arrogante vriendin

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-01 17:05

Hallo allemaal!
ik voel mij zo unhappy!Ik heb een vriendin die eerdaags een eigen paard krijgt.In het begin was ik hartstikke blij voor haar,zouden we samen leuke dingen kunnen gaan doen met onze paarden.Alleen het werd steeds minder leuk.Ten eerste zat ze al dag in dag uit continue over haar (toekomstige)paard te praten,hoe geweldig ze was en mooi.Oké, dit is nog begrijpelijk.Later werd het steeds storender.Dan zei ze bijvoorbeel dat alle mensen op stal wel zouden opkijken als haar paard zou komen,dat ze jaloers zouden zijn,dat leek haar wel leuk.Andere mensen zouden geen commentaar mogen geven,want anders zou ze een grote bek geven,want het was haar paard.En als ze commentaar zouden geven dan waren ze alleen maar jaloers.Maar het ergste gebeurde gisteren.Ik kwam terug van vakantie en zij had voor mijn paar gezorgd.Ze vond hem altijd heel leuk,maar nu was ze ronduit negatief over hem.Het was een luie knol en ze irriteerde zich dood aan hem.Hij was maar vervelend en zijn gedrag was irritant en hij reed voor geen meter.Haar paard zou een stuk leuker en beter zijn.Toen ik dit hoorde werd ik echt heel verdrietig.Normaal gesproken zou het mij niets kunnen schelen wat anderen over mijn paard zouden denken.Ik hou zielsveel van hem en ik zou mij geen liever paard kunnen wensen.Maar toch deed dit pijn.Wat moet ik hier nu mee?Ik heb het nog niet met haar erover gehad, want ik weet zeker dat onze vriendschap dan helemaal kapot gaat.(in hoeverre het nog een vriendschap is)Ik zou haast wensen dat ze geen paard zou krijgen,en dat ze gewoon de oude bleef.Wat kan ik doen?Ik haat het dat ik mij dit zo aantrek, ik voel me zo klote.In ieder geval lucht het wel iets op om dit met jullie te delen.
Bedankt alvast daarvoor.
Liefs Mirte

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Mirte op 2001-06-23 17:06 ]</font>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-01 17:10

Hoi Mirte,

Dat was nou net niet wat je wilde horen, na een vakantie waarin je je paardje gemist had... Erg lomp van haar.
Maar onthoud altijd: wat een ander van je paard vindt, boeit niet. Het is jouw paard, dus het enige wat telt is wat jij ervan vindt!

Ik hoop voor je dat ze wat bijdraait als ze haar eigen paard eenmaal heeft, want dit klinkt niet zo leuk.
Misschien kun je haar gewoon eens vertellen wat je er van vindt? Probeer haar dan niet meteen een hoop verwijten voor de voeten te gooien (zo van "en jij zit alleen maar....") maar probeer eens uit te leggen wat voor gevoel JIJ krijgt door wat zij zegt. Betrek het dus op jezelf. Als ze een echte vriendin is, probeert ze daarna rekening te houden met jouw gevoelens.

Succes, en een dikke knuffel voor je paard,

Sonja

Uniek

Berichten: 404
Geregistreerd: 03-06-01
Woonplaats: nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-01 18:00

Ik denk dat je het gewoon moet zeggen, zeg dat ze een beetje arrogant is gaan doen de laatste tijd en dat dat komt doordatze een eigen paard krijgt, leg haar uit dat niet alleen zij op de wereld is maar jij ook en ook je paard! Vraag haar waarom ze je paardje eerst wel leuk vond en nu niet meer.

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-01 19:44

god wat een lompe stunt van haar!
ik zou het haar wel zeggen hoor dat je dat niet leuk vind dat ze zo onaardige dingen over hem zei.
en nog wat:als straks écht haar paard komt dan zal ze nog raar staan te kijken.een paard hebben is niet alleen maar leuk,paarden hebben ook wel eens een slechte dag en er zijn zat dingen die niet over rozen gaan als je een paard hebt.misschien dat ze dan wel bijdraait.
tja,en of je haar nu een 'echte'vriendin kunt noemen?dat zou ik me als ik jou was nog eens twee keer afvragen...............

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-01 20:16

banketstaaf he dat achterbakse gedoe. Ik heb het ook net meegemaakt en was er ook behoorlijk stuk van.
Ik denk dat je nu voor jezelf moet gaan kiezen. Ga lekker met je paard aan de gang en luister er verder niet meer na. Je zult zien dat dat Mooie beest van haar een etterbak zal zijn en dan loop jij straks trots met je makke paardje door de stal. Moet je eens kijken hoe jaloers ze dan is.
Het is jammer dat mensen zo worden het zijn gewoon geen echte vrienden.

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-01 22:13

Wat een lieve reacties allemaal!Ik voel me nu een stuk beter.Ik ga toch maar eens vragen wat er mis is met mijn paard en waarom ze opeens zo raar doet.Dit is ook geen goede vriendschap op deze manier.Ik was vandaag lekker een paar uur met mijn paardje bezig en realiseerde me dat ik een bevoorrecht mens ben met zo'n lief en eerlijk dier.Daarom ga ik echt proberen er niets meer van aan te trekken.Ze vroeg trouwens wel of ze met mij mee mocht rijden in de trailer als ik naar het strand zou gaan.Daar ben ik dus wel goed genoeg voor.Ik ben niet zo een iemand die gelijk nee zegt,maar nu weet ik het niet.Ik heb de neiging om haar niet mee te nemen.Ik voel mij nog te gekwetst, en het laatste wat ik nu wil is haar nog een plezier doen.Laat ze het maar even zelf uitzoeken.
Liefs, Mirte

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-01 22:16

sterkte iig!!

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-01 22:40

Het klinkt bij mij alsof ze vreselijk onzeker is en daarom zichzelf steeds voor moet houden hoe leuk en goed en mooi haar paard zal zijn. Ook het feit dat ze jouw paard in eens afkraakt past denk ik heel goed in dit beeld, ze is gewoon bang dat die van haar niet zo leuk zal zijn, dus moet ze zich afzetten tegen die van jou, zodat die van haar snel leuker kan zijn. Misschien heb ik het helemaal verkeerd hoor, maar denk er eens over na, of dit de reden zou kunnen zijn. Heel veel mensen verbergen hun onzekerheid achter arrogant gedrag.
En zorg dat jij gewoon blij blijft met jouw paard, dat bepaal jij en niemand anders.

_________________
Een vos verliest wel zijn haren, maar niet zijn streken!!!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Jasmijn op 2001-06-23 22:41 ]</font>

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-01 18:23

Wat Jasmijn zegt is heel erg waar. Het meisje zal zelf bang zijn dat 'haar' paard door de andere zou geminacht worden, of dat zij er niet echt bij hoort. Dat is wel vaker zo. Ze probeert zichzelf ervan te overtuigen dat het een heel goed paard is.

Ik heb het ook altijd heel moeilijk met zo'n dingen. En bij mij loopt het ook altijd mis. Je moet proberen haar gedrag een beetje van je af te zetten. Ze zal het heus niet zo op jou hebben, maar gewoon heel erg bang zijn. Wacht maar tot haar paard er is. Dan moet je maar eens voorstellen om een heerlijke wandeling te maken. Volgens mij draait ze dan wel bij.

Probeer het niet te persoonlijk op te nemen. Dat is natuurlijk gemaklijk gezegd, ik weet het (heb daar ervaring mee).

Vaak is zo'n gedrag bij mensen een gevolg van weinig zelfvertrouwen. Ze doen dan net het omgekeerde dan hoe ze zich voelen, maar zelf zijn ze angstig (vaak ook onbewust hoor, en je zou het haar ook best niet zeggen, want misschien vat ze dat dan helemaal verkeerd)

Een beetje afwachten en zien wat er van komt.
Veel succes,
en... blijven genieten van je kanjer hoor!!! Volgens mij moet het een heel lief paard zijn *LOL*

Femke