Hoe hebben jullie een stalling gevonden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jodhi

Berichten: 329
Geregistreerd: 17-01-16

Hoe hebben jullie een stalling gevonden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-20 19:01

Hoi,
Ik ben benieuwd naar hoe jullie aan een stalling voor je paard zijn gekomen.

Ik ben me een beetje aan het oriënteren qua leuke stallingen.
Woon vrij afgelegen, veel boerderijen en ook wel een paar kleine (privé) stallingen.
Een grote manege/pensionstalling zit ook in de buurt, maar deze is vrij duur en bied geen weidegang aan en valt daarom dus af.

Over de kleine stallingen valt niks te vinden op internet, facebook o.i.d.
Ik vind het eerlijk gezegd ook vrij brutaal om gewoon aan te bellen en te vragen of ze een stal over hebben.. Of kan dat wel? :o

Dus hoe komen jullie aan een leuke, geschikte stalling voor je paard?
Via internet (marktplaats, facebook?), via-via of hebben jullie ook wel rondgevraagd? :)

kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Re: Hoe hebben jullie een stalling gevonden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 19:04

Via de kapper die ook in de paarden zit.
Ik moest een nieuwe stal gaan zoeken en zat met mijn handen in mijn haar. De volgende dag moest ik ook toevallig naar de kapper en deed daar mijn verhaal. En op zaterdag ging ik kijken.

ellepel

Berichten: 47338
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 19:08

toen mijn vorige stal er mee op hield heb ik een advertentie op marktplaats gezet.
daarin wat ik zocht en wat ik betalen wilde.
kreeg toen heel veel reacties, veel partikulieren die een plekje over hadden.
pensionstallen, ook wel wat onzinzaken er tussen.( oude boertjes bij wie ik gratis mocht staan in ruil voor wat hand en span diensten :')

en ergens aanbellen en vragen brutaal?
nee hoor, kan prima dacht ik, als jij je vraag netjes stelt?
en anders maar wel.
ze zeggen altijd dat brutale mensen de halve wereld hebben en op die manier kun je misschien wel een ontzettend leuke stalling vinden

Autumnn

Berichten: 8037
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Hoe hebben jullie een stalling gevonden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 19:14

Voornamelijk via-via!
Stal 1 stond mijn verzorgpaard en daar later mijn eigen paard gestald. Mijn verzorgpaard op zijn beurt via mijn nicht gevonden. 2e stalling via vriendinnen en de 3e stalling ook weer via vriendinnen

Myfairytale
Berichten: 5385
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 19:21

Bij eentje waar ik graag wilde staan (stoeterij), gewoon gemaild en gevraagd.
De tweede (wegens verhuizing) via een oproep op marktplaats. Een boer reageerde daar op en daar hebben we een hele fijne stalling gehad.
De derde (wederom wegens verhuizing maar 100 km verderop) hebben we maar kort gestaan (want nu aan aan huis), maar omdat we de omgeving niet kenden, hebben we via Google gezocht.

Juut

Berichten: 6900
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 19:22

Vorige stalling met mijn oude paard via een kennis. Mijn paard was uiteindelijk de laatste, en er werd duidelijk aangegeven dat na hem er geen nieuw paard welkom was.

Na zijn overlijden ben ik via een vriendin een pony gaan bijrijden. Stal van deze pony stopte er vervolgens ook mee, en de pony is 2 x verhuisd. De laatste en huidige stalling was in eerste instantie niet wat ik zocht (groot! Ik wilde graag een kleine stalling), maar de sfeer voelde direct goed, net zoals de omgeving. En er is mogelijkheid voor groepshuisvesting 24/7 buiten. Dus mijn nieuwe pony staat er nu ook :')

Overigens is die vriendin zeker wel rond gaan rijden in de omgeving en bij mensen aan gaan bellen, stalgenoten ook. Uiteindelijk hebben ze ook allemaal nog vrij vlot een alternatief gevonden.

o0eefje0o

Berichten: 4698
Geregistreerd: 01-09-05
Woonplaats: Sprundel

Re: Hoe hebben jullie een stalling gevonden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 19:25

De stalling van mijn tinker is bij vrienden. Vorige stalling via marktplaats.

swartbeessie

Berichten: 2142
Geregistreerd: 03-01-08

Re: Hoe hebben jullie een stalling gevonden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 19:33

Ik heb bokt in de gaten gehouden en mensen per privé bericht gevraagd of ze iets wisten.

MalaQ

Berichten: 1399
Geregistreerd: 23-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 19:34

Marktplaats! Ik had een zoek advertentie omdat ik geen massale pensionstal wilde, en daar kreeg ik behoorlijk wat reacties op :) Nu een heerlijk plekje in eigen beheer samen met een weidegenootje.

Kimley

Berichten: 9146
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: Hoe hebben jullie een stalling gevonden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 19:36

Ik kreeg een relatie met een paarden jongen met eigen stal.. Ze ging mee daarheen omdat ik 3 weken vakantie had en ik daar zou helpen. Ze is tot nu nooit meer weggegaan :')

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 19:36

kitobeer schreef:
Via de kapper die ook in de paarden zit.
Ik moest een nieuwe stal gaan zoeken en zat met mijn handen in mijn haar.

Ik moest hier erg om lachen :))

Mijn laatste stal vond ik via Instagram. Veel mensen die ik kenden van een stal waar ik eerder had gestaan waren daar heen verhuisd/gaan lessen. Die stal had geen website maar dus wel een heel actief instagram-account.

Mijn huidige stal heb ik via-via. Mijn bekapper kende een andere bekapper die weer iemand had geholpen met het aanleggen van een paddock paradise.

Qua aanbellen en vragen ben ik het met Ellepel eens! Moet gewoon kunnen. Als ze geen ruimte voor je hebben, je niet willen of überhaupt geen pensionklanten willen, dan zeggen ze dat wel en dan weet jij meteen waar je aan toe bent. Overigens vind ik een advertentie op marktplaats ook geen gek idee!

Amber_anne

Berichten: 6915
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 19:39

Eerste stal via een marktplaats advertentie gevonden. Tweede stal via google, derde stal ook weer via google en de laatste heb ik via mijn oude stal eigenaresse

Marktplaats loont wel moet ik zeggen denk dat daar veel stallen op fitten die geen Facebook of website hebben

Als je aanbelt en ze hebben geen plek weten ze vaak wel plekken waar je wel kan kijken

xRaisin

Berichten: 1755
Geregistreerd: 12-11-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 19:43

Ik heb hier op bokt iemand een pb gedaan die in een oud topic had gezegd dat ze kleinschalig pensionstalling aanbood.
Plekje was precies wat ik zocht en beter dan alle stallen die ik online had gevonden!

AmyJamess

Berichten: 2119
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Re: Hoe hebben jullie een stalling gevonden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 19:49

Via marktplaats.
Tot op heden nog steeds zeer tevreden met de plek waar wr nu staan.

marleen_usar

Berichten: 24655
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 19:51

Er hing hier in de straat bij de supermarkt een briefje met stal en wei te huur. En via marktplaats vond ik ook 2 keer een stal.

xSannee

Berichten: 4348
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Hoe hebben jullie een stalling gevonden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 19:54

Ik kom van een grote stal, die had gewoon een website e.d.
Bij mijn huidige plek terecht gekomen via een vriendin, nu stalgenoot :P

Dit is een klein plekje (7 paarden). Mocht er een stal vrijkomen wordt er eerst gepolst bij elkaar of iemand een geschikt iemand weet en anders komt er een marktplaats advertentie.

Kimmiee_D

Berichten: 1464
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 19:57

Onze eerste en derde stal via iemand waar ik ooit groom was, tweede en vierde stal via marktplaats. Maar moesten we weg omdat die dame werd uitgezet. Toen oproepje op me eigen fb gezet waar een oud stalgenootje van jaren geleden het zag en haar stal eigenaresse heeft gevraagd of ze plek had. Volgende dag kon ik contact op nemen en sta daar nu weer sinds eind maart.

Verhuizingen waren vaak omdat er dan problemen waren met staleigenaren. Lees in scheiding, iemand die me plezier af nam, ziek geworden pony ivm teveel brok voeren ect.

Deze stal waar ik nu sta heerlijk alles gaat in overleg. Als aan mij ligt ga ik hier echt niet meer weg.

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Hoe hebben jullie een stalling gevonden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 20:06

Allereerste stal gewoon 'de stal van het dorp'. Iedereen stond daar, dus wij ook. Daar zijn we al snel weggegaan en toen via via ergens terecht gekomen. Daar waren wij de eerste pensionklant en na ons zijn er in totaal nog twee gekomen. Wij zijn daar weggegaan omdat we naar de randstad verhuisde.

Hier zijn we in eerste instantie een dag rond gaan rijden en kwamen we op een stal die we okay vonden. Daar zijn we vrij snel weer weggegaan omdat we het niet zo fijn vonden. Toen kwamen we op een mega traditionele stal terecht en dat was ook niet zo'n succes omdat wij daar niet bij pasten en ons paard al helemaal niet. Wij zijn toen via een heel vals berichtje in de paardenapp op een stal terecht gekomen waar een paddock paradise was. Daar hebben we een jaar of vier gestaan en uiteindelijk ook mijn andere paard direct naartoe verhuisd. Nu staan ze op een eigen stukje.

ikkeniet

Berichten: 1260
Geregistreerd: 17-09-11
Woonplaats: gehucht in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 23:05

Mijn eerste stal was bij mijn ouders op de boerderij.
Toen een tijd geen paard meer gehad, kinderen gekregen waarvan 1 met heel veel zorg.
Toen via via een paard ter beschikking gekregen, zodat ik weer iets had voor mezelf.
Op een geweldige stal paard kunnen zetten, waar ze niet moeilijk deden als ik niet kon komen.
Maar de box was nodig voor een paard wat terug kwam uit de opfok, dus ik moest op zoek.
Ik heb het toen aan een dorpsgenoot gevraagd of die een stal over had.
Maar die had niets vrij, en die verwees me naar een boer aan de overkant van ons huis.
Daar zou een stal zijn met 4 lege boxen. Met lood in mijn schoenen erheen gegaan.
Gevraagd aan een stugge boer, maar ik mocht er komen te staan met mijn paard.
Shetlander erbij gekregen. Zelf voeren en mesten.
Binnen en buiten zetten deed hij.
Uiteindelijk doe ik gewoon alles zelf. Sta er nog steeds, en geniet van mijn paard.
Bij eventuele afwezigheid, wat zelden is, doet de boer mijn paarden.
Zorg dan wel dat alles klaar staat.

Anastasia24

Berichten: 2706
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 01:31

De stallen waar ik heb gestaan ook op marktplaats. Zelf een adv. zetten kan ook werken. Heb na dik twee jaar weer een weitje in eigen beheer kunnen vinden dus het is wel goed zoeken naar de juiste wensen vind ik. Ik ben daar nogal kieskeurig in dus het liever zelf. Het was voor mij in ieder geval niet erg makkelijk en ook vaker verhuist dan gewenst... maargoed nu een super plekje, :)

fjordjes

Berichten: 12032
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Hoe hebben jullie een stalling gevonden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 01:36

Via kennissen, via door er langs gereden te hebben en een oproep via bokt.

NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Re: Hoe hebben jullie een stalling gevonden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 03:12

Via marktplaats :) de grote stallen in de omgeving sloten geen van allen aan bij mijn eisen. De plek waar mijn pony nu staat is een particulier paddock paradise. Weliswaar doe het zelf dus veel werk maar ponylief heeft het er goed, dat vind ik het belangrijkste

lovee
Berichten: 590
Geregistreerd: 30-11-06

Re: Hoe hebben jullie een stalling gevonden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 04:56

Eerste stal stond paard al, nu bij vriendin aan huis, stond ook op vorige stal

Bernoe

Berichten: 1507
Geregistreerd: 06-10-06
Woonplaats: Achterhoek

Re: Hoe hebben jullie een stalling gevonden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 07:17

Via marktplaats! Een keer een zoekadvertentie gehad en een keer een advertentie gevonden met pensionplek aangeboden.

Lagonda

Berichten: 1735
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Gorinchem

Re: Hoe hebben jullie een stalling gevonden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 08:07

2 keer een advertentie gezien op marktplaats en voor mijn huidige stal had ik zelf op Bokt een oproep geplaatst. Reactie gehad van iemand met een nummer van de eigenaar :)