Stal/weidegang rond Santpoort noord

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Liekemo
Berichten: 133
Geregistreerd: 21-08-20

Stal/weidegang rond Santpoort noord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-20 23:22

Hoi!

Ik ben opzoek naar een fijne stal met het liefst 24/7 weiland! Alleen een weiland is ook prima.

Ik ben opzoek rond santpoort noord/haarlem/spaarndam/velserbroek maar ik
Hou het het liefst bij santpoort noord!

Heeft iemand tips? Ik hoor het graag!

Hartje
Berichten: 1939
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: Ymuiden

Re: Stal/weidegang rond Santpoort noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 23:29

Probeer eens bij Jeannette Maas (vlakbij de rotonde in Santpoort Noord (paddock paradise) Anders heeft Dre Lemmers misschien nog plek in Velserbroek (24/7 buiten)

Verder zijn er veel stallen waar de paarden overdag flink wat uren buiten staan maar er zijn in deze regio weinig plekken met het hele jaar door 24/7 buiten.

Liekemo
Berichten: 133
Geregistreerd: 21-08-20

Re: Stal/weidegang rond Santpoort noord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-20 08:11

Dankjewel!

Liekemo
Berichten: 133
Geregistreerd: 21-08-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-20 09:16

Herkent iemand deze plek? Het lijkt ons wel leuk om
Ons paartje hier te stallen maar we kunnen de eigenaar niet vinden....
Laatst bijgewerkt door Pistasche op 25-08-20 14:39, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto op verzoek verwijderd

miereneter

Berichten: 2528
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 09:43

Ik herken de plek. Is inderdaad niets over te vinden. Ik zag daar regelmatig iemand de paarden doen, zou het gewoon daar vragen. (Ben onlangs verhuisd, maar woonde daar om de hoek.)

Edit om toe te voegen: sorry, eigenlijk heb je niks aan mijn antwoord :') .

Liekemo
Berichten: 133
Geregistreerd: 21-08-20

Re: Stal/weidegang rond Santpoort noord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-20 09:45

Ja klopt we zijn vanmiddag daar langs geweest maar als wij er zijn komen we telkens niemand tegen helaas... ik hoopte stiekem dat we zo met de eigenaar in contact zouden kunnen komen...

daffie1986
Berichten: 4323
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Southland, Nieuw-Zeeland

Re: Stal/weidegang rond Santpoort noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 10:12

En anders bij Saskia Rutte(n?). Genoeg weiland, veel uitrijmogelijkheden in het duin, is vlakbij duin en kruidberg.

fohadie
Berichten: 4291
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 10:44

Ja, ik ken die plek, maar dat is geen pensionstal. Zij heeft daar haar eigen paarden maar zover ik weet doet ze geen andere paarden op haar terrein. Ik weet ook niet of ze het een goed idee vind dat haar tuin hier op Bokt staat!

Ze is ook nogal gesteld op haar privacy, dus misschien dat jullie haar daarom niet te spreken krijgen?

Hartje
Berichten: 1939
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: Ymuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 10:45

Volgens mij is het daar van een partikulier en staan er alleen eigen paarden.

Palmera

Berichten: 9454
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 12:48

Liekemo schreef:
Herkent iemand deze plek? Het lijkt ons wel leuk om
Ons paartje hier te stallen maar we kunnen de eigenaar niet vinden....

TS, dit kun je niet maken.

Liekemo
Berichten: 133
Geregistreerd: 21-08-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-20 14:20

Palmera schreef:
Liekemo schreef:
Herkent iemand deze plek? Het lijkt ons wel leuk om
Ons paartje hier te stallen maar we kunnen de eigenaar niet vinden....
]

TS, dit kun je niet maken.


O sorry heb misschien een regeltje gemist op bokt ik ben hier nieuw. Waarom kan dat niet? Ik dacht dat de eigenaar mischien op bokt zat en dat ik hem zo kom bereiken.

Palmera

Berichten: 9454
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Stal/weidegang rond Santpoort noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 14:23

Ik heb geen benul wat en hoe er in de boktregels staat, maar hoe leuk zou jij het vinden als jouw oprit met voordeur hier geplaatst word, herkenbaar genoeg, en de vraag of iemand mischien weet wie daar woont?

Liekemo
Berichten: 133
Geregistreerd: 21-08-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-20 14:29

Daar heb je inderdaad gelijk in, al is het geen oprit van een huis maar een kleinschalige stal met een aantal paarden en rijbak. Via via hebben we wel gehoord dat er verschillende paarden staan van verschillende eigenaren. Ik ben niet opzoek naar de gene “die daar woont” maar ik ben het alsnog wel met je eens dat iemands anders bezit op internet plaatsen niet netjes is dus daarom haal ik er af! +:)+

ingvdh

Berichten: 6370
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 14:32

Palmera schreef:
Liekemo schreef:
Herkent iemand deze plek? Het lijkt ons wel leuk om
Ons paartje hier te stallen maar we kunnen de eigenaar niet vinden....

TS, dit kun je niet maken.



Dit is een foto van Google streetview, openbare informatie die voor iedereen toegankelijk is, staat geen naam bij alleen een foto.
Als je niet bekend bent in de omgeving weet je echt niet waar dit is.
Ts geeft daarnaast alleen positief aan dat deze plek voor haar fijn oogt.

Ik zie niet wat hier mis aan is.

fohadie
Berichten: 4291
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 14:52

Liekemo schreef:
Daar heb je inderdaad gelijk in, al is het geen oprit van een huis maar een kleinschalige stal met een aantal paarden en rijbak. Via via hebben we wel gehoord dat er verschillende paarden staan van verschillende eigenaren. Ik ben niet opzoek naar de gene “die daar woont” maar ik ben het alsnog wel met je eens dat iemands anders bezit op internet plaatsen niet netjes is dus daarom haal ik er af! +:)+



Huh, je bent niet opzoek naar degene die daar woont maar wilt wel spreken met de eigenaar? Dat is dezelfde persoon. En het is een vrouw. Ze is idd particulier en geen pensionstal. Haar eigen paarden staan er en van een kennis van haar. Misschien dat er tegenwoordig meer paarden staan, dat weet ik niet ik heb haar al een tijd niet gesproken.

Je kan beter uitkijken naar een andere stal. Je hebt er meerdere in die omgeving waar wel pensionpaarden gestald worden, maar weet niet of daar plek is.

Liekemo
Berichten: 133
Geregistreerd: 21-08-20

Re: Stal/weidegang rond Santpoort noord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-20 15:46

Fohadie, dankjewel we zullen veder zoeken :)

miereneter

Berichten: 2528
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 16:11

Ik zal mezelf even temmen zodat de mods misschien de adres-info kunnen weghalen.

Liekemo
Berichten: 133
Geregistreerd: 21-08-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-20 16:15

miereneter schreef:
Ik zal mezelf even temmen zodat de mods misschien de adres-info kunnen weghalen.


Mag ik vragen wat je daar mee bedoelt? :?

Nielojram

Berichten: 7798
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 19:26

daffie1986 schreef:
En anders bij Saskia Rutte(n?). Genoeg weiland, veel uitrijmogelijkheden in het duin, is vlakbij duin en kruidberg.


À 375 per maand, en zelf dagelijks uitmesten, laatste voerbeurt om 17/18 uur, één buitenbak, buitenzetten is inbegrepen, binnenhalen zelf regelen, en met mazzel op een stuk land waar het gras nog wel groeit, zoniet, bijvoeren doen ze niet aan, dus hopelijk houdt je paard van zand.

Qua paardenwelzijn snap ik serieus niet waarom iedereen hier zo lyrisch over is.
Maar begrijp dat 80% van de klanten van Manege Kennemergaarde afkomen, dan is dit wel van de drup naar de regen.

Liekemo
Berichten: 133
Geregistreerd: 21-08-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-20 23:32

Nielojram schreef:
daffie1986 schreef:
En anders bij Saskia Rutte(n?). Genoeg weiland, veel uitrijmogelijkheden in het duin, is vlakbij duin en kruidberg.


À 375 per maand, en zelf dagelijks uitmesten, laatste voerbeurt om 17/18 uur, één buitenbak, buitenzetten is inbegrepen, binnenhalen zelf regelen, en met mazzel op een stuk land waar het gras nog wel groeit, zoniet, bijvoeren doen ze niet aan, dus hopelijk houdt je paard van zand.

Qua paardenwelzijn snap ik serieus niet waarom iedereen hier zo lyrisch over is.
Maar begrijp dat 80% van de klanten van Manege Kennemergaarde afkomen, dan is dit wel van de drup naar de regen.


Wij willen liever niet naar rutte omdat we ons paard in kudde verband wille hebben en het redelijk prijzig is. Het liefst zoeken we iets 24/7 buiten maar dat klinkt in deze omgeving steeds minder realistisch... we zaten nog aan sinneveld te denken, iemand daar ervaring mee?

daffie1986
Berichten: 4323
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Southland, Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 23:52

Nielojram schreef:
À 375 per maand, en zelf dagelijks uitmesten, laatste voerbeurt om 17/18 uur, één buitenbak, buitenzetten is inbegrepen, binnenhalen zelf regelen, en met mazzel op een stuk land waar het gras nog wel groeit, zoniet, bijvoeren doen ze niet aan, dus hopelijk houdt je paard van zand.

Qua paardenwelzijn snap ik serieus niet waarom iedereen hier zo lyrisch over is.
Maar begrijp dat 80% van de klanten van Manege Kennemergaarde afkomen, dan is dit wel van de drup naar de regen.


Oh, dat zou ik serieus niet weten. Kwam er alleen maar langs vroeger. Denk dat haar ouders het toen nog deden en ga er vanuit dat ze het ondertussen zelf doet.

Schrik er eigenlijk best van wat je schrijft, dacht altijd dat de paarden het daar niet verkeerd hadden. Maar ik heb het ook wel over 20 jaar terug. Toen stonden ze ook gewoon in groepen buiten dacht ik.

Liekemo
Berichten: 133
Geregistreerd: 21-08-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-20 00:00

daffie1986 schreef:
Nielojram schreef:
À 375 per maand, en zelf dagelijks uitmesten, laatste voerbeurt om 17/18 uur, één buitenbak, buitenzetten is inbegrepen, binnenhalen zelf regelen, en met mazzel op een stuk land waar het gras nog wel groeit, zoniet, bijvoeren doen ze niet aan, dus hopelijk houdt je paard van zand.

Qua paardenwelzijn snap ik serieus niet waarom iedereen hier zo lyrisch over is.
Maar begrijp dat 80% van de klanten van Manege Kennemergaarde afkomen, dan is dit wel van de drup naar de regen.


Oh, dat zou ik serieus niet weten. Kwam er alleen maar langs vroeger. Denk dat haar ouders het toen nog deden en ga er vanuit dat ze het ondertussen zelf doet.

Schrik er eigenlijk best van wat je schrijft, dacht altijd dat de paarden het daar niet verkeerd hadden. Maar ik heb het ook wel over 20 jaar terug. Toen stonden ze ook gewoon in groepen buiten dacht ik.


Volgens mij staan ze nu op stroken weiland met 2 of 3 paarden x aantal uur per dag. Maar ik weet er ook het fijne niet van, fiets er vaak langs maar heb de informatie veder van verhalen...

marleen_88

Berichten: 14048
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Re: Stal/weidegang rond Santpoort noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 17:12

Hier in de buurt is helaas niets te vinden wat aan jouw eisen van 24/7 voldoet. Ik heb mede daardoor mijn paard met pensioen gezet. De fijne stal waar ik stond is dicht.

Sinneveld ken ik van naam, misschien nu met nieuwbouw meer plaats? Hij was altijd vol.

Liekemo
Berichten: 133
Geregistreerd: 21-08-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-20 17:33

marleen_88 schreef:
Hier in de buurt is helaas niets te vinden wat aan jouw eisen van 24/7 voldoet. Ik heb mede daardoor mijn paard met pensioen gezet. De fijne stal waar ik stond is dicht.

Sinneveld ken ik van naam, misschien nu met nieuwbouw meer plaats? Hij was altijd vol.


Ja sinneveld waren we inderdaad over aan het nadenken, redelijk prijzig maar volgens mij voor de rest goed. Ik weet van andere mensen dat ze daar nog wel plek hebben

marleen_88

Berichten: 14048
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 17:37

Liekemo schreef:
marleen_88 schreef:
Hier in de buurt is helaas niets te vinden wat aan jouw eisen van 24/7 voldoet. Ik heb mede daardoor mijn paard met pensioen gezet. De fijne stal waar ik stond is dicht.

Sinneveld ken ik van naam, misschien nu met nieuwbouw meer plaats? Hij was altijd vol.


Ja sinneveld waren we inderdaad over aan het nadenken, redelijk prijzig maar volgens mij voor de rest goed. Ik weet van andere mensen dat ze daar nog wel plek hebben


Wat vind je redelijk prijzig?? Ik denk dat je voor minder helemaal geen plek vindt.