Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 15:41

Hilary schreef:
Wat voor notenboom is dat, Azmay?

Walnoot, mooi grote. De takken spannen 10+ meter en beginnen op 2,5 hoogte ofzo dus echt een fijne boom.


Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 15:46

Robijntjah schreef:
Hier ook een walnoten boom, alsnog veeeeeel vliegen :+

Ik vind het ook veel, tot ik op de wei kom en levend opgegeten word.
Scheelt echt een factor 10 hier in de paddock bij de boom of in de open wei :Y)

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 19:12

superpony schreef:
Hilary schreef:
Superpony, ik heb het idee (maar niet getest) dat de vallen het in de zon het beste doen. De lokstof stinkt dan het beste :+


Oke, zal ze bestellen en testen. 1 in de zon en 1 op de plek waar ze massaal zitten nu. Eens zien wat er gebeurt.

Ik had mijn dazenval opgehangen, maar geen trap, dus hangt te laag. Zwarte bal is kapot, dus zwarte emmer aan gehangen, maar denk niet dat dit gaat werken. Die is te groot en nu kunnen ze er niet langs de opvang bak in.


In de stal deed mijn pot niets, in de schaduw gaat het wel maar dan ruil ik hem wel regelmatig om met die in de zon want die gaat echt veel sneller vol :j

Vind de stank mee vallen, soms vang ik een walm op maar over het algemeen valt het enorm mee.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 09:32

Pfft ik ben echt gewoon gaar ^)
Nu al 30 graden hier binnen en buiten is het alleen maar erger, heb een ventilator staan en dat maakt het dragelijk..

Vanmiddag gaan we bij Kim kijken bij haar nieuwe baasjes, die vragen al sinds 2 weken na ze haar kochten of we eens langs komen en nu zag ik een mogelijk geschikte poes in hetzelfde dorp. Dus even een combinatieritje maken. Gelukkig hebben we airco in de auto tegenwoordig :Y)

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 09:42

Robijntjah schreef:
Mijn airco krijgt het anders echt niet koud in de auto op het moment.
Wel een graad of 5 koeler maar dan houdt het ook ver op :+

Te groot verschil wil je ook niet, dan krijgt je lichaam elke keer zon klap als je er in of uit gaat -O-

Hondjes hebben het zwaar, daar heb ik wel echt medelijden mee :(:)

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 14:56


Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 08:46

Het is niet toch ook echt geen weer om met mest of puin in de weer te zijn :=

Kimmie gisteren gezien, ze was erg gefucussed op haar nieuwe baasje dus dat is een goed teken. Stond er lekker relaxed bij.
Afbeelding

En de poes komt over anderhalve week bij ons wonen :Y)
https://boktimg.nl/img/m/AEgEHo.jpg

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 08:52

Lynn_Nikita schreef:
Wat fijn dat Kim het zo goed doet op dr nieuwe plek en gefeliciteerd met de kat
Hoe ga jij dat met de honden doen?
Ik had ze liever 2 weken later hier gehad dat de rest van verbouwing aan aanbouw klaar was maar dat ging helaas niet
Ik wil ze voor nu even apart in de woonkamer houden ondanks de vloer, zullen hun vast geen probleem vinden, ik heb een muilkorf voor de honden om ze kennis te laten maken, 1 hond is opgegroeid met katten maar vloog toen die bij ons in huis kwam op mijn kat af en erna hebben die nog en aar apart van elkaar geleefd voor de kat overleed.
de andere hond heeft een kip vermoord. Ik heb altijd katten en honden samen gehad maar dan had ik de katten al en kwam de hond als pup erbij en dat ging dan prima

Ik?
Ik had Poes al zitten natuurlijk en de honden zijn katten gewend. Heb nu wel een groot deel van een "cat highway" al liggen dus dan kan deze zonder over de vloer te lopen door de woonkamer bewegen. Gezien zij geen honden gewend is vind ik dat wel zo aardig. Lilith speelt erg graag :')

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 13:00

Het is hier 31,5 binnen, ventilator aan en natte handdoek op mijn enkels -O-

En de regen verplaatst ook ALWEER naar later en minder, waarom gunnen ze ons hier geen regen? >;)
Laatst bijgewerkt door Azmay op 26-07-19 13:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 17:31

Robijntjah schreef:
Regen!!!! <3

Precies 3 spikkels hier tot nu toe maar de verkoeling is al geweldig <3

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 17:37

MarliesR schreef:
Ohhh, ik ben jaloers!

Hier is het nog steeds gewoon full on 34 graden -O-


Dat is al flink koeler dan het geweest is toch? _O-
Buienradar zegt nu 24, denk dat dat optimistisch is en het nog een stuk warmer is maar toch.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 12:13

Het is hier echt heerlijk, zelfs wat frist met 17 graden buiten.
Diva zelfs 100g liner onder haar summer series gegooid :=

Ondertussen manlief naar de bouwmarkt gestuurd voor materiaal om planken aan de muur te hangen zodat ik een route langs de muur heb voor de nieuwe poes dadelijk :Y)

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 17:51

Lynn_Nikita schreef:
ik heb het gewoon koud! Weer een groot deel van de dag regen gehad dus het dak eraf halen naar morgen verplaatst

Fijn dat ze het gras op kunnen Robijn


Ik zit met een dik vest en een dekentje, man vind het niet nodig ramen of deuren dicht te doen :')

Heerlijk paarden op eigen land <3

Het behang is echt enorm aan vervanging toe maar de planken zijn bijna klaar voor gebruik *\o/*

Afbeelding

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 10:50

Het is vandaag vooral super benauwd, wel maar 20 graden.

Wellicht komt er hier nog een kitten bij, lijkt me stiekem toch ook wel leuk. Pixel komt volgende week dinsdag en is bijna 2. Ze zeggen dat de moeder mainecoon is maar gezien het een kortharig minipoesje is en ze de moeder niet gezien hebben betwijfel ik dat ergens :o

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 19:46

Phoe hier even op volle toeren gewerkt, morgen om 7 uur vertrekken naar Castlefest en Spip is dekrijp dus kan niet naar mijn ouders en mijn schoonouders passen dus op de ponys en op Spip. Veel geregel :=

Morgen Lilith even af gooien bij mijn ouders en dan de tent op zetten *\o/*

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 18:03

Dit topic gaat verdomd snel als je een weekend geen internet hebt :')

Helemaal brak maar de paarden hebben het prima gered hier en ik heb me vreselijk vermaakt op Castlefest.

Ondertussen is Pixel er ook, loopt al goed rond en is heerlijk brutaal :Y)
Afbeelding

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 19:56

Weidemanagement heb ik geen verstand van verder, weet wel dat ik inmiddels JKK in mijn wei heb gevonden -O-

De kat went langzaam terwijl ik op de bank ziek lig te zijn, niet veel te melden.
Zijn jullie paarden al bezig met de wintervacht?
Op mijn werk zijn de trekpaarden al fluffy aan het worden, Prim is echt al heel erg haar best aan het doen en Diva? Die zit nog helemaal strak in zomervel |o


Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 12:47

Heb hier helaas maar 2 bomen, 1 oude notenboom en 1 3 jarige wilg. Zou er graag nog fruitbomen bij hebben in de paddock maar vrees dat ze de ponys niet overleven in hun jonge jaren :o

Als je niet mag kappen kan je nog eens rigoreus kantelaberen, mijn ouders hebben dat eens zo rigoreus gedaan dat de boom ineens alleen nog een stomp van 1 meter hoog was _O-

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 10:03

Succes!

Hoe lang houden jullie nieuwe katten binnen? Heb Pixel nu 2 weken thuis en ze sloopt het huis 's nachts _O- Vannacht 2x de deur naar de gang open gemaakt, hondenvoerbakken door het huis geslingerd en ik wil niet weten wat nog meer, ze heeft toch zat speelgoed. Speel ook spelletjes met haar maar dat lijkt niet super veel te helpen :+
Ze is al geholpen trouwens en hondsbrutaal :=

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 10:18

xXutopiaXx schreef:
Succes superpony!!

Haha Azmay, meestal wacht ik tot het punt waar jij nu op bent :') Dat ze binnen niet meer te houden zijn haha.. maar het liefst is dat wel wat langer dan 2 weken.. misschien eerst al dragend een stukje mee naar buiten nemen, of aan een tuigje?


Ja dat deed ik met Poes ook maar dat was na een kleine 5 weken pas en dat was al een buitenkat, deze kwam al alleen maar binnen >;)
Oppakken vind ze echt niet leuk, tuigje heb ik wel liggen dus kan ik wel eens mee gaan prutsen.

In ieder geval de deurklinken maar rechtop zetten voor nu :roll:

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 10:58

Lynn_Nikita schreef:
Jouwne is ook al iets ouder of niet, is die al eerder buiten geweest?
Mijne zin nu 3 mnd en ik vind ze nog veel te klein, ze amuseren zich ook nog steeds binnen, nog niet de drang om naar buiten te gaan

Pixel is bijna 2, alleen ooit in een klein achtertuintje in een woonwijk geweest. Het is een mormeltje, dacht dat Poes erg was :')
Met 3 maanden mogen ze ook pas weg bij mama, dan zijn het nog maar kleine frummels.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 11:08

beatje schreef:
Sterkte SP.
Ik zou het nog iets langer proberen uit te zingen Azmay.Komt ze ver uit je buurt ? Of vlak bij ?
Kittens houd ik binnen tot ze geholpen zijn en het liefste tot 5 a 6 maanden.Wij hebben nu een stuk tuin afgezet,dus op 1 na komt er niks meer uit onze tuin.Die ene heeft een gat gevonden,maar de rest doet geen moeite om weg te komen.


Ze komt zon 100km hier vandaan, misschien vanavond kijken of ze met het tuigje in de tuin wil kijken. Ben alleen bang dat als ze eenmaal door heeft dat er een tuin is ze dan echt niet meer binnen wil blijven :Y)

Wilde eigenlijk minimaal 5 weken binnen houden maar ik heb toch ook echt mijn nachtrust nodig :+

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 16:32

Dat zijn veel berken :')

Ik heb het in mijn bol gehaald een stukje paddock in te leveren om een stukje "bos" te maken. Wat eetbare planten er in enzo. Maar een klein stukje van 4x8 ofzo maar moet genoeg zijn voor een hazelaar, vlierbes en wat andere inheemse plantjes en kruiden.

Iemand trouwens ervaring met de wespen bij een wilg? Heb enkele honderden wespen onder mijn wilg zitten nu en de verdelger zei dat het geen nest is en vanzelf wel weg gaat maar ben vergeten te vragen wanneer }:0
Laatst bijgewerkt door Azmay op 21-08-19 16:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 11:50

Net terug van een heerlijke buitenrit, al 3 maanden niets meer met het beest gedaan en op wat testen of zij mag bepalen wat we doen na geen enkel probleem. Lekker voluit gaan richting de weg durf ik ook best met haar, ben echt niet bang dat ze door schiet <3
Afbeelding

Had het echt even nodig, mijn energienivo zakt weer en ik doe verder al bijna het minimale. Huishouden word niet gedaan ook behalve de was en de afwas. Echt het essentiƫle, de rest moet mijn man er maar bij pakken (hij doet al boodschappen en kookt al). Moet weer opnieuw keuzes gaan maken en het valt me zwaar want ik doe nu eigenlijk alleen nog wat ik leuk vind |(

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 12:32

ClauH schreef:
Je hoeft niet te antwoorden maar tob je met je gezondheid?

Balen hoor, als je niet kan wat je wilt :(:)


Ja chronisch vermoeid en pijn, afgelopen tijd heel goed gegaan op zich al kan ik totaal maximaal 2 uur per dag iets doen maar nu lukt het weer niet lekker en dan was het al een beetje kiezen tussen nuttig zijn en gelukkig zijn maar op het moment is de balans echt helemaal zoek -O-
Doe bijna alleen nog essentiƫle of leuke dingen maar zelfs dat trek ik even niet meer, dus dat is wel echt kak.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: rocky_1995 en 137 bezoekers