winterstop wat doen jullie met de paarden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
picasso
Berichten: 9
Geregistreerd: 24-10-20

winterstop wat doen jullie met de paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-20 15:02

Hallo iedereen,

Ik hoop dat het hier juist staat. :+

Aangezien ik met mijn paard op de wei sta moet ik helaas een winterstop houden...
Ik heb al een jaar bijna niks gedaan met hem. Vorige winter ook een winterstop gehouden. Ik heb toen alleen wat grondwerk en vrijheidsdressuur gedaan. In maart wou ik alles terug oppakken maar toen mochten we niet rijden op ons paard door het virus. Ik heb hem toen wat gelongeerd. In de zomervakantie ook niet veel kunnen doen doordat ik meer dan 8 weken aan stuk heb gewerkt. :) Begin augustus is mijn paard uit het niks beginnen manken. De dierenarts laten komen en ze dacht een hoefzweer dus hij moest een paar weken op rust toen is het uiteindelijk weggegaan en bleek het geen hoefzweer te zijn.
Eind september hem nog een aantal keer proberen longeren en rijden maar al snel liep hij terug mank, terug een paar weken op rust gezet in de hoop dat het terug wegging. Dierenarts en hoefsmid denken aan een kneuzing doordat hij een gevoelige zool heeft. Nu gaan we er maandag ijzers opzetten en dan enkele weken afwachten of het beterd zo niet moeten we verder zoeken. ( Het is allemaal nog heel onduidelijk wat er aan de hand is)

Als hij beter is en ik groen licht krijg van de DA wil ik wel dingen gaan doen met hem voor zover dit mogelijk is. Hij mag zeker niet dikker worden dus ik wil hem wel in beweging houden.

Ik wil gaan proberen wandelen maar weet niet of dit echt gaat lukken aangezien ik in een drukke straat /omgeving woon. Hij doet opzich niks op al het verkeer, maar de autos hier durven er echt door vlammen en geen rekening houden met paarden op de baan :+

Ik ga zeker vrijheidsdressuur doen en grond werk.

Wat doen jullie tijdens een winterstop met jullie paarden zodat ze niet te dik worden?

Hij staat momenteel 24/7 buiten alleen gaat hij in november tot februari snachts op stal.



picasso
Berichten: 9
Geregistreerd: 24-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-20 15:18

K_nolan schreef:
Ik begrijp uit je bericht dat je ergens anders met je paard rijdt aangezien dit door het corona virus niet mogelijk was?

Heb je geen bos oid in de buurt waar je, je paard kan oppakken?

Ik weet niet wat je voert, maar ik zou hem in ieder geval minder brok e.d. voeren


In Belgie mochten we niet rijden met het virus ook al was het op de wei. een vriendin van mij heeft haar paarden meer tegen de wegstaan en de politie is gestopt bij haar om te zeggen dat ze niet meer mochten rijden... :+ Hun uitleg was toen dat als we zouden vallen er geen ziekenhuis bed voor ons was. ( vond ik allemaal dikke zever want ik kon even goed van de trap vallen en in het ziekenhuis belanden) maar gelukkig is deze tijd dat we niet mochten rijden voorbij :')

Ik heb Helaas geen bos in de buurt zijn allemaal prive domeinen.

Ik voer nu een hand luzerne en een halve scherp basis brok dit doe ik 2 keer per dag.
En hij krijgt natuurlijk nog hooi :)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Kirja, Ubermetrics en 123 bezoekers