Hooi leverancier

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xsheila06
Berichten: 40
Geregistreerd: 04-04-20

Hooi leverancier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-20 00:14

Heey, ik weet niet helemaal zeker of dit goed staat, zo niet dan mag je er even op wijzen.. ben een beetje nieuw in het forum :D

Wij hebben sinds kort een D pony, ik denk ongeveer 8 maand, en ze stond altijd op een weiland met enkele andere pony's waar ik ook altijd het hooi bestelde. Alleen, opeens stopt iedereen ermee. Het weiland was verkocht als bouwgrond en de hooi leverancier is ook gestopt. Prima, als dat de juiste keuze voor hun is.. maar nu moeten wij weer opnieuw alles voor onze pony zoeken.

We hebben na ongeveer twee maand een weiland gevonden, in Etten, waar de pony rond begin november heengaat. En ofcourse komt er een pony'tje bij, waarschijnlijk een shetlandertje *\o/*

Alleen, volgende probleem... Het hooi. Wij haalden altijd ons hooi bij iemand die we al goed kenden en hoefden er dus weinig zorgen over te maken. Maar waar in vredesnaam kan ik nu goed hooi vandaan halen wat nog een redelijke prijs is?

Als iemand zou kunnen helpen, zou dat enorm prettig zijn! Het liefst voor 2 november, dan word onze pony verhuist. Het hooi moet geleverd kunnen worden in Etten (Gelderland)

Hutcherson

Berichten: 7347
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Hooi leverancier

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 00:28

Ik heb laatste bij Souman gehaald. Die kwamen gewoon aan huis leveren. Heb ook wel leveranciers in de buurt (kleinere hooiboeren of hobbyboeren) maar die waren na iedere snede vaak heel snel uitverkocht. Dan bestelde ik een hoeveelheid en kreeg ik maar de helft omdat de rest van de klanten ook een deel kregen.

xsheila06
Berichten: 40
Geregistreerd: 04-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-20 00:33

Hutcherson schreef:
Ik heb laatste bij Souman gehaald. Die kwamen gewoon aan huis leveren. Heb ook wel leveranciers in de buurt (kleinere hooiboeren of hobbyboeren) maar die waren na iedere snede vaak heel snel uitverkocht. Dan bestelde ik een hoeveelheid en kreeg ik maar de helft omdat de rest van de klanten ook een deel kregen.
Zou ik mogen vragen welk hooi je dan precies haalt? En welke hoeveelheid haal je dan precies, met de prijs erbij? :D Anders moet ik namelijk een offerte aanvragen, en ben een klein beetje te slaperig daarvoor ;) En anders bekijk ik morgen wel even de opties daar

Ibbel

Berichten: 49114
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Hooi leverancier

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 09:13

Gewoon googelen op fouragehandel in de buurt. Tonprijzen van gewoon hooi (niet in plastic dus) liggen momenteel rond de 180 euro. Losse pakjes zijn gemiddeld 5 euro.

ellepel

Berichten: 47337
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 09:19

kijk ook op marktplaats.
daar word vaak veel aangeboden, en kun je zelf gaan kijken.
of je zet er een oproepje op wat je zoekt.

Flynnieman

Berichten: 360
Geregistreerd: 27-02-13

Re: Hooi leverancier

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 15:17

Een vriendin van mij heeft goede ervaringen met fouragehandel Venhorst, die leveren in heel nederland ;)

Eefke85

Berichten: 1323
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: Silvolde

Re: Hooi leverancier

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 16:02

Ik weet niet of Niek Leijen nog hooi verkoopt. Daar heb ik 8 jaar geleden mijn hooi gehaald en dat was mooie kwaliteit en niet te duur. In Silvolde was dat.

Van de buurvrouw van stal het nummer gekregen van Johan Borkes, die schijnt ook goede kwaliteit te hebben, die zit in Kilder. Venhorst ook, in Megchelen, maar daar liggen de prijzen iets hoger.

Waar in Etten kom je te staan? Misschien zijn er ook nog wel boeren die ik ken in de buurt die kleinere hoeveelheden kunnen leveren.

Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Re: Hooi leverancier

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 14:49

Louis Venhorst levert in heel Nederland. Kan ik echt aanraden, kwaliteit is top.

Mizora

Berichten: 18094
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Hooi leverancier

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 15:06

Wij bestellen tegenwoordig steeds bij Louis Venhorst, zowel strooisel als ruwvoer.

https://www.venhorst-fourage.nl/

Lokaal hebben we ook nog een leverancier, maar alleen zijn eigen partijen zijn goed, de rest is moeizaam. Bij Venhorst is het gewoon altijd op orde en ze zijn goedkoper dan onze lokale leverancier (ja, dat zegt ook wat over die leverancier, maar de rest van de hooiboeren hebben dusdanig slechte of wisselende kwaliteit balen dat we daar niet meer aan beginnen en zijn dan nauwelijks goedkoper, 5.25 voor een baal van 20kg waar minimaal 2kg zand in zit schiet ook niet op).

Op het moment voeren we graszaadhooi, maar eerder hebben we zowel het duits kruidenhooi als het weidehooi gevoerd en alle 3 bevallen goed. Bij graszaadhooi moet je wel echt opletten dat je voldoende eiwit bijvoert, want naast dat het energiearm is, is het ook zeer eiwitarm, maar dat ligt aan het type hooi, niet de leverancier.

Crosskip

Berichten: 1100
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: het mooie Rekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 15:06

Louis Venhorst zit daar inderdaad in de buurt, op zaterdagochtend kun je als particulier daar kleine baaltjes halen (scheelt weer transportkosten) maar je zou ook kunnen kijken op http://www.minibaal.nl zit ook dichtbij Etten.

friesiszwart

Berichten: 10172
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: pendelend tussen GLD, Overijssel en ZH

Re: Hooi leverancier

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 12:34

ik weet niet of het nog relevant is maar ik haalde mijn hooi bij Ton Bos Fourage in Netterden