Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: petraaken, C_arola, Dyonne, Apple, Coby

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 22:43

ClaudiaHS schreef:
Haha wow, ik heb veel gepost :wow:
Terwijl ik de laatste tijd niet zo actief meer ben.
En net als Azmay 'hoor' ik hier volgend jaar ook niet meer maar blijf zeker wel volgen en af en toe wat posten denk ik.

*\o/* gewoon blijven ja

Lynn_Nikita

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 07:23

nee, maar het ligt ook direct aan huis en is tuin en geen agrarische bestemming oid. Ik heb wel op min vorige plek wat gewoon kandbouw/ agrarisch was, een schuilstal en bestrating aangelegd, dat ligt er al ruim 10 jaar maar nog nooit problemen mee gehad

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 12:12

dat is ook het enige voordeel van vriezen, het ziet er altijd zo mooi uit! ( vanachter een raam, buiten is het koud en ik moet over 5 minuten gaan werken brrrr)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 17:32

Carol10 schreef:
Nou die van mij vinden eikel heerlijk, groen of bruin. Ik moet de boom echt afzetten in de herfst, daarna eikels ruimen.
Wat gaan jullie snel hier, 1dag niet kijken en jullie zijn 2 pagina’ s verder.

Hier ook, en ik ben niet snel genoeg met oprapen, voor ik ze weg heb zijn ze a opgegeten ondanks hooi. Afzetten is geen doen, helft van perceel ligt onder

De bladeren doe ik nu sinds kort wegblazen, Zaterdag of zondag de nieuwe bladblazer testen, die is gisteren binnengekomen maar helaas werk ik nu 2 dagen en in het donker is dat geen doen

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 17:43

Niello schreef:
Phoe dat is een heel werkje, alle bladeren wegblazen. Dat wordt een bladblazer kopen dus. Nog tips hiervoor?

Ik kan na zondag vertellen of die van mij bevalt, is op benzine en rugzakmodel,
https://betaalbaarshoppen.nl/kibani-bla ... gISjfD_BwE

vreemd merk maar goede recensies en heb helaas geen 600 euro "over voor bv een stihl

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 09:44

zoefie schreef:
Ik meld me ook maar weer eens....af en toe lees ik nog wel mee maar ik reageer vrij weinig :o
Een vraagje voor degene die een kieper gebruiken om de mest weg te brengen....
Ik ben aan het uitzoeken welke we willen nemen. Maar we moeten de volle aanhanger een stukje wegduwen voordat we hem achter een auto kunnen hangen. Nu wilde ik een enkelasser handkieper, maar de verkoopmeneer adviseerde me om een dubbelasser te nemen. Hij vertelde dat een enkelasser gewoon niets is. (ik heb nu ook een enkelasser maar zonder kiepfunctie en de mest er vanaf scheppen is gewoon heel zwaar)

Ik heb een dubbelasser. Nu in de winter kan ik niet via het bospad achterom en moet het via de oprit, Omdat de garage nog niet gesloopt is krijg ik de draai niet met auto en aanhanger en koppelen wij hem af en duwen hem een scherpe bocht om en iets berg op, een 10 meter tot de poort voor de stallen. dat is vrij goed alleen te doen. Vol is het bergaf dus geen problemen mee alleen, maar op een recht stuk zou met 2en ook fijner zijn. Maar het is zeker te doen, juist die bocht maakt het bij ons lastig
enige war ik nu soms tegenaanloop is dat de mest bij het kiepen plakt en ik alles omhoog heb staan en het niet eruit valt. Moet ik alsnog met een schep aantal keren steken
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 08-12-19 09:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 09:59

Poetsen? ow jee. Ik doe mijn best maar het is niet bij te houden. Er is nog veel zand ( modder) nu in d e tuin ( ingezaaid gras is helemaal stuk gerend door de honden die een afzetting negeren) en de honden rennen door de zand en vegen hun poten op de tegelvloer. Ook de kinderen maken rommel, en anders zijn het de katten wel.

Buitenom is het meeste geklus klaar maar staat wel nog overal puin wat wegmoet. Dit verzamel ik nu dat ik straks 1 of 2 keer moet rijden en dan alles weg is. Ik kan daar normaal heel slecht tegen, overal rommel, maar probeer het nu te negeren, De voortuin is 1 hobbelige zandbak maar even geen prio en budget om dat meteen aan te pakken.

Binnen is het ruimte voor ruimte aanpakken nu. De woonkamer is nu klaar, gisteren zijn de meubels erin gezet en nu is het puzzelen hoe alles komt te staan. en wat waar komt te hangen.

Speelkamer komt nu aan de beurt. Dan de badkamer, ook dringend nodig Omdat alle voegen stuk zijn ontdekte in een flinke vochtplek achter de douche in een binnenmuur. Ga et nu tijdelijk dichtkitten maar er zit overal schimmel ondaks dat ik elke dag de deur en raam openhou. Hoop deze over enkele maanden klaar te hebben en dan kan de oude gesloopt worden. Zodra er dan geld is komt op die plek een keuken maar dat zal nog wel even duren.

Heeft iemand ideeën? Ik heb 2 kittens van 6 mnd. De bedoeling is dat deze ook buiten gaan komen en muizen vangen. Nu durven ze dat niet ivm de honden. Als ik erbij ben gaat het vrij goed maar als de katten gaan rennen willen de honden erachteraan. Daardoor durven de katten nu nog niet in het achterste deel te komen waar dus de buitendeur is. Ik denk dus dat ze echt meer tijd nodig hebben om te wennen en dat kan nu ook nu de woonkamer er is.
Ik heb ze tot nu toe gescheiden gehouden grotendeels. Ik wil nu in de woonkamer meer verstopplekken maken maar hoe? Ik heb een antieke hoge kast waar ze op mogen, ik was aan het denken om 2 a 3 veilingkistjes aan de muur te bevestigen zodat ze via dat op de kast kunnen. Maar hoe maak ik zoiets zonder dat het lelijk of rommelig uitziet? Moet wel bij de inrichting gaan passen

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 12:39

rover_ schreef:
Wat voor drinkbakken hebben jullie voor buiten? Binnen heb ik rondpomp systeem. Nu buiten plastic bakken die ik moet vullen. Ze staan overdag altijd buiten en drinken daar. Wil eigenlijk af van het vullen en wil kijken of het lukt om de waterleiding door te trekken. Misschien is zo’n verwarmde drinkbak (alleen de bak) of een gewone maar als het dan hard vriest dan is het water in de leiding prima maar denk dat dat staafje dan wel vast vriest. Iemand tips?

Ik heb cementkuipen. Ik wilde geen automatisch systeem ivm vriezen, heb wel al leiding ingegraven en naar de loods maar het is nog niet aangesloten. Voor nu werk ik met een ibc vat wat ik met grondwater vul en dan kan ik 1 a 2 weken vooruit

Net weer een tegenslagje, eergisteren kwam ik al mijn weinig gebruikte theedoos vol schimmel tegen in een keuken kastje, doosje, zakjes alles zat vol, meteen weggegooid maar geen oorzaak kunnen vinden Aangezien het vlakbij de kraan is dacht ik dat het misschien eens nat geworden was en zo opgeborgen is geworden, dat keukenkastje heb ik 1 keer per maand open dus geen ventilatie.
Ik heb ook een grote muurkast in de bijkeuken en pakte net de ehbo koffer eruit en zag schimmel, ben eens gaan graven in die kast en echt alles zat vo blauwe en groene schimmel, rieten mandjes met inhoud, muren planken, alles zit vol schimmel.

Enige verklaring is het stucen ( = veel water), nat weer buiten en geen verwarming.
Nu 75% weggeggooid, te vies om überhaupt af te vegen, kast uitgewassen met chloor en nu de kast open en een electrische kachel erin. bah bah bah

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 17:26

rover_ schreef:
Jakkes wat een tegenvaller Lynn.

Mooi Laurae, hier pvc laminaat. Dat is ook makkelijk schoon te maken gelukkig.

Di e heb ik nu ook, in de vorige woning keramisch hout, mar voor nu even te duur. maar wat ik er ook heb liggen, rommel hou ik toch

Ik heb net de bladblazer getest, meer blaaskracht dat de stihl die ik te leen had, handvat voelt iets minder stevig aan, maar met dat prijsverschil neem ik dat voor lief. ook iets zwaarder heb ik het idee

Toen ik op kantoor werkte plukte de collegaas het hooi uit mijn haar. Kwam ook af en toe per ongeluk op d klompen aan en werkte ik op de sokken. :o
Ik werk nu op een stal dus ontzettend handig qua kleding
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 08-12-19 17:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 07:54

Ik sta om 6.30 op, probeer de kinderen uit bed te krijgen, verzorg de overige dieren, probeer nog eens de kinderen uit bed te krijgen en aan te laten kleden, maak het eten klaar en zet mijn zoon in de taxi om 7.30. dan opruimen, stofzuigen ed en om 8.00 voer ik de paarden en kippen. Breng mijn dochter naar school en als ik thuiskom zet ik de draden open zodat ze bij elkaar kunnen. Afhankelijk van hoelaat ik moet beginnen ( 9 uur vertrekken of 12.00 vertrekken) mest ik de paddock uit en strooi op/ mest uit afhankelijk van hoe nat de stal is. De eikels pissen alleen maar in de stal namelijk.
Rijden is al 2 weken niet meer gebeurd, weinig tijd of regen

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 12:02

Ik had vroeger prioriteit rijden maar nu helemaal niet meer. reed er 3 a 4 per dag toen. Die behoefte heb ik helemaal niet meer alleen als ik op concours ben dan kriebelt het ineens heel erg.
Ik vind alles eromheen eigenlijk net zo fijn

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 18:09

Ik vind het nu ze aan huis staan met kinderen zoveel fijner. Die van 9 blijft gewoon binnen, die ban 5 wil soms helpen maar ik heb liever dat ze binnen blijft, gaat een stuk sneller
Toen ze nog niet aan huis stonden moesten ze mee en wachten ze in de auto wachten met een dvd maar dan ben je toch gehaaster bezig dan nu. Wil ik opruimen nu dan doe ik dat, toen deed ik alleen het noodzakelijke en ruimde ik op as papa thuis was

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 07:43

Brave kinderponys kosten een godsvermogen ja. Vaak is het via kennissen die goed tehuis zoeken nog enigszins betaalbaar heb ik het idee. Hier een leuke shet voor niet teveel geld maar echt los rijden lukt niet, t is en blijft een shet en een kleine meid die niet reageert maar gaat gillen als die de andere kant oploopt ( en dat gezicht van die pony is dan onbetaalbaar)
2500 euro voor een b pony krijg ik er bij mijn man echt nooit doorheen.
Gelukkig kan ik via het werk denk ik een oudere pony regelen of een vriendin war de kinderen straks te groot zin voor de pony. Ik hoef ook geen wedstrijdpony maar braaf = duur!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 21:37

Wat ziet dat al gezellig uit

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 10:56

Ik heb net ook in de regen opgeruimd en uitgemest.. Wilde graag longeren en ondanks dat de ban droog is heb ik echt geen zin
Nu nog uur lekker warm binnen en dan weer naar mijn werk, soms mis ik een kantoorbaan

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 07:52

Ik heb handbediening, is minuutje werk maar gaat ook vrij goed, al is op accu natuurlijk sneller en makkelijker. Zolang die bij mij op het verharde staat krijg ik hem ook vol wel naar voren getrokken zolang het rechtuit is, , mijn man doet het zelfs alleen ook de scherpe bocht door al is dat natuurlijk wel zwaarder dan leeg maar onmogelijk is het zeker niet

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 10:16

SumSum schreef:
Wij hebben ook een handbediende kieper. Wij brachten tot nu de mest naar de milieustraat, maar vanaf 1 januari 2020 mag dat niet meer..

Waar brengen jullie je mest naartoe?

naar waar ik stro koop, daar mag het afgevoerd worden

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 07:55

Ik ochtend mens, ga ook echt optijd het bed in 21.00/22.00 lig ik er standaard in. Ik kan normaal dingen van werk vrij goed loslaten maar er is nu een veulen die mij vannacht wakker heeft gehouden. Kan niet teveel detail noemen maar komt erop neer dat ze die hebben laten liggen om maar te sterven, broodmager, worminfectie en meer dood dan levend en na aantal dagen buiten gelegen te ebben over de beton gesleept naar binnen . Mijn baas hooirde dat en heeft die opgehaald, die kon niet meer lopen op opstaand en ebben ze moeten tillen en nu met banden aan een machine omhoog houden omdat die te zwak is om te staan. Schrijnend maar ik heb nu nog zoveel meer respect voor mijn baas gekregen! En ik geniet ( kan ik dat zo zeggen?) van het teamwork wat er is om het veulen te redden. Nu alleen duimen dat die het red, ben er gisteren uren mee bezig geweest, dan kan die nu niet zomaar doodgaan

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 11:01

neile schreef:
Lynnikita wat voor werk doe je? Wat een vreselijk verhaal. Ik duim voor het kleintje.

Ik werk in Belgie op een grote fokkerij waar zowel eigen paarden als paarden van klanten staan vooral van grote internationale springstallen. Ik werk daar vooral als dierenarts assistent maar nu het rustig is vervoer ik er ook veel. Gisteren mijn eerste deuk gereden in de baas zijn pick up, op vrijdag de 13e) Er stond een boom achter die ik niet gezien had,. was een gevallletje, boem is ho

veulen leefde nog, is gisteren ook niet meer gaan liggen, denk te stijf ivm alle kneuzingen en schaafwonden. Als die gaat liggen kan die niet meer omhoog komen en moet ie dus getakeld worde. Ik ben nu vrij al heb ik de neiging om "even "erheen te rijden om te kijken.
Arts komt meerdere keren per dag en anders dien ik de medicatie toe. is nog steeds erg spannend, ondertemperatuur ( 33 graden) is gelukkig nu normale temperatuur geworden maar hij is echt vel over been, ogen zitten dichtgeplakt door de pus en zwelling, overal schaafplekken en je weet niet wat voor schade die inwendig heeft opgelopen ( bloedworm)
1 van de ergste gevallen die ik ooit heb gezien en gewoon niet te bevatten.
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 14-12-19 11:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 15:56

Sterkte Laurae, moeilijke keuze

oei Azmay, klinkt niet goed

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 19:18

Vosjes zijn niet zo mijn ding ik heb vooral ruzie met de meeste vossen :o Alhoewel een donkere koffievos nog wel mooi is. Nu heb ik zelf ook een rooie shet en een rooie dochter dus ja, ik moet er maar mee leren leven

Mijn woonkamerraam is gesprayd met sticker, nu hopen dat de sticker er goed vanaf komt en het subtiel opvalt
De hond was blij dat die even kon gluren ( ik bedoel dus andere honden kon zoeken en dan flink tekeer gaan)

Afbeelding
Afbeelding

het klussen bij dit huis is ons alleen niet zo gegund.
De pcv vloer heeft kleurverschil in de planken, ik ben aan het mailen met de leverancier hoe dat kan en vooral hoe het opgelost kan/gaat worden. Ik was net zo blij dat alles ( bijna) klaar is, wil nu niet weer alle meubels eruit halen en de hele vloer opnieuw leggen.
Bij het leggen was het niet te zien, erna meende ik dat het door lichtinval kwam maar helaas, het is echt anders van kleur
Sommige planken zijn geler en andere grijzer, erg moeilijk op de foto te krijgen maar links voor de kist zie je een stukje wat ook op de foto zichtbaar is, net onder de kist 1 plank en dan 2 en 3 ervoor en zo is dat op meer plekken Pakken zijn gemengd tijdens het leggen en ik heb het idee dat er 2 a 3 met een afwijkende kleur ingezeten hebben ondanks controle op verpakkingsnummer voor het leggen

Afbeelding

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 12:20

Het veulen heeft het ondanks alles gisteren niet gered. Echt triest. Zoveel mensen hebben zich ingezet en ik heb voor een aantal diep respect gekregen

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 08:45

Lijkt wel erg op een hond of een wolf ( al lijken ze wel klein daarvoor) , jammer dat je het onderste kussentje niet goed kan zien

MartineV wat een merrie, maar goed dat ze niet in paniek raakt door haar eigen gekke fratsen

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 08:51

kattenpoot is niet veel kleiner dan de afdruk, een volwassen wolf zou toch vele grotere afdrukken moeten hebben of niet? I zal zo eens kijken of i van mijn grote en kleinere hond een mooie afdruk kan vinden

Zijn het niet 2 verschillende afdrukken, rechts onder en iets erboven ongeveer in het midden? Bij 1 zie je duidelijk nageltjes en de vorm van teentjes ( en formaat) lijkt mij anders

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 09:03

Voor een marter zijn ze wel erg groot, die hebben maar mini pootjes.