Shetje als gezelschapspaardje ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Siggy

Berichten: 1730
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: de Eifel in Duitsland

Shetje als gezelschapspaardje ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-02 18:21

Guinness heeft een maatje nodig en om de aanschafkosten een beetje binnen de perken te houden (2 paarden in 1 jaar kopen trekt onze kar helaas niet) willen we een shetlandertje erbij kopen. Maar is zo'n klein dreumesje nou wel zo geschikt als maatje voor een grote pony (1.45m), het lijfelijke contact tussen die 2 lijkt me toch wat lastiger of gaat het toch meer om de lichaamstaal tussen 2 paardenen is het dus onafhankelijk van de grootte ?

Who can say
where the road goes
where the day flows
- only time


Siggy

Berichten: 1730
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: de Eifel in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-02 18:35

Citaat:
ook een shet medische zorg nodig kan hebben.


Ik weet het, ik werk in een dierenkliniek. De kosten voor de verzorging redden we ook wel, het is alleen zo dat als we nu bv. weer €2000,- uit zouden geven voor de aanschaf van een paard, kunnen we dat niet meer uitgeven aan bv medische zorg of wat dan ook maar nodig is.

Who can say
where the road goes
where the day flows
- only time


Siggy

Berichten: 1730
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: de Eifel in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-02 16:57

Bedankt voor de reacties, ik ben helemaal overtuigd (was ik natuurlijk stiekem al, want wie wil nou niet zo'n dreumesje hebben Knipoog ) Nou mijn vriend nog over de streep trekken. Ik ben vanmiddag wezen kijken bij een shet hengstje hier vlakbij. Ik zag allemaal shetjes in de wei staan, dus heb gewoon heel brutaal maar eens aangebeld, ze hadden een merrie vosje en een vosbont (!! Kwijl ) hengstje te koop staan, hij is 6 maanden oud en zag er superguitig uit, alleen.... nog nooit in mensenhanden geweest, was dan ook erg schuw, hij liet zich daar in de wei niet aanraken, maar bleef op veilige afstand (ca. 1m) nieuwsgierig staan kijken. Ze vragen € 100,- .

Wat denken jullie ? Tong uitsteken

Who can say
where the road goes
where the day flows
- only time

Siggy

Berichten: 1730
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: de Eifel in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-02 22:16

Citaat:
Mijn shethengst was 60 euro en die van mijn nichtje ook 100 euro.


Waren die van jullie ook nog zo schuw op die leeftijd ?

Who can say
where the road goes
where the day flows
- only time


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: s0173957 en 37 bezoekers