Polyvlokken in de paddock?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
TaraMariska
Berichten: 17
Geregistreerd: 06-09-20

Polyvlokken in de paddock?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-20 11:12

Hoi,
Ik heb overal gezocht maar kom nog niet echt op een antwoord. Zijn polyokken of iets soortgelijks mogelijk voor in een paddock?
En waarom dan wel of niet?
Ik lees overal dat het heel goed is voor de bodem en de vochtdoorlatendheid van je rijbak dus ik dacht, waarom niet in de paddock?!
Het enige wat me tegenhoudt is dat ze het misschien opeten.
Heeft iemand hier ervaring mee?

daffodil

Berichten: 10442
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Polyvlokken in de paddock?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 11:33

Het is wel lastiger om je mest eruit te halen. Je schept al snel vlokken mee eruit en dat is dus weer lastiger afvoeren. Dat is misschien wel iets om rekening mee te houden.

Opeten doen ze niet....

_Lorette_

Berichten: 12081
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: Polyvlokken in de paddock?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 11:35

Mest met vlokken is restafval. Het kan niet op de mestbult. Voor een beetje mest uit de bak is dat nog wel te doen, maar met vlokken in de paddock is het wel echt iets om rekening mee te houden.

Suzanne F.

Berichten: 49214
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 12:48

_Lorette_ schreef:
Mest met vlokken is restafval. Het kan niet op de mestbult. Voor een beetje mest uit de bak is dat nog wel te doen, maar met vlokken in de paddock is het wel echt iets om rekening mee te houden.


Eens. Dit zou het voornaamste nadeel zijn. Verder graven paarden vaak in een paddock en dan zijn je polyvlokken zo weg, die graven ze dan naar de onderlaag.
Opeten doen ze niet denk ik.

Poekkie

Berichten: 7352
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Polyvlokken in de paddock?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 12:50

Idd voornamelijk voor het uitmesten niet te adviseren. Ander dingetje is dat als het erg droog is, de vlokken ontmengen en opwollen in de hoeven. Geen probleem als je na het rijden de hoeven krabt, maar voor een paddock weet ik niet of dat al dan niet kwaad kan voor de hoeven. Zeker als ze dan door iets nats stappen, zou dat wel eens kunnen blijven broeien, van die ‘natte watten’.

TaraMariska
Berichten: 17
Geregistreerd: 06-09-20

Re: Polyvlokken in de paddock?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-20 15:01

Thanks voor de reacties, daar kan ik wat mee!