Rubbermatten in een box zonder afvoer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sophiah
Berichten: 7
Geregistreerd: 24-03-19

Rubbermatten in een box zonder afvoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-20 23:30

voor de stal van mijn paard kan ik 50x50x5,5 rubberen tegels krijgen die voorheen op een speelplaats hebben gelegen. Deze tegels hebben aan de zijkant pinnen om ze te verbinden en aan de onderkant zitten rubberen vierkanten, er zitten dus edn soort van gootjes tussen.

In de box zit wel aan de achterkant een goot, maar een bouwfout heeft ervoor gezorgd dat er niet afgevoerd wordt, dit wordt niet verholpen.

Zijn er medebokters die zulke matten ook hebben waarbij de stal geen afvoer heeft. Van hen zou ik graag ervaringen willen horen.

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Rubbermatten in een box zonder afvoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 23:38

Ik heb ook deze tegels in de stallen maar dan acht cm dikte. Heb een hoek vrij in elke stal van 1 bij 2 meter en daar doe ik vlas in. Daar doen ze hun behoefte op en verder gewoon kale tegels, voor ons werkt het prima en ze zijn snel zindelijk .

Zinzi_jewel

Berichten: 8788
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Rubbermatten in een box zonder afvoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 23:45

Ik had er op een stal met minimale afvoer.
Wel laag houtkrullen over de matten
Anders is het echt niet te doen .
Urine blijft eronder staan dan . En gaat ongelooflijk stinken.
Ik had ze vooral om een dempende bodem te creëren en dat ze zachter konden liggen en makkelijker opstaan .
De beton vloer was nl vrij glad

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 23:59

Ik heb ze in de merrieboxen liggen, wel met een laag stro. Eens per jaar halen we de hogedrukspuit er overheen en dan kunnen ze weer een jaartje vooruit.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Rubbermatten in een box zonder afvoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 15:09

Bij mij tastte de urine onder de matten wel de vloer aan en de onderrand van de box.

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 09:23

Op een vorige stal had ik rubber matten in de box liggen, en dan werd de helft opgestrooid. Daar was ook geen afvoer. Ik heb geen idee hoe de bodem er onder was want het werd nooit weggehaald of schoongemaakt voor zover ik weet (maar ik stond er maar twee jaar). Mijn pony zat altijd onder de pisvlekken want hij gebruikte dat stukje bodembedekking om in te plassen én om in te liggen want beide deed hij niet op de kale matten, ik vond het niet zo’n succes dus.

Lukasje
Berichten: 11221
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 09:35

Zonder bedekking vind ik het ook geen succes. Ik strooi nog een flinke laag op de tegels, niet meer zo veel als zonder tegels maar toch nog behoorlijk. Zonder vind ik het best vies en stinken. Regelmatig spuit ik de stal ook uit. Aanvankelijk was de bedoeling bodembedekking te kunnen uitsparen maar door de manier waarop ik ze uiteindelijk gebruik, is dat niet het geval.

Marieke1495

Berichten: 5218
Geregistreerd: 19-01-07
Woonplaats: Friesland

Re: Rubbermatten in een box zonder afvoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 09:37

Hier ging het zelfs met een dikke laag gehakseld stro erg stinken. Ik heb ze er daarom uitgehaald.

ElCamino

Berichten: 8930
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 09:40

Hier heb ik mijn paard op stal met rubber matten. Gewoon op de betonnen vloer. Paard staat op vlas en zolang er maar genoeg bodem in ligt komt er niet eens nattigheid onder die matten.
Eens in de paar weken haal ik een natte plek eruit die echt rood is en dan nóg ligt er geen vloeistof op.
Zaak is wel voldoende bedding erin

daffodil

Berichten: 10441
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Rubbermatten in een box zonder afvoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 09:50

Mijn paard staat ook op een betonnen vloer zonder afvoer, dikke matten erop en daaroverheen altijd een normale laag zaagsel. Ik heb een heel groot paard en wil absoluut niet dat die op de betonnen vloer ligt.

Wordt het vies onder/tussen die matten? Ja zeker maar hij ligt iig niet op de stenen vloer.