Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Lynn_Nikita

Berichten: 25449
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 22:24

gewoon via bokt of anders mijn album


Lynn_Nikita

Berichten: 25449
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 07:29

Ik gebruik nu kraanwater omdat de pomp nog niet werkt maar vul elke dag al 3 speciekuipen. Zal ik vast voelen in mijn rekening straks. De wei sproeien doe ik nu bewust niet

Lynn_Nikita

Berichten: 25449
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 12:12

Jaaaaa. Onze grondwaterput is vandaag aangesloten op de pomp. Kan ik meteen de wei (woestijn)sproeien

Lynn_Nikita

Berichten: 25449
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 18:31

hier is ook ineens een mega bui. Leuk voor het ingezaaide gras maar met die hoeveelheid die nu eruit komt spoelt alles weg zo


Lynn_Nikita

Berichten: 25449
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 19:52

2 weken als het geregend heeft, Bij geen regen langer

Lynn_Nikita

Berichten: 25449
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 11:32

In het najaar inzaaien krijg je minder onkruid omdat er meer regen is maar de grond wel nog warm genoeg is om te ontkiemen. De hele winter kan het dan wortelen, in voorjaar maaien of schapen erop en dan pas de paarden

Lynn_Nikita

Berichten: 25449
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 19:51

Zoals Claudia al zegt het maaien is om te zorgen dat het de breedte ingaat

SP, doorzaaien is op zich een goede optie denk ik, je kan ze er meteen opzetten maar de grasmat wordt wel voller zo
Hier is de poort denk ik net te smal daarvoor aangezien dat best een grote machine is. Ik heb nu handmatig gezaaid dus ik ben benieuwd wat daarvan uitkomt.

Lynn_Nikita

Berichten: 25449
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 19:57

Goed nieuws wat de voer betreft, verkopers en advocaat besloten om 2/3e te betalen en daar ben ik bij mee. Is in elk geval beter dan niks en het duurt al 7 weken voor de vloer gebruikt mag worden ( 1 week per cm gestorte vloer)
Over 2 weken komen ze storten dus nog 9 weken en dan heb ik een woonkamer *\o/* *\o/* *\o/* Het heeft nu ook lang genoeg geduurd 5 mnd nadat het eindelijk al af zou zijn

Ik zit nu een aantal maanden thuis ivm verbouwen, even geen baan meer maar had er ook geen haast mee, druk genoeg met al dit geregel en geklus maar ik stond wel open voor iets leuks. Nu ben deze week gevraagd door iemand en ben vandaag op gesprek gegaan, waar ik niet teveel van verwachte bleek een 3 uur durend geklets en gesprek te worden wat ontzettend goed klinkt. Fokkerij en dan vooral het medische deel, veel samenwerken en regelen met artsen, de rechterhand van de eigenaar die wil dat ik ook een hoop dingen op ga pakken en in ga voeren. Klinkt echt ideaal *\o/* nu hopen dat het in de praktijk ook zo is.
Enige is dat het in Belgie is en ik dus goed moet kijken waar ik op moet letten omdat ik in NL woon, qua belasting, AOW etc. Zowel de eigenaar als ik gaan dat nu uitzoeken dus mocht iemand er meer vanaf weten?

@Azmay nog geen wintervachten hier. Jkk uittrekken en goed bijhouden dan zaait het ook niet door, In het eerste jaar heb je alleen een rozet, 2e jaar ook de bloemen

Lynn_Nikita

Berichten: 25449
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 18:57

heb je de stal overdekt in de kassen of staan die ernaast? Heerlijk he zo`n lege schone stal

Robijntje, succes met je pensionpaardje, maak echt duidelijke afspraken want er is vaak gedoe mee.

Lynn_Nikita

Berichten: 25449
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 10:29

Met gewone bomen is het zo dat als je er last van hebt ( zoals ik) dat je de buren in moet lichten Hun moeten dan binnen ( ik meen) 6 weken snoeien. Doen hun het niet mag je dat zelf doen. Ik heb geen idee hoe het gaat met sloten ed.

Ik loop er helaas tegenaan dat er om mijn rijbak flinke eiken groeien die al jaren ( meer dan 50 jaar) niks aan gedaan is. Takken breken af, hangen behoorlijk over en bij elke windvlaag ligt alles vol met eikels en takjes. De bomen groeien bijna tegen de grens aan maar dat is al jaren zo en kan ik niks aan doen.
Hij wil er niks aan doen, maar het is ook niet zelf te doen dor de omvang en hoogte van de bomen. Ik dur nog geen offerte op te vragen, daar is nu echt geen geld voor ( over) maar vervelend is het wel De buren aan de andere kant hebben blijkbaar jaren geleden een hoogwerker daar gehad en alles rigoureus ( laten?) snoeien. Die hebben nergens meer last van. Ik ben nu al 4 keer naar de stort gereden met tuinafval van hem van takken waar ik wel aankon aan de voorkant waar de loods kwam, maar ook dit kost mij telkens veel werk en tijd.

Lynn_Nikita

Berichten: 25449
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 11:27

Gemeente is makkelijker om zover te krijgen om te snoeien dan een prive persoon. Ik heb nu alleen een kersen boom en ik wil graag nog enkel wilgen tussen de wei en bakrand plaatsen.

Lynn_Nikita

Berichten: 25449
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 11:45

Zit hier iemand in de buurt van Ermelo die een kennis kan helpen met een parkeerplek met stroom aangezien ze met 2 paarden naar Ermelo gaat en geen vrachtwagen neer mag zetten om met de paarden mag overnachten

Lynn_Nikita

Berichten: 25449
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 18:29

superpony schreef:
Lynn_Nikita schreef:
Zit hier iemand in de buurt van Ermelo die een kennis kan helpen met een parkeerplek met stroom aangezien ze met 2 paarden naar Ermelo gaat en geen vrachtwagen neer mag zetten om met de paarden mag overnachten


Wij zitten in Ermelo. Slapen die paarden op de vrachtwagen??

Om wanneer gaat het en hoeveel nachten?


Dankjewel voor het reageren

Lees net dat ze iets gevonden hebben

Lynn_Nikita

Berichten: 25449
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 06:45

Succes sp

Lynn_Nikita

Berichten: 25449
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 10:27

Jouwne is ook al iets ouder of niet, is die al eerder buiten geweest?
Mijne zin nu 3 mnd en ik vind ze nog veel te klein, ze amuseren zich ook nog steeds binnen, nog niet de drang om naar buiten te gaan

Lynn_Nikita

Berichten: 25449
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 15:48

nadat vorige week een moderne meterkast is gekomen en aangesloten door manlief is nu ook een nieuwe Cv ketel gekomen. Met gas wil ik geen risico dus een monteur laten komen. De gasleiding is nu volledig vervangen door flexibele slang en heeft de kortste weg nu ipv ontzettend veel onnodige meters om het huis heen te liggen. Stroom is grotendeels vervangen en de rest wordt nog gedaan ( nu op plekken in huis geen stroom)
Water wilden wij zo laten maar moet nu ook vervangen worden. is een ontzettend oude leiding die op de meest onlogische plek de woning binnenkomt. daar kwam de monteur achter ten hij iets afgekoppeld had, dat bleek dus de hoofdleiding te zijn, waterballet in huis maar gelukkig snel opgelost. Net als het gas komt ook het water binnen aan de voorkant van de woning en gaat het weer terug naar buiten, helemaal om het huis heen en achter komt die weer binnen. Dat wordt dus allemaal afgekoppeld zodra wij aan de badkamer beginnen 9 over +- 2 mnd) en dan wordt dat ook dat allemaal flexibele slang via het plafond.
Dan is er eigenlijk niks in huis wat niet vervangen is, muren, dak, radiatoren, leidingwerk cv, meterkast, stucwerk, vloeren gestort, meer dan vooraf gedacht werd maar ook wel prettig te weten dat het nu allemaal nieuw is.
Nu eerst eens alles afwerken, voegen van de aanbouw muur en de ophoging, al het oude leidingwerk in de aanbouw gaat weg aangezien dat nu grotendeels afgekoppeld is ( dat was een spaghetti! over de muren ) de 2 muren worden openfrezen , de rotte oude vloer eruit en nieuwe storten, nieuwe waterleidingen en cv leidingen leggen en dan is het grotendeels klaar. ow ja, dan plafonds afwerken en stuken en verven
Ik denk ( hoop!) dat dat een maand of 2 duurt en dan kunnen wij eindelijk beneden wonen en dan gaan genieten van alles

Lynn_Nikita

Berichten: 25449
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 15:22

Britta31 schreef:
De paarden :oo



Haha

Lynn_Nikita

Berichten: 25449
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 16:14

Mooi gemaakt zo, verkopen is altijd moeilijk, maar vooral met pony`s soms "nodig" kinderen groeien helaas niet mee.
Vanavond rijles sinds lange tijd, ik ben benieuwd! Dochterlief ook , weer oefenen voor de bixie. Wij moeten als eerste, baal ik van, kan ik niet kijken hoe het moet maar alles zelf doen en ik heb geeeeen idee

Lynn_Nikita

Berichten: 25449
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 20:39

Baolder. Is voor mij half uurtje

Lynn_Nikita

Berichten: 25449
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 10:43

ik heb geen hout maar vind dorsteek wel mooier

Lynn_Nikita

Berichten: 25449
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 19:30

Melewel, fijne hulp zo... not

Lynn_Nikita

Berichten: 25449
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 08:06

Wat zielig, woonde die bij jullie of was die op de "terugweg"
Nu weet ik waarom ik geen wedstrijden meer rij, die eeuwige stress en spanning bij mij. Dochter is super relaxt en ik heb nu al zenuwen voor de Bixie

Lynn_Nikita

Berichten: 25449
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 13:12

Ik bedoelde met die kat of die van oud eigenaren was weggelopen naar het oude huis of dat jullie hem overgenomen hadden maar het is het 2e dus Blijft erg.
Proefje ging goed, ze moest als eerste en die * pony had zich opgeblazen en in het proefje na het opstappen lag het zadel dus behoorlijk scheef. Helaas zijn ze laatste geworden, Niet helemaal terecht vind ik als zij als opmerking krijgt meer zelf sturen en diegene die 2e werd en bijna net zo oud is werd door papa vastgehouden en had geen teugels in de handen en mama stuurde maar ja. Fijne ervaring, brave pony en dr lievelingskleur roze rozet gekregen

Lynn_Nikita

Berichten: 25449
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 21:04

Hier was het noodweer vannacht vee onweer en heel veel regen. Ik had natuurlijk mijn beide autoramen open laten staan en dat zag ik vanmorgen toen ik in stapte. Voordeel, mijn stoelen zijn wel stofvrij nu. Nadeel, ik heb de hele dag met een natte broek gelopen ondanks de handdoeken

Qua kleur match hij er mooi bij Marlies, 3 tinten beige heb je n

Lynn_Nikita

Berichten: 25449
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 13:50

Ga je verhuizen en paarden op pension Claudia? Oei?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Annick96, IASCrawler en 113 bezoekers