Stroom en honden vraag

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Stroom en honden vraag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-20 17:27

Wij hebben rondom gaas met bovenop 1 draad.

Nu voor de varkens op ong 20cm boven de grond een draad gespannen.

Wij hebben de pulsara pn5500. Ik heb laatst een klap gehad en die was echt heel flink. Had best een tijd last van die arm even.

Nu hebben we ook de hondjes rondlopen en ben ik bang geworden dat zij het stroom raken. Eerder konden zij er niet bij of zette ik het uit, maar dat is niet handig met de varkens.

Onze hondjes zijn vrij klein van formaat, maar type bulletjes en beiden 9kg. Kortharig

Is zo een klap niet te hard voor ze als ze het per ongeluk raken? Ze kennen het principe stroomdraad ook nog niet......

Myfairytale
Berichten: 5384
Geregistreerd: 26-05-06

Re: Stroom en honden vraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 17:47

Kun je er niet nog gaas omheen zetten zodat de honden niet bij het stroomdraad kunnen?

Wij hebben hier dat om onze weide en paddock ook gedaan.
Binnenkant lint met stroom erop voor de paarden, aan de buitenkant gaas, zodat de honden (van zowel onszelf als langs de straat van anderen) niet bij de paarden kunnen komen.

Een van onze honden heeft járen geleden eens ergens stroom gehad tijdens het uitlaten en rende van schrik bijna weg.
Ik heb verder geen duidelijk antwoord op je vraag, sorry.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Stroom en honden vraag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-20 19:01

Nee, we hebben een pp en paarden lopen over het geheel. Alles is rondom met gaas en voor de paarden bovenop dus 1 draad.

Voor de varkens op 20cm en die kunnen ze raken. Ik ben bang dat het een te zware tik is voor de honden.

Alles loopt samen. Varkens lopen ook tussen de paarden.

snorkel1986

Berichten: 3009
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Re: Stroom en honden vraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 19:33

Dat leren ze snel hoor... ze "ruiken" of er stroom op zit :=

Freekieee

Berichten: 1758
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Borculo

Re: Stroom en honden vraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 19:36

Hier in de voortuin boven het gaas een staafje stroom. 2 x aangeraakt en ze weet het nu heel goed. Dan onthouden ze wel.

Ik weet nu ff niet precies wat wij hebben. Was wel een goeie klap. Maar liever dat een x dan een hond op de straat.

pillow
Berichten: 7795
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: Stroom en honden vraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 19:38

Ze komen er maar 1 x tegenaan. En nee ze krijgen er niks van, behalve schrik

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-20 20:57

Ze kunnen er niet uit, dus daar maak ik me niet druk om. Ik weet echt zeker dat ze het niet gaan ruiken, want ze zijn vreselijk snel en onstuimig vaak.

Ik maak me druk dat de klap te hard is voor 9kg en niemand kan daar echt antwoord op geven. Ik had laatst echt even flink last van de klap.

Ibbel

Berichten: 49114
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Stroom en honden vraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 21:06

Jij denkt dat er schrikdraadapparatuur op de markt is die een kind van een jaar (9 kilo) kan electrocuteren? OK...

Enjoy_

Berichten: 609
Geregistreerd: 09-06-07
Woonplaats: Heemstede

Re: Stroom en honden vraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 21:32

Ik denk ook niet dat ze er iets (behalve schrik voor het schrikdraad *D ) aan over houden.

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Re: Stroom en honden vraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 21:48

Lijkt me sowieso niet handig om honden tussen paarden en varkens te laten lopen.
Voor mijn honden zou het verboden gebied zijn.

tones

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Veluwe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 21:49

Afbeelding

Hier was pup een kilo of 8, die was vooral beledigd van de klap. :')

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-20 21:53

Ibbel schreef:
Jij denkt dat er schrikdraadapparatuur op de markt is die een kind van een jaar (9 kilo) kan electrocuteren? OK...


Zeg ik dat ze er dood aan gaan??


Esther schreef:
Lijkt me sowieso niet handig om honden tussen paarden en varkens te laten lopen.
Voor mijn honden zou het verboden gebied zijn.


Hier loopt echt alles samen en dat gaat prima. Varkens gaan alleen 's nachts naar hun eigen hok en uitloop en honden wonen verder binnen.

Ik vond de klap echt heel hard laatst, dus ben een beetje geschrokken hoe stevig dit apparaat en dit draad werkt.

Het is dus gewoon een oprecht bezorgde vraag. Ze mogen best een keer schrikken, maar pijn hoeft niet en dat deed het mij ( 55kg ) wel even een tijdje.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-20 21:55

tones schreef:
[ [url=m/gEKliw.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hier was pup een kilo of 8, die was vooral beledigd van de klap. :')


Ahhhhh, maar hij is nu al dubbel zo groot...........

Onze hondjes hebben wel een verleden en verhaal, dus heb wat sneller wat extra zorgen denk ik.

Mijn Border Collie sprong tussen het draad door of ze piepte een keer.

Als hier geen gaas zou zijn, zouden deze flink piepen en inderdaad aan de andere kant er vandoor gaan en never meer in de buurt komen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41580
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 22:10

Theoretisch zou zo'n klap niet te hard moeten zijn, stroomdraad is zo ontworpen dat het stoten geeft, dus even kort aanraken (wat meestal het geval is) levert normaliter geen schade op. Het wordt pas gevaarlijk wanneer ze vast zouden zitten in het draad. Je hebt wel echt een flink apparaat hangen.

Het zou voor je hondjes dus ook veilig moeten zijn, in zoverre dat ze er geen lichamelijk letsel aan over houden. Wellicht zijn ze wat shaky en wat de weg kwijt, meer niet. Maar ik snap je bezorgdheid, ik vraag me af of de bulletjes die ik ken een klap zouden overleven. Maar ik vraag me ook af hoe ze een wandeling van een half uur overleefd hebben. Dus ja.

miesnaom
Berichten: 822
Geregistreerd: 08-04-14

Re: Stroom en honden vraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 22:37

Kan je hem niet wat zachter zetten? Ga er vanuit dat de varkens ook met een iets zachtere klap niet opeens denken yes we gaan ontsnappen ofso.

pillow
Berichten: 7795
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 00:16

superpony schreef:
Ze kunnen er niet uit, dus daar maak ik me niet druk om. Ik weet echt zeker dat ze het niet gaan ruiken, want ze zijn vreselijk snel en onstuimig vaak.

Ik maak me druk dat de klap te hard is voor 9kg en niemand kan daar echt antwoord op geven. Ik had laatst echt even flink last van de klap.

Ik zei anders wel dat ze er niks van kregen, behalve schrik.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-20 01:30

_San87_ schreef:
Theoretisch zou zo'n klap niet te hard moeten zijn, stroomdraad is zo ontworpen dat het stoten geeft, dus even kort aanraken (wat meestal het geval is) levert normaliter geen schade op. Het wordt pas gevaarlijk wanneer ze vast zouden zitten in het draad. Je hebt wel echt een flink apparaat hangen.

Het zou voor je hondjes dus ook veilig moeten zijn, in zoverre dat ze er geen lichamelijk letsel aan over houden. Wellicht zijn ze wat shaky en wat de weg kwijt, meer niet. Maar ik snap je bezorgdheid, ik vraag me af of de bulletjes die ik ken een klap zouden overleven. Maar ik vraag me ook af hoe ze een wandeling van een half uur overleefd hebben. Dus ja.


Ik had er laatst zelf echt heel erg last van. Vandaar dat ik het me afvroeg. Ik ben 55kg en zij maar 9kg.

Het zijn mops*JR dus geen franse bulletjes, maar type bulletjes. Lopen hier wel meer dan een half uur en met gemak ook. Wat conditie betreft zijn ze wel in orde en niet een te korte snuit. Wel kort, niet TE kort zeg maar.

Dank je wel iig!


miesnaom schreef:
Kan je hem niet wat zachter zetten? Ga er vanuit dat de varkens ook met een iets zachtere klap niet opeens denken yes we gaan ontsnappen ofso.


Nee, is een heel simpel apparaat. Wel eigenlijk te sterk voor wat wij aan afstand koord hebben hangen eigenlijk. Maar alles is ook nog eens nieuw en goed koord, dus het wilde wel toen ik een klap kreeg.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-20 01:30

pillow schreef:
superpony schreef:
Ze kunnen er niet uit, dus daar maak ik me niet druk om. Ik weet echt zeker dat ze het niet gaan ruiken, want ze zijn vreselijk snel en onstuimig vaak.

Ik maak me druk dat de klap te hard is voor 9kg en niemand kan daar echt antwoord op geven. Ik had laatst echt even flink last van de klap.

Ik zei anders wel dat ze er niks van kregen, behalve schrik.


Ja, bedoelde de firma.

Yaemyn

Berichten: 613
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Sverige

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 06:02

Wat houdt je tegen een minder zware op te hangen? :)

pillow
Berichten: 7795
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 10:24

Yaemyn schreef:
Wat houdt je tegen een minder zware op te hangen? :)

De varkens waarschijnlijk

KimD

Berichten: 20413
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Stroom en honden vraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 10:32

Ze doen het so oder so maar één keer. ;)

Ik zou me er niet te druk om maken, bij ons hingen kleine pups geregeld aan de stroom. Eigenwijs zijn en dan een keer (of twee of drie) pats en dan nooit meer.

Paardenfan25
Berichten: 1274
Geregistreerd: 05-06-15

Re: Stroom en honden vraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 10:34

Bij ons lopen kippen ook weleens per ongeluk tegen stroomdraad. Naast een hoop gekakel houden ze er niets aan over hoor

kinel
Berichten: 2186
Geregistreerd: 17-05-11
Woonplaats: Duitsland

Re: Stroom en honden vraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 10:44

Superpony bij ons had de da afgelopen voorjaar een jonge pup mee. Ze wilde hem even laten rennen bij ons omdat ie al de hele dag in bench zat. Wij hebben netstroom en hij kroop onder de draad door en kreeg er een van de stroom. Hij heeft het goed overleeft en zal zich nu wel twee keer bedenken. Ook hij kende stroom nog niet.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Stroom en honden vraag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-20 11:27

Bedankt voor jullie reacties. Dit is een nieuw apparaat en werkt verder goed. Het is dat ik hem zelf voelde en nogal schrok van deze klap vergeleken bij mindere apparaten.

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Re: Stroom en honden vraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 11:38

Onze jack russel heeft een tijdje een handje gehad om onder het tuinhek door te gaan.
Dan is ze als nog in een afgesloten stuk land, maar wel tussen de paarden en dat wil ik niet.
Ik heb toen op het stuk waar ze er steeds onderdoor ging een draad gespannen. En ze leeft nog en heeft niets :+