Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 11:50

Net terug van een heerlijke buitenrit, al 3 maanden niets meer met het beest gedaan en op wat testen of zij mag bepalen wat we doen na geen enkel probleem. Lekker voluit gaan richting de weg durf ik ook best met haar, ben echt niet bang dat ze door schiet <3
Afbeelding

Had het echt even nodig, mijn energienivo zakt weer en ik doe verder al bijna het minimale. Huishouden word niet gedaan ook behalve de was en de afwas. Echt het essentiële, de rest moet mijn man er maar bij pakken (hij doet al boodschappen en kookt al). Moet weer opnieuw keuzes gaan maken en het valt me zwaar want ik doe nu eigenlijk alleen nog wat ik leuk vind |(

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 12:27

Je hoeft niet te antwoorden maar tob je met je gezondheid?

Balen hoor, als je niet kan wat je wilt :(:)

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 12:32

ClauH schreef:
Je hoeft niet te antwoorden maar tob je met je gezondheid?

Balen hoor, als je niet kan wat je wilt :(:)


Ja chronisch vermoeid en pijn, afgelopen tijd heel goed gegaan op zich al kan ik totaal maximaal 2 uur per dag iets doen maar nu lukt het weer niet lekker en dan was het al een beetje kiezen tussen nuttig zijn en gelukkig zijn maar op het moment is de balans echt helemaal zoek -O-
Doe bijna alleen nog essentiële of leuke dingen maar zelfs dat trek ik even niet meer, dus dat is wel echt kak.

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 12:37

2 uur per dag is inderdaad niet veel....

En ik begrijp dat je ook nuttige dingen wilt doen in die tijd. Maar ook af en toe wat leuks is natuurlijk ook voor je gezondheid belangrijk :j .

Altijd €&@#%* om met je gezondheid te tobben.

Ik kan je alleen maar sterkte wensen...

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 12:38

Pff jeetje, dat is zwaar! Wel des te fijner dat je zo'n ritje hebt kunnen maken! <3 Mooi paard ook zeg! :+:
Heel veel beterschap en succes met herstellen... :(:) :*

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 12:44

Fijn dat je zo lekker hebt kunnen rijden, maar wat jammer dat je gezondheid te wensen over laat. Dat lijkt mij heel zwaar, want je wil zoveel...

Ik heb vier weken vakantie. De eerste twee weken zitten er alweer op en heb ik gebruikt om de hagen om de wei heen te snoeien. Wat een rotklus was dat zeg. De tweede twee weken zijn voor de composthoop. Hij wordt wat te groot, maar de mensen op de volkstuinen willen de compost graag hebben, dus ik breng er nu elke dag een paar kruiwagens heen. Verder nog in huis aan het klussen en ook proberen een beetje rust te pakken. :)) Halverwege deze maand begin ik bij mijn nieuwe werkgever en dan wil ik natuurlijk wel topfit zijn.

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 12:57

Sterkte azmay :(:)

Lekker, vakantie! En nuttig bezit zijn brengt mij altijd tot rust ook.

Hier vandaag vrij genomen en even flink aan het doorpakken weer!

rover_
Berichten: 1356
Geregistreerd: 27-10-09

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 13:05

Heftig Azmay, sterkte.

Nog een fijne vakantie Flew. Kan je die tuinders niet wat op laten halen ipv alles zelf brengen...

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 13:07

Dank je wel, rover. Dat zou inderdaad wel kunnen en hebben ze ook aangeboden, maar dan moeten ze steeds door mijn paddock heen. Met het oog op open omheiningen en loslopende paarden vind ik dat niet zo prettig, daarom doe ik het zelf. Het is gelukkig niet ver weg, de volkstuinen grenzen aan mijn perceel.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 14:00

Jeetje Azmay, balen zeg! Door mijn ziekte's is het door de jaren heen heel langzaam achteruit gegaan en baal ik al enorm soms. Maar nu na operatie rustig houden en mijn man veel laten doen naast zijn drukke baan is echt frustrerend.
Weet je wel een oorzaak? Zou mooi zijn als er iets is waar je aan kan werken.
Wel heerlijk dat je even hebt kunnen rijden.

Flew, dat is wel fijn als je er zo vanaf kan.

Druk, druk, druk met alles alvast uitzoeken.

We moeten hebben;
palen
gaas
koord of lint. Beide gehad en tijfel nog
ogen of verbinders dan
bosmaaier

Hebben nu van agrishop verbinders, ogen, haken etc etc Hebben lint en koord, maar heb niet echt een voorkeur. Nu met nieuwe start twijfel ik zo.

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 14:12

Ik heb op aanraden van MarliesR koord gekozen en ben daar zó blij mee! Het ziet er zoveel degelijker uit en werkt heel fijn :j Voor mij nooit geen draad meer...

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 14:16

xXutopiaXx schreef:
Ik heb op aanraden van MarliesR koord gekozen en ben daar zó blij mee! Het ziet er zoveel degelijker uit en werkt heel fijn :j Voor mij nooit geen draad meer...


Wij hadden dik wit koord en vond het ook fijn werken.

Aan de buitenkant willen we hek, gaas en dan aan binnenkant afzetten met koord. Maar aan de binnen rand wat dan pp wordt, twijfel ik wat. We hebben nu lint tussen de palen om de wei in het midden. Die blijft nu al een jaar mooi strak. Maar wil eigenlijk alles hetzelfde. Of minimaal zelfde kleur dan.

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 14:31

Wij hebben een terra kleurig koord van Gallagher, en vind het erg mooi wegvallen in de omgeving :j Ook weer blij met deze tip haha. Had er zelf nooit voor gekozen, maar het is echt heel erg netjes!

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 14:37

Ik vind koord zelf erg fijn :j

Mijn gezondheid gaat niet meer vooruit gaan, geen echte oorzaak en ben geheel uitbehandeld wat artsen betreft. Is vooral zaak om mezelf op dit nivo te houden wat betekend niet te weinig maar ook zeker niet te veel doen en heb blijkbaar gewoon te veel gedaan. Gezellig avondje met vrienden is leuk maar dat betekent dan ook dat ik die dag EN de dag erna letterlijk niets zou moeten doen. Dat lukt niet zo best want ik verveel me helemaal kapot, lezen is al te intens :=

MarliesR

Berichten: 3287
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 16:18

Echt bagger Azmay! Heel frustrerend als het zo gaat!
Sterkte :*


Hier heb ik nu alleen om de roundpen lint omdat ik daar juist iets wilde wat net wat meer visueel aanwezig was (wel ook in terra kleur), maar bevestigde voor mij wel echt weer de keus voor het (Gallagher) cord om de rest! Daar ben ik echt ontzettend blij mee. Van dichtbij goed zichtbaar, maar valt in de omgeving heel erg mooi weg en past heel mooi bij mijn kastanjepalen. Ik heb w-isolatoren (van Koltec) ipv potjes en daar ben ik ook echt enorm blij mee. Vind het veel netter staan (dichter op de palen) en werkt ontzettend prettig.

De RVS cordverbinders en rotorspanners had ik in het begin ook van Gallagher, maar nu van de Agrishop. Bevallen net zo goed (de rotorspanners zelfs beter omdat er wat meer cord op past) en zijn stukje goedkoper!

Nieuwe paardje erbij gaat echt heel goed <3
Echt zo blij dat er weer drie staan! Zoveel leuker qua onderlinge interacties weer dan twee.
Afbeelding

EmEm
Berichten: 625
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 16:20

Hilarisch dat longeerfilmpje!

Azmay, vervelend van je gezondheid! Heb je al eens advies ingewonnen bij een orthomoleculair arts of therapeut?

Ik heb koord toch niet aangedurfd (hoor altijd horrorverhalen over er in blijven hangen, maar dat is volgens mij met elke omheining) en ben voor gallagher lint gegaan. Voordeel is dat mijn buitenomheining al stond (hekwerk). Deel van de binnenomheining (weides binnen de tracks) ga ik ook voor een deel met planken doen (onderste liggers), omdat ik twee Shetlanders heb, waarvan er een overal onderdoor gaat 8-) en ik anders overal een berg stroom op moet zetten.

Inmiddels met de rijbak begonnen. Gefreesd, halve meter omgezet (daardoor wat geler zand naar boven gehaald) en aangereden en gesleept. Nog wel erg zwaar nu in het midden, maar ga ervan uit dat dat nog moet zakken en het dan beter is.


Afbeelding

Nog genoeg wei over ook al lijkt dat van voren af niet zo. In september/oktober zaai ik het bij.En dan plaats ik ook bomen.

Afbeelding

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 16:28

Orthomoleculair arts een jaartje gelopen, hielp iets maar op lange termijn niet heel veel. Weet nu wel waar ik een beetje op kan letten wat dat betreft. Heb ook een fysio doe zich bezig houd met dergelijke dingen.

Ziet er heerlijk uit EmEm, jaloers ;)

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 16:32

Buitenom zetten we eerst helemaal palen met gaas. Moeten snel verhuizen, dus eerste prioriteit.

Dagen erna gaan we koord aan binnenkant plaatsen en de dwarsbalken, zodat het ene houten hekwerk is.

Paarden zijn niet zo moeilijk, dus even binnen de lijntjes houden is nr 1. En de hondjes kunnen laten lopen.

Koord twijfel ik ook nog over de kleur. Aan ene kant wil ik het goed zien, aan andere kant is het mooi als het wegvalt. Hebben maar aan 1 kant buren en achter en zijkant is groen, dus op zich ziet niemand het verder.

Ik zit te kijken naar een stroom apparaat op zon. Zou dat ook voor de winter werken? Het lijkt me wel schelen en ze worden steeds betaalbaarder.

Binnenkant gaan we later pas afzetten. Misschien redden we dat voor de winter niet meer en hebben ze gewoon een tijdje alles.
Neem sowieso een grote stapel extra kunststof paaltjes om evt tijdelijk wat af te prikken.

Azmay, lastig hoor. Moe zijn en afhankelijk zijn is vreselijk.

Zelf vind ik echt dat ik veel kracht ben verloren, maar als ik dan kijk wat ik eigenlijk nog wel kan, valt dat best mee. Het is alleen dat ik het meer merk en vroeger meer kon en veel sterker was. Maar als ik dan zie hoe een jonge meid moeite heeft met een baal hooi laatst op stal, valt het dus nog mee.

bechterew is wel een progressieve ziekte en ik baal wel van de onzekerheid. Na een pittige dag moet ik wel bijtanken, maar dat is te doen.
Niet weten hoelang ik nog zo goed kan lopen, rijden, mesten, sjouwen etc etc vind ik heel erg.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 16:37

Die onzekerheid is vreselijk ja superpony, voor mij is het een tijd achteruit gegaan en daar werd ik echt bang van. Nu jaren vooruit en als ik nu niet op de rem trap vrees ik dat het weer de verkeerde kant uit gaat. Spierkracht heb ik niet, conditie al helemaal niet. Onbegrip uit de omgeving is ook heel erg, ik moet gewoon wat meer bewegen en dan komt het vast goed Y;(

EmEm
Berichten: 625
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 16:44

Azmay schreef:
Orthomoleculair arts een jaartje gelopen, hielp iets maar op lange termijn niet heel veel. Weet nu wel waar ik een beetje op kan letten wat dat betreft. Heb ook een fysio doe zich bezig houd met dergelijke dingen.

Ziet er heerlijk uit EmEm, jaloers ;)


Jammer dat dat niet voldoende geholpen heeft. Ben zelf orthomoleculair therapeut (net opleiding afgerond) vandaar mijn vraag. Maar soms is het complex en zijn er helaas geen wondermiddeltjes. Maar inderdaad je leert je lichaam door de tijd heen natuurlijk kennen en je weet wat werkt en niet (wat de basis is voor je lichaam).

We zijn ook echt super blij met onze plek. Ik geniet echt elke dag. Huis is niet groot, maar die ruimte buiten daar was het om te doen!

Fangio

Berichten: 2558
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 16:55

Ik heb buitenom hekwerk en binnenomheining terra koord van gallagher ook, hier ook supertevreden daarvan! Voldoende zichtbaar voor de paarden, maar van een afstandje een heel mooi rustig beeld. Ik neem nooit meer wit.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 20:33

Buitenomheining bij ons stond er al en is wit koord en zwart draad. Binnenomheining is bruin lint (2 cm). Onze stalhoudster was bang dat het wel heel druk zou worden in het binnendeel met alle palen en draden, maar ze vond het eigenlijk heel netjes zo. Nou zijn we ook wel bewust bezig geweest om alle palen op dezelfde afstand te zetten en te zorgen voor strakke linten en rechte draden.
Destijds goedkoop lint gekocht, dat houdt het eigenlijk langer dan we hadden gedacht. Op een aantal punten zijn we nu wel aan het vervangen en overweeg ik terra cord, omdat ik denk dat daarin de metaaldraadjes beter heel blijven als de Shet haar manen eronder drukt. Wellicht wordt het toch lint, maar dan wel een beter merk (lagere weerstand).

Lynn_Nikita

Berichten: 25453
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 20:54

Emem ziet er straks uit

Hier is alles wit koord, 6 mm dik rondom en bij de doorgangen elastiek koord

belle_boef

Berichten: 10729
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 20:57

Hier ook wit koord van Gallagher. Achter was bruin vast mooier en rustiger geweest maar ach. Vind het wel fijn in gebruik.

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 21:09

Wij hebben groen lint vanwege de omgeving hier, vind het heel mooi, zeker in het bos!