Nieuwe vliegendeken gekocht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-01 17:55

Mijn grote bink stond van de week voor het eerst met vliegendeken nummer 1 buiten e binnen 5 minuten had hij hem gesloopt. Meneer was gaan rollen en ondanks de dekensingel ging de deken scheef hangen. Toen iemand de deken goed wilde doen rende hij keihard weg (hij dacht zeker dat hij weer naar binnen moest...) en trapte toen zijn deken stuk...
Vandaag heb ik zo'n flybuster (ook tevens cooler) gekocht zodat ook zijn hals beschermd wordt en er zitten bilriemen en een singel onder zijn buik en klittenband ook bij zijn nek. Het is gemaakt van dat stevige spul, dus ik hoop dat de dazen nu een beetje van mijn paardje af blijven want hij ziet er momenteel niet uit met al die beten. De deken lijkt een beetje op deze:
http://www.divoza.com/isroot/DivozaStor ... _60154.jpg

DubbelFun

Berichten: 88663
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-01 15:52

Die van Rambo (Divoza)is een goede, maar heel duur. Mag ik vragen wat jij voor de 'simpeler' uitvoering betaalde en waar vandaan? Heb ook wel interesse.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-01 18:01

Ik heb een bucas Buzz off deken gekocht. In de Bit staat een foto. De deken was wel behoorlijk prijzig. Maar toen ik vanochtend op stal kwam, had mijn paard geen last van dazen en de andere paarden die ook in de wei stonden wel.

Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-01 17:15

De deken die je beschrijft is inderdaad een hele goede deken!! *LOL* Mensen bij mij op stal vinden hem het einde!Aangezien die van mij normaal om kan gaan met zn deken hoef ik hem niet te kopen Vingers aflikken

carola

Berichten: 8686
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-01 19:02

Maar vraagje:
Gebruiken jullie die vliegendeken echt met een doel? Ik bedoel, zijn jullie paarden zwaar allergisch ofzo, of hebben ze alleen een paar bulten.
En waarom geen vliegenspray? Ik heb ook een vliegendeken, en vind het wel zo'n waardeloze uitvinding! Ik kan er gewoon niets mee en vraag me af of jullie echt positieve resultaten zien.
PS: dit niet opvatten als kritiek ofzo, ik vraag het me gewoon af of het echt werkt enzo en waarom jullie het prefereren boven spray.

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-01 21:18

Ik gebruik het allebei, bij ons zitten super veel dazen, zelfs met goede spray nog dus hoe meer hoe beter gaat dan wel op..

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-01 22:03

Ik weet niet.. maar ik en m'n paardje trekken helemaal geen dazen aan!! Verward Iemand bij mij op stal is al helemaal lek gestoken! Ben er vandaag voor t eerst 1tje tegen gekomen op concours op robin's hals!!??
Ik heb geen vliegendeken want die molt ie.. (had er 1 gekocht, 2e hands, na 2 dagen al kapot Frusty )

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-01 13:14

Ik gebruik geen van bijde! Ik heb totaal geen last van dazen (afkloppen). Alleen wat irri vliegjes.Maar die houd ik op afstand door af en toe een teentje knoflook te geven Lachen