Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 20:56

Moet ik even opzoeken. Rundvlees hadden ze lijmtechnieken voor. Ik hou al niet zo van vlees en al helemaal niet uit de supermarkt, maar dat was echt mijn grens ook wel.

Oke, na het bakken dus? Ik zie wel bij een hele kip uit de oven kleur verschil van de plek waar je het vanaf eet. Mijn moeder haalt kippen bij een boer, dus dat zijn behoorlijke verse. Maar ik knaag niet van een botje zelf :)

Het bedrijf dat regelmatig personeel zoekt, komen weleens jonge mensen op af en die schrikken toch wel van hoe de kippen worden vastgepakt en in de kratten gestopt. Kwam over als niet de meest vriendelijke en fijne methode.

Ze rijden wel 's nachts.

Ja, jong, voor volwassen, dus in de groei zeg maar.



superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 23:11

Ik durf er verder niks over te zeggen. Er zijn wat mensen die er hebben gewerkt en erg geschrokken zijn. Ook vanwege de dingen die mis gaan tussendoor. Maar is inderdaad bij dat bedrijf handwerk.

Wat ik wel zie is dat veel vrachtwagens echt veel beter zijn dan vroeger.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 09:32

Ik had het ook gelezen. Het wordt flink gedeeld op fb. Geen idee welke namen erbij staan eigenlijk.

Baal ervan, want wij hebben ook grondwater en met de eigenaar valt niet te praten over de pomp. We nemen dus vaak 100liter water mee, maar is echt loodzwaar en niet echt genoeg voor ze. Maar ik denk altijd, dat beetje hebben ze iig leidingwater gedronken.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 09:47


superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 11:01

Gister kwam ik thuis en regende het. Ik hoorde het wat rommelen, dus snel snel even klein rondje door de buurt met de honden.......En natuurlijk ging het toen los. Klein stukje naar huis rennen en ik was doorweekt. Hele gang zwart, terwijl mijn huis netjes moet blijven. Je moet natuurlijk niet binnen stappen en denken; natte hond......

Daarna werd het weer zonnig. Kom ik op stal, paddock best nat op wat plekken. Normaal wordt ie niet nat of droogt snel, maar je ziet nu duidelijk dat het slechter wordt door gebruik en weinig onderhoud.
Ik verplaats af en toe de bakken, zodat je niet van die sta plekken krijgt, maar moet ook rekening houden met pad, bomen etc.

Vandaag is het kurkdroog.....Maar goed, vd week dus paar keer rond 15uur weg moeten zijn vanwege bezichtigingen en precies dan de bui. Gister dus vroeger en het lijkt erop, dat de buien wachten tot ik mn voet buiten de deur zet.

Ik had het grondwater laten testen door iemand met een vijver en die zei dat het ijzer meeviel. Maar het water is wel echt gekleurd.
Het drinkwater is hier ook echt niet lekker, maar ze drinken het wel. Ik denk ook omdat ze dan uit een bak kunnen drinken. Ze kiezen toch vaak voor het gemak.
Niet dat het grondwater lastig is. Dat zit op een bak met een bal. ( en 2 automatische bakken in de stallen, maar die gebruiken ze nooit )

We hebben geen dakgoot. Werd ons beloofd toen we er kwamen. Mijn voorstel was water op te vangen ook, dus ook winst voor verhuurder, maar ruim 2 jaar later nog steeds geen dakgoot.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 21:55

Jes, onze shet heeft vanwege EOTRH al jaren geen snijtanden meer en eet heel goed hooi. Hij kan zelfs goed grazen. Hij mist inmiddels ook 2 kiezen.
Shet at gelijk na het verwijderen ook al alles. Had sp gehaald, maar was voor niks.

De merrie van 26 mist nu ook een kies, maar die eet ook gewoon. Toen die bij haar los zat, had ze meer klachten. Maar ik had een hele dure tandarts met hele goede naam laten komen, dus dacht steeds; tanden zijn goed.....Ze viel af, liet eten vallen, dus onze "eigen" tandarts gebeld en was hard nodig.....

In principe zijn we rond met onderhandelen, dus als ook het officiele deel allemaal afgehandeld is, is ons huis verkocht. We hebben dan een klein maandje om alles te verhuizen.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 10:06

Dank jullie wel!!! Nu maar wachten en wachten..........

Jes, ik was ook verbaasd. Onze shet stond op Utrecht, dus daar zijn de tanden onder narcose verwijdert. Hoeft helemaal niet achteraf, maar ja.......
Wij gingen 's avonds naar bezoekuur en toen stond hij wat suf, nog bloed op zn koppie, maar wel hooi te eten.
Ik had sp gekocht. VOlgende dag opgehaald en bij de rest gezet. Hij was weer helemaal top, liep regelrecht naar de slowfeeders en at het zo.
Daarna gingen we kantjes maaien en ik wilde hem eigenlijk weer meenemen of apart zetten met een bak sp, maar hij stond al gelijk te grazen.

Omdat de merrie problemen had, mn andere ruin ook EOTRH heeft etc, geveb we nu wel al een tijd elke dag wiesencobs bij. En in het najaar deden we er altijd al bietenpulp bij. Een beetje voor de zekerheid dat ze genoeg binnen krijgen. En ze staan 24/7 buiten zonder dekens.

Hier regent het wel flink nu.

Antheman, Hoelang hou je de mest dan uit de composthoop??

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 10:59

Beetje balen. Wij krijgen eind Sept de sleutel pas. Land is kaal gevreten en er staat veel onkruid, wat ik zo snel heb gezien, veel zuring.

Ik denk dat we niet direct een pad kunnen aanleggen dus dan lopen ze gelijk op het hele stuk.

Of toch maar een bende prikpaaltjes meenemen en de binnenkant sparen en zaaien nog snel. Het blijft niet allemaal gras.
Of erop gokken dat rust ook wat doet en volgend jaar dan kijken maar.....

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 11:22

ClauH schreef:
Ik zou het aankijken geloof ik....
Misschien wel kalken, dat doet natuurlijk ook een hoop als er veel zuring staat.


Het is kaal gevreten, dus ben bang dat de grond dicht zit door overbelasting.

Wei is nu afgezet, dus kunnen ze snel al zo op. Een pad en paddock aanleggen duurt nog even. Moet dan iets verzinnen om ze toch van de binnenkant af te houden.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 11:22

Fijn Lynn, dan kun je weer verder. Hopelijk valt er een beetje een last van je schouders.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 14:09

Lynn_Nikita schreef:
Zit hier iemand in de buurt van Ermelo die een kennis kan helpen met een parkeerplek met stroom aangezien ze met 2 paarden naar Ermelo gaat en geen vrachtwagen neer mag zetten om met de paarden mag overnachten


Wij zitten in Ermelo. Slapen die paarden op de vrachtwagen??

Om wanneer gaat het en hoeveel nachten?

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 14:19

Ow, subsidie is mooi! Wij moeten muren doen, nog enkele ramen en ik vermoed de vloer.

Als iemand rond Okt in het noorden nog stekjes heeft, houden we ons aanbevolen. Moet helaas wel wat gifitge planten verwijderen.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 16:08

belle_boef schreef:
superpony schreef:
Ow, subsidie is mooi! Wij moeten muren doen, nog enkele ramen en ik vermoed de vloer.

Als iemand rond Okt in het noorden nog stekjes heeft, houden we ons aanbevolen. Moet helaas wel wat gifitge planten verwijderen.



Genoeg verschillende planten en boompjes in et noorden. Stuur maar een Pb tegen die tijd


Ow, top!!! Dank je wel.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 22:32

JudithO schreef:
Hier misschien ook wel, ik weet niet wat je zoekt? Eiken in overvloed maar die zoek je vast niet :D

Eiken niet echt nee. Heb nu al 2 stukken afgezet die vol liggen met groene eikels.

En dan schrijven ze op fb dat paarden die weinig te eten hebben eikels eten...........Nou echt......Die van ons kunnen zwemmen in het hooi en wat kleine snacks links en rechts, maar staan heerlijk te knagen om eikels....

Lynn, dat is mooi. Er is hier zat.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 23:02

Ik ben morgen en woensdag in ziekenhuis. Meestal doe ik niet veel op mn telefoon, maar misschien ga ik uit verveling toch wel wat kijken. Hoop veel leuke dingen te kunnen lezen dan :)

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 11:00

Hey, iedereen bedankt.

Het gaat niet zo lekker, dus lees wat mee en reageer later.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 11:29

Ow, [***], kunnen wij je man binnenkort lenen? dat is precies wat ik zoek!! Ik vind hout mooier, maar wil graag een flink stuk gaas voor oa de honden, dus zit al hele tijd te kijken hoe we dat gaan doen. In eerste instantie even snel en low budget, omdat we later pas groot kunnen aanpakken.

Zat nu alleen te denken aan gaas tussen palen, maar dat is zoveel netter.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 15:33

Ow, hahaha, we hebben eind september/ begin oktober veel mensen nodig :)

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 21:32

In onze stallen ligt rubber, maar wij hebben van vlas potstallen en die zijn behoorlijk schoon. Ze staan er weleens in, maar kort. Ik haal het alleen vrijwel nooit eruit. Alleen de mest.

jeanna, het is minder werk. Wij hebben nu 4 paarden 24/7 buiten bij elkaar staan en dat mest ik sneller uit dan 4 stallen. En misschien niet per se sneller, maar wel makkelijker. En we hebben alleen mest op de mesthoop.
Het heeft zo ontzettend veel voordelen en heb bij elk paard de voordelen gezien.

De 10jr stond ook meteen 24/7 buiten bij ons, maar logeert ergens anders, dus even geen werk van en de andere merrie staat nog elders met veulen. Dus straks 6 in totaal om uit te mesten.

Ik zou geen zand in de schuilstal willen, want dat vervang je toch minder snel dan vlas.

[***] en anderen met gaas.......Hoe heb je het strak op de grond gekregen? of een stuk in de grond gegraven? Zoals nu met het oude hekwerk bij onze paarden krult het hier en daar op, omdat het zand wegloopt.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 12:09

Ach nee, wat onwijs sneu. Sterkte. Is altijd heel rot.

Wij peinzen ons ook suf voor de katten. Nu is onze tuin echt helemaal afgesloten en kunnen ze er niet uit. De rooie is misschien wel slim, maar die jonge zwarte jaagt en zijn we zo kwijt.
Maar aan de andere kant krijgen we zo een lekker ruim stuk waar ze kunnen rennen, spelen en evt muisjes vangen.

We zetten alles sws rondom af met gaas voor de honden, maar dat gaat de katten niet tegenhouden. De zwarte niet iig.

[***], dank je wel. Ik ben echt te bang dat ze er onderdoor graven of zoals nu bij de paarden de onderkant van het hekwerk toch vrij komt door het weglopen van zand.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 16:22

Onze honden, zeker de reu gaat dan graven, dus dat wil ik niet. Dat onkruid vreten de paarden maar op :)

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 15:46

Hier ook heel raar. Mag eigenlijk de was niet doen, maar had hem toch opgehangen vd week. Ik had ML aan de telefoon en zeg; het rommelt. Daarna 1 harde bui en klaar.

Kennisje woont 4km verderop had veel regen in de tuin. Haar paarden staan tussen haar en mij in en daar helemaal niks.
Mijn man komt bij onze paarden, 4km, maar uit de richting en alles goed nat......

Gisteravond zag ik dat mijn auto nat was, maar laatste rondje honden niks nat verder.

Net de stoute schoenen aangetrokken en naar bos gereden met hondjes. Halve rondje gelopen, maar rustig aan. Daarna paardjes stukje laten grazen en even gezeten. Mijn benen leiden echt een eigen leven en ben snel moe en buiten adem, maar moet echt weer wat te doen hebben.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 12:51

Ze beloven steeds regen, maar er valt niks......

Wel vervelend. Vorig jaar stond ik steeds te sproeien en kwam er daarna een bui. Dit jaar niet gesproeid en er valt niks, dus halve tuin dood.........

Vanavond om 12uur loopt voorlopig koopcontract af, dus is ons huis ovb van financiering verkocht en eind Okt weg.

Toen ik gister thuis kwam in slaap gevallen en daarna wel de rekening gehad. Blijkbaar is er een reden dat je nog niet alles mag na 1,5 week, ggrrr. Maar weet ook niet wat ik wel kan doen als je niks mag.

ClaudiaHS, ga je terug naar Nederland? En dan geen paardjes meer aan huis??

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 14:46

Heftige beslissing ClaudiaHS.

Misschien is een huis met klein stukje grond nog te doen om Puck met een klein maatje aan huis te houden en Melle wel in pension?

Rover, ja, maar je kop wil wel en veel pijn heb ik niet.

probeer me er wel wat aan te houden, maar mijn man moet dagelijks na werk uitmesten en hij is al 12u van huis elke dag.
Maar heb mijn krachten en energie straks nodig voor verhuizen, dus herstel moet wel goed gaan.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 16:07

Dat zou wel mooi zijn dan.

Oud in de zin van; veel verbouwen? Wel kleiner misschien, dus sneller klaar??

In welke regio ga je zoeken? En niet oud, dus liever nieuw va??


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, GrapeshotBot en 25 bezoekers