Antiglophistine...werkt bij?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moekoekoeJarig
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Antiglophistine...werkt bij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-02 16:53

Mijn pot antiglophistine (kan dus ook niet meer lezen hoe je het schrijft.. Knipoog ) is een tijd terug gevallen en gebarsten en zit met verhuistape aan elkaar. Ik kan dus niet meer lezen waarbij je het toe kunt passen. Hoe je het toe kunt passen weet ik wel, maar kan iemand me vertellen waarvoor het allemaal dient.
Als ik het me nl goed kan herinneren is het ook goed bij gallen, of peesblessures.
Alvast bedankt.

Jet

Berichten: 11981
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-02 18:19

Het is in elk geval Antiphlogistine ( een paar lettertjes omgedraaid). Misschien kan je dan met een zoekmachine iets vinden. Ik vond niet zoveel duidelijke info, ja, bij zwellingen, peesproblemen, spierproblemen. Ik weet niet of je er goed aan doet het zomaar te gebruiken, zonder het geadviseerd te hebben gekregen in dit ene geval. Ik weet ook niet of er een houdbaarheidstermijn aan zit en of die is overschreden..... Is de inhoud echt nog wel bruikbaar, als ik het zo lees lijkt het wel klei dat je met water aan moet maken, maar misschien is het in je kapotte pot wel helemaal uitgedroogd... Nou ja, ik hoop dat je wat aan mijn info hebt, succes!

moekoekoeJarig
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-02 20:02

Mijn kapotte pot is helemaal 'heel'gemaakt en het spulletje is nog in tact. Het is behoorlijk lang houdbaar.
Maar ik weet dat het echt voor heel veel doeleinden te gebruiken was. Ik zal eens zoeken op internet...

Jetta

Berichten: 3986
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-02 20:40

Het is te gebruiken bij peesblessures e.d. , maar ik vind het een gemeen goedje, bij mijn pony hingen toendertijd de vellen erbij.........
Gooi maar weg, als je het mij vraagt......

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-02 21:34

het is beperkt houdbaar! ik heb het een hele tijd geleden gebruikt, ik vond het toen erg goed werken

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 00:19

Het is een soort midalgan voor dieren, kan het gebruiken bij zwellingen (piephakken e.a.)
Peesblessures, kneuzingen enz gewoon lekker smeren en masseren, niet afdekken want dan gaat het branden net als tijgerbalsem.

moekoekoeJarig
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-02 22:28

Dus Cloris...niet met de watten en de wollen bandages afdekken?

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 23:41

suzanne schreef:
Dus Cloris...niet met de watten en de wollen bandages afdekken?


Ik doe dat nooit aangezien het KAN gaan blisteren, hoeft niet maar sommige paarden reageren zo.
Liever gewoon twee keer per dag lekker insmeren.

Maitu
Berichten: 619
Geregistreerd: 28-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 11:20

Ik heb ooit gehoord dat je het wel altijd met handschoenen aan moet brengen, omdat het stoffen bevat die bij vrouwen onvruchtbaarheid kunnen veroorzaken. Het is ook niet meer overal te koop!

Jetta

Berichten: 3986
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 21:54

Jeetje, dat blisteren was toen ook bij mijn pony gebeurt! Van de DA moest ik het toen insmeren met dat spul en lappen en bandages erom doen, arm dier, na twee weken hingen de vellen erbij............

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 00:02

Jetta schreef:
Jeetje, dat blisteren was toen ook bij mijn pony gebeurt! Van de DA moest ik het toen insmeren met dat spul en lappen en bandages erom doen, arm dier, na twee weken hingen de vellen erbij............


Ja das dus het gevaar, maar niet alleen bij Antiphlogistine kan dit gebeuren hoor, ook bij al die leuke smeerseltjes die zogenaamd verkoelend werken enz.
Al dat spul kan blisteren bij je paard, ik smeer de antipholigstine gewoon zo erop, met blote handen, maar ik heb het zelfs nog wel eens op mijn knie gesmeerd bij gebrek aan beter enne het werkt goed hoor Haha!