Smerige haflinger op stal

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LaDonna75

Berichten: 2123
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 22:23

Ik heb 3 stallen En mest meestal om de dag uit. In de stal heb ik:
- kwpn merrie
- welsh A met veulen
- welsh partbred (D-pony)
Ik strooi alledrie de stallen van ruim 3x3 meter precies hetzelfde op, met dezelfde hoeveelheid stro. De D-pony heeft de schoonste stal, de merrie met veulen maakt het iets vuiler maar valt best mee, Hoef ik na 1 dag meestal niet bij strooien(maar Doe het soms wel, ze zijn met 2 en vind het fijn als de baby lekker kan liggen) maar de KWPN maakt er echt een enorme zooi van, eet veel stro op, schijt door de hele stal, loopt alles door elkaar enz...
Wat ik maar wil zeggen, sommige paarden zijn gewoon viespeuken op stal, Terwijl anderen een vaste mestplek hebben en een schone stal.
Ik heb wel rubber op de bodem, dat scheel wel kou.

<3 Welsh partbreds
Sanaa (Welsh partbred, 1,46m) M1 tussen de paarden
Welsh x Duitse sportpony in de maak



LaDonna75

Berichten: 2123
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Smerige haflinger op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 10:14

Natuurlijk produceert ze meer, maar ze smeert gewoon ook meer. En ja de stal is niet groot maar ze moet het er voor nu mee doen, we zijn met sloop en daarna nieuwbouw bezig.

<3 Welsh partbreds
Sanaa (Welsh partbred, 1,46m) M1 tussen de paarden
Welsh x Duitse sportpony in de maak

LaDonna75

Berichten: 2123
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 19:33

Lizz schreef:
Je hebt schone en vieze paarden.
In de loop der jaren veel verschillende paarden gemest en ik mest ze allemaal hetzelfde. De ene is de volgende nog “schoon” en bij de ander is het een smeerboel.

Heb in het verleden wel andere methodes gebruikt, veel strooisel, weinig strooisel, vieze plekken houden etc... niets hielp, sommige paarden zijn gewoon smeerpoetsen en poepen waar ze op dat moment staan :Y)

Precies dat. Alleen scheen het bij mij volgens sommigen aan de kleine stal te liggen. Nee hoor, mijn paard is gewoon een smeerbeest, altijd al geweest :+

<3 Welsh partbreds
Sanaa (Welsh partbred, 1,46m) M1 tussen de paarden
Welsh x Duitse sportpony in de maak


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: MaxEnHenkie en 134 bezoekers