Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Azmay

Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 13:37

Ik vind koord zelf erg fijn :j

Mijn gezondheid gaat niet meer vooruit gaan, geen echte oorzaak en ben geheel uitbehandeld wat artsen betreft. Is vooral zaak om mezelf op dit nivo te houden wat betekend niet te weinig maar ook zeker niet te veel doen en heb blijkbaar gewoon te veel gedaan. Gezellig avondje met vrienden is leuk maar dat betekent dan ook dat ik die dag EN de dag erna letterlijk niets zou moeten doen. Dat lukt niet zo best want ik verveel me helemaal kapot, lezen is al te intens :=


Azmay

Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 15:28

Orthomoleculair arts een jaartje gelopen, hielp iets maar op lange termijn niet heel veel. Weet nu wel waar ik een beetje op kan letten wat dat betreft. Heb ook een fysio doe zich bezig houd met dergelijke dingen.

Ziet er heerlijk uit EmEm, jaloers ;)

Azmay

Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 15:37

Die onzekerheid is vreselijk ja superpony, voor mij is het een tijd achteruit gegaan en daar werd ik echt bang van. Nu jaren vooruit en als ik nu niet op de rem trap vrees ik dat het weer de verkeerde kant uit gaat. Spierkracht heb ik niet, conditie al helemaal niet. Onbegrip uit de omgeving is ook heel erg, ik moet gewoon wat meer bewegen en dan komt het vast goed Y;(

Azmay

Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 08:59

xXutopiaXx schreef:
Even binnenvallen met een ego-vraagje... We zijn bezig om rubber op de grond te leggen van de schuilstallen van de mini's en Jay... nu heb ik een partij van 50x50cm tegels gevonden die ik voor €3,50 per stuk af mag nemen. Voor de twee stalletjes zou dat neerkomen op ongeveer €350,-. Is dat een goeie prijs en belangrijker: werkt dat wel met zulke 'kleine' tegels? Gaan die niet wijken, dat er troep tussenkomt? Of de hoekjes omhoog staan enz...

Wij halen ook elke dag de mest uit de wei/paddock. Gelukkig mogen we die sinds kort op de mesthoop van de buurman kwijt, want we hadden het eerst gewoon op een hoop achter de stallen liggen, bij gebrek aan een betere plek :')


Die moet je wel heel goed op sluiten denk ik, mijn 1x1 tegels schuiven soms al een beetje.

Azmay

Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 07:10

Ik zou ook een deken op doen.
Diva staat nu onder 100g liner met een regendeken. De temperatuur red ze nog wel maar die buien..
Ik die te weinig met het beest en de zorg kost me eigenlijk te veel energie maar ik ben er zo gek op <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Azmay

Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 11:57

Lynn_Nikita schreef:
ClauH schreef:
Als je niet wil blijven wisselen zou ik een bucas aanschaffen. Zo eentje die van +15 tot - 5 goed is. Een rib uit je lijf maar wel super handig.

Ik had er ooit een maar die is helaas gestolen. Niet dat mijn merrie het erg vindt, die staat het liefst in haar blootje.

Leuke foto's!



179 euro zag ik net, veel geld maar als ik al 2 diktes moet aanschaffen zit ik er ook aan. is die alleen echt zo fijn wat ze beweren?


Ligt aan je paard, hoor dat sommige paarden er echt niet genoeg aan hebben en bij Diva past hij echt voor geen meter.

Azmay

Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 16:21

ClauH schreef:
Wat ben ik blij dat mijn merrie voor mij de keuze maakt, die vreet me op als ik met een deken aan kom ;-)

De shet wordt een mammoet dus die ziet eruit als die van DaidyD gok ik...


Diva komt de deken halen als het koud is :')
Die krijgt ook serieus geen vacht helaas dus die moet echt, maar droog stappen of scheren hoef ik me niet zo druk om te maken :+

Azmay

Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 17:11

ClauH schreef:
Citaat:
Diva komt de deken halen als het koud is :')

Dat is toch ook heerlijk! Hoef je je nooit af te vragen of je het wel goed doet :Y)

Handenwarmer :')


Nu nog zien te vertellen dat het koud gaat worden nachts of gaat regenen en ze alvast een deken op moet ookal is het nog niet zo nodig op het moment. Oja en dat een liner nog een bovenlaagje moet hebben _O-

Azmay

Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 13:31

Diva krijg in de winter tot een emmer pulp per dag, 1 schep pulp op 5 scheppen water ongeveer dus je hebt snel een goede hoeveelheid. Met heet water is het klaar zodra het afgekoeld is. Ze kan niet tegen lucerne of mais maar krijgt pulp, compact gras, sojaschroot en een vitaminebrokje en daar doet ze het super op.

Schuilstal voor 1000 euro vind ik ook niet veel geld, zelf wat maken zal wel goedkoper zijn vermoed ik maar ook veel werk.

Azmay

Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 18:51

MarliesR schreef:
Hebben jullie goede ervaring voor langere termijn gebruik met een specifieke (tweewielige!!) kruiwagen?

Heb er vorig jaar heel voordelig eentje hier in de buurt gekocht. Maar vanochtend met de kruiwagen leegkiepen vervormde het hele frame :+ . Iets met goedkoop = duurkoop... Nu wilde ik toch al graag een tweede zodat ik een aparte heb voor het hooi en eentje apart voor mest (hoef ik niet steeds tussendoor schoon te spoelen etc.).

Maar zie prijzen van dicht bij wat ik vorig jaar heb betaald tot >€400...


Heb ze van de van cranenbroek, 60 euro en ze gaan een jaar of 2 mee bij intensief gebruik.

Azmay

Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 06:52

Hier de plastic bak, scheppen de mest er uit met de riek.

Azmay

Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 13:10

superpony schreef:
Ik vind ze wel leuk, vooral als ik filmpjes zie en ze echt op hun baasjes reageren.

Maar buren bij stal hebben er een paar en die liepen steeds op het pad. Ik pakte er eentje op en die was echt vies aan de onderkant.......
En de andere buren hebben een haan die 24/7 kraait. Maar volgens mij pesten de kinderen hem ook. Kan het niet zien, alleen horen.

Ik zou alleen nooit de eitjes kunnen opeten geloof ik. En sowieso weet je niet wanneer ze gelegd zijn. Ze zetten er zelf geen datum op.

En onze hondjes eten de kippen op, of de katten dus dan ben ik weer van streek :(


Hihi die eitjes blijven wekenlang goed, als je elke dag de legbox bekijkt is het niet zo heel spannend.

Wil eigenlijk nog wel kipjes maar los is niet echt een optie dus dan moet er een mooie ren komen..


Azmay

Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 14:21

Wij hebben precies de keuze tussen kpn die geen kwaliteit kan garanderen of Ziggo die niet al te best is. Dus dat schiet gewoon niet op >;)

Pixel heeft vandaag de schuur gevonden, kwam net helemaal onder de spinnenwebben binnen _O- fijne kat om buiten te hebben, is nog niet uit de tuin geweest en komt elke keer dat je buiten bent even kijken. Elke middag lekker binnen slapen ook :D

Azmay

Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 17:07

Pfft vanmorgen een hek in de hammerite gezet terwijl manlief de goten schoon maakte. Ik kan nu werkelijk niet meer op staan en de goten zaten tot 3 kwart vol :x

Soms zou een leuk klein bungalowtje toch wel fijn zijn :o
Moet nog een tweede laag doen ook #)

Azmay

Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 09:25

Heb het ooit uitgerekend, 1 paard op pension was net iets duurder dan 2 thuis dus ik denk dat ik op ongeveer 200 euro per maand uit kwam voor 2. Toen was mijn hooi nog wel een stuk goedkoper.

Waterverbruik is nog steeds onder een gemiddeld huishouden van 2, weet niet of wij verder zo weinig gebruiken?
Heb ze wel enkel op een paddock staan en de wei huur ik.

Azmay

Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 09:48

Robijntjah schreef:
Ik ga er straks ook eens voor zitten. Ik zit erg ruim met mijn hooi maar dat was voor mij ook de grootste ergernis op pension dus ik geef daar ‘graag’ geld aan uit!

Ik ga minder hooi geven, die gekken eten 6kg makkelijk in 2 uur weg 2 keer per dag en als ik meer geef is dat ook gewoon binnen no-time op :=

Eens zitten kijken wat ze eigenlijk nodig hebben en met een kg of 8 per dag komen ze een heel eind, dus denk dat ik lekker stro ga kopen (vorige baal vraten ze niet dus heb ik weg gegeven) en ze het maar met stro doen na hun ene net per dag van 6kg, dan krijgen ze nog vitaminebrok en pulp bij en ze zijn echt vet zat _O-

Azmay

Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 11:30

Hier alles budget gedaan, schuur stond er al, weidepalen van de buren gekregen. Draad bij de kramer gehaald en geen grondwerk oid.
Al met al wel iets gekost maar eigenlijk maar heel weinig :+

Azmay

Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 11:48

belle_boef schreef:
Ik zet isolators in de boom vast, heb je geen palen nodig. Pak dan wel afstandsisolatoren


Dat overleeft je boom alleen niet zo best, je hebt ze wel die er met elastiek omheen gaan zeg maar.

Azmay

Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 10:25

Morpheus81 schreef:
Hallo lieve mensen, nog steeds vol in de verbouwstress, als er wat meer tijd is, zal ik weer wat foto's delen. Voor nu heb ik een vraagje. Het ging eerder over wild. Nu zien wij regelmatig deze pootafdrukken op ons erf. Ze ontstaan 's nachts. Wij hebben geen buren en geen honden.

Is dit van een vos? We wonen direct aan het bos.

[ [url=m/zy5eYk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mijn hand erbij voor de verhouding. Het is echt veel te groot voor een kat, bovendien zie je ook de afdruk van nagels.

Vind het moeilijk te zien op deze afbeelding, zou haast zeggen dat het een hond moet zijn :') Maar misschien helpt dit?
Afbeelding

Wij hebben geen geld voor vaklui dus ook geen (negatieve) ervaring mee. Wij moeten alles zelf doen :+
Gelukkig een bijzonder handige schoonvader die voor de kost CVs hangt, elektra en water aan sluit en wat al niet meer :Y)

Azmay

Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 16:03

Afbeelding
Even lekker in de zon liggen, hond tegen me aan, hond achterlijk rond rennen rond de ponys en ponys die gewoon heerlijk door dutten <3

Azmay

Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 15:45

Hier ook flink met de stal bezig geweest vandaag, wel werken met de bestaande schuur.
Afbeelding
Nieuwe deur erin, andere dadelijk weer dicht maken.

Vanmorgen fotos gemaakt van de knollies, ze hadden er zin in :)F
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Azmay

Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 16:32

Oja hooinetten heb ik van equiculinair, ze krijgen alles kapot maar dit blijft heel mooi.

Azmay

Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 16:22

Ik heb 65a tot 80a en merk eigenlijk niet dat kleiner minder af zakt. Maar kleiner bestaat zeker :j

Azmay

Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 16:34

superpony schreef:
Azmay schreef:
Ik heb 65a tot 80a en merk eigenlijk niet dat kleiner minder af zakt. Maar kleiner bestaat zeker :j


Ja, dat heb ik dus al. Eigenlijk AA, maar toen ik wat beter op gewicht was zat A netjes. Nu zitten ze na operatie wat ruim.

Maar afzakkende bandjes zijn een probleem.

Heb wel bh's waarvan je de bandjes kan veranderen, maar die gaan vaak uit het lusje.

Straks aan huis zal ik ze best vaak laten hangen. Maar nu moet ik wel over straat en ik vind zeker bij van die kleintjes dat je nogal snel vooruitstekende puntjes krijgt naar voren.

65AA?

En anders gewoon zon tussenstukje voor bij je schouderbladen aan je bandjes maken, knap bandje wat dan nog af zakt :j

Azmay

Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 17:18

superpony schreef:
Azmay, wat is dat voor stukje?

Heb inderdaad van kinder maat tm 70A, want ik was wel een tijdje ietsjes zwaarder en bij mij scheelt 5kilo meer toch wel.
En wat mooiere, gevulde voor onder mooie en of strakke kleding :)

Lynn, ben wel bij 2 zaken geweest en bizar weinig keus wat goed zat.
De bh's die verder wel lekker zitten bij normale dingen staan ook ietsjes af. Zeker nu ik wat was afgevallen.

Met rijden voel ik ze wel. Vast niet zo erg als grote, maar zou graag een goede sport bh hebben. Die beginnen ook vaak wat groot.
En die ik heb in S zit onwijs strak in mijn oksels. Ben daar echt veel te breed en bespierd.

Heb een paar jaar geleden bikini's gekocht bij de Hema. Kon je broekje en bh-tje apart kopen, dus 2 verschillende maten. Want ik ben wel gezegend met een kontje :)


https://www.bol.com/nl/p/racerback-bh-a ... 089623261/

Ik heb 80AA(A) als ik het echt goed wil doen denk ik, maar kom met een beetje een rekbare 75A ook wel weg. Draag nu meer van die vormloze topjes, moet zeggen dat dat ook wel prima is al doet het niets goeds voor mijn vorm natuurlijk :+


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot en 44 bezoekers