een ander plekje voor m´n trailer zoeken!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 12:04

Ook ik snap niet waar jouw stalbaas het lef vandaan haalt om te bepalen dat jij dat ding moet verhuren of uitlenen.
Als anderen het elders goedkoper kunnen krijgen, gaan ze toch lekker daar naartoe?
Je bent knettergek dat je je op deze manier voor het karretje van je stalhouder laat spannen. 't Moet niet gekker worden, 50/50 voor het verhuren van je trailer...... Die vent heeft het mooi voor elkaar.....

Kom lekker bij ons op stal staan, dan verhuur ik je trailer en zet ik je pony in de les. Als je 't lief vraagt mag je je eigen paard en trailer dan ook wel een keer gebruiken, tegen een zacht prijsje Haha!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 12:57

Ik sta op die stal waar vippie is komen te staan en dat is inderdaad een voorwaarde voor het mogen stallen van je trailer. Tuurlijk wil hij je uitmelken, maar dan moet je hem niet op het terrein stallen maar ergens anders.......door de trailer hier te stallen ben je "akkoord gegaan met de voorwaarden" Je mag hem daar stallen MITS.........blabla.

Wel vind ik dat hij er inderdaad idioot veel geld voor wil hebben, daar zou ik uberhaupt al niet mee akkoord gaan........

Viv, ik zou inderdaad als je toch al niet graag je trailer verhuurd, je trailer ergens anders zetten (moet je aan Anita van Mistral vragen, die heeft heel dichtbij een goedkoop plekkie) Dan heb je daar verder ook geen gezeur mee.......Zo is Ron nu eenmaal, wil overal een slaatje uitslaan, zoals elke stalbaas.........Alles voor het geld he...

Dus ik zou hem gewoon ergens anders neerzetten......!!! Dit is wel erg veel geld voor Ron, stijgt alle "stallingskosten" van een trailer per maand te boven!!!!
En als je hem dan wilt verhuren kan dat op JOUW voorwaarden en bepaal je zelf aan wie je hem verhuurt en aan wie niet.
Ideetje??!!!!!! (Dus aan die vrouw van dat zwarte paard op de hoek van het rijtje van Mirage, dat paard wat ik toen een half jaar heb gereden, die ex-hengst)

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 13:49

Die kerel speelt wel heel handig in op het feit dat de meeste paardeneigenaren gewoon in een rijtjeshuis wonen en dus geen trailer kwijt kunnen Boos! Voor mij zou het reden zijn om een andere stal te zoeken... Straks moet je paard nog gaan verhuren als je hem daar wilt stallen

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 16:47

Ik vind de hele regeling een beetje gek Lachen Je zegt zelf al de trailer dikwijls te gebruiken. Lekker als hij dalijk onder je neus verhuurt wordt, omdat het de afspraak was. Ik zou hem gewoon wat stallingsgeld per maand betalen, en dat de trailer lekker in JOUW gebruik blijft, en niet die van iemand anders. En als hem dat niet zint, dan zoek je lekker een ander plekje voor je trailer Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 17:42

Die ging vanaf vandaag opmijn eigen oprit Lachen

Wij zijn ook erg zuinig op onze trailer.
Kawa is erg braaf dus maakt niets stuk.
Dus bij ons blijft dat ding heel lang goed.
Ik moet er niet aan denken dat er 1 of andere sloper op zou staan.
Net zo min als een paard dat de zijkant onder schijt en de baas geen zin heeft dit netjes weg te poetsen.
Nee, dank je, daar zou ik dus echt voor passen.

gebruiker002
Berichten: 4620
Geregistreerd: 15-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 17:52

bij ons doen we 2 euro in het uur is wel makkelijk betaal je ook neit teveel als je naar je les moet ofzo (want dan meot je ook voor een hele dag betalen)

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 18:43

Haha, ik zou echt niet akkoord gaan met dit soort spelletjes. Ik bepaal zelf wel of ik iets uitleen of niet.. echt een vage regel..

Zonnetje81Jarig
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 18:49

Nou ik zou hem dus echt NIET uitlenen. je zegt zelf dat het PRIVEBEZIT is dus die vent heeft niks te zeggen over of jij hem moet verhuren ja of nee..... Waarom zou dat moeten volgens hem?? Volgens mij alleen maar om er zelf beter van te worden. Dat je hier in trapt!!!!!!! Dus gewoon zeggen dat je het niet doet en anders kun je hem vast wel ergens anders plaaten.

Albert

Berichten: 5729
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 19:09

Absurd.
Je gaat je eigen nieuwe trailer toch niet verplicht in de verhuur doen, met als argument dat hij er dan "mag" staan!
De man verdient dus aan twee kanten, ik zou hier niet mee akkoord gaan. Hij verdient een hoop geld, zonder een cent investering, en hoe zit het met de vergoeding voor versnelde afschrijving?
Of je verhoogd de verhuurprijs tot zo'n hoog niveau dat niemand hem huurt.
By the way? Wat gebeurt er als iemand jou nieuwe trailer beschadigd en vervolgens niet wil betalen. Jou verzekering vergoedt dit soort zaken zeker niet. Die van hem zegt doodleuk: "het is uw trailer niet" en jij staat voor grote kosten.
Afgezien daarvan loop je ook een grote kans dat jou paard (fjord toch?) besmet wordt op je eigen trailer, doordat een ziek paard erop gestaan heeft. Wie draait daarvoor op?
Laatst bijgewerkt door Albert op 29-11-02 19:20, in het totaal 1 keer bewerkt

ardonnypony

Berichten: 329
Geregistreerd: 23-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 19:17

IK ZOU HET GEWOON NIET MEER UITLENEN BEN JE VAN AL DAT GEZEIK AF. ja TOCH ???

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-02 19:55

Even ter verduidelijking we staan er net 3 weken en ben geenszins van plan te gaan verkassen want we hebben het er verder super. Op dat moment kwam de verhuizing nogal onverwachts snel en we moesten de trailer ergens kwijt. Op dat moment werden we een beetje overvallen door het voorstel. leek een goed plan op dat moment.
Zit er idd aan te denken om hem maar ergens anders te stallen, dit schiet idd niet echt op.
Ik wil mn stalbaas niet als geldwolf bestempelen, want hij voert wel elke dag voor me en mest iedere dag keurig uit. Ik ken ze anders. Hij zoekt gewoon het beste voor iedereen, 50/50 is idd misschien een beetje kromme verhouding.
Ik vindt gewoon het risico te groot voor iets wat ik wekelijks gebruik en veel geld kost.
Thanx voor alle respons, jullie zijn top! Ing bedankt voor de tip, ga dr vanavond meteen ff bellen als ik haar niet zie.
Viv

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 13:29

Vippie schreef:
Ik wil mn stalbaas niet als geldwolf bestempelen, want hij voert wel elke dag voor me en mest iedere dag keurig uit. Ik ken ze anders.


Dit lijkt me toch wel 1 van de minste voorwaarden bij een volpension stal!
Als ze dat al niet doen, dan vraag ik me af op wat voor slechte stallen jij gestaan hebt.
Maar dit is wel erg off-topic, je zinnetje viel me me alleen op Haha!
No offense verder ..

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-02 21:16

Fitzroy"]
[quote="Vippie schreef:
Ik wil mn stalbaas niet als geldwolf bestempelen, want hij voert wel elke dag voor me en mest iedere dag keurig uit. Ik ken ze anders.


Dit lijkt me toch wel 1 van de minste voorwaarden bij een volpension stal!
Als ze dat al niet doen, dan vraag ik me af op wat voor slechte stallen jij gestaan hebt.
Maar dit is wel erg off-topic, je zinnetje viel me me alleen op Haha!
No offense verder ..
[/quote]

Hihihi dat wil je niet weten. Slecht wil ik ze niet bestempelen, maar er zaten centeknijpers tussen.
Hihihiii Viv

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 09:49

Sorry hoor Vip, maar ik zou NOOIT zo mijn trailer laten verhuren. Een staleigenaar waar jij overeen bent gekomen dat hij voert en afmest moet gewoon zijn werk goed doen. Dat jij als extra beloning voor hem je zelf laat afpersen door je trailer daar laat staan is absurt. Waar ik sta wordt dagelijks afgemest en 5 maal daags gevoerd. Daarnaast staan onze trailers gratis op terrein zonder rare regels van verhuren.

Wil jij je trailer niet verhuren betaal dan een huurgeld voor het plaatsen van je trailer of verplaats hem. Afmesten en voeren is onderdeel van jou stalgeld en heeft NIETS met je trailer te maken. Hij doet het toch ook voor de andere die geen trailer hebben staan?

Poohbeer

Berichten: 2048
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 10:53

Hoe blij ik zelf ook zou zijn als ik iemand trailer kan huren, want je hoeft tenslotte niet weg naar zo'n trailerboer om er een op te halen, ik zou hiermee niet instemmen. Het is je eigen trailer en daar ben je zuinig op. Niet verhuren of zo opstellen dat alleen mensen in noodgevallen, dus idd voor kliniek o.i.d. hem kunnen huren van je.