Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: Apple, Coby, petraaken, C_arola, Dyonne

xXutopiaXx

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 15:13

Zo.. even snel bijgelezen :D

Maar.... wij hebben de paarden ook eindelijk aan huis :):) Zondag heb ik alles opgehaald en gisteravond onze nieuwe merrie <3 Dat vinden die mannen maar wat spannend :') Nu ook weer werken, dus heb ze ook niet lang in de gaten kunnen houden. Maar mijn vriend is thuis.. dus komt vast goed :D :j

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 16:13

Hebben jullie trouwens een tip om de 'bak' wel begroeiingsvrij te krijgen, maar niet te frezen. Ik ben bang dat als we frezen, dat het echt veel te mul wordt om in te rijden.. en zoveel groeit er op het moment niet.. weten jullie een manier om deze weinige 'plantjes' weg te krijgen, zonder de bodem helemaal om te gooien... :D :?

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 18:27

Pixel is echt fantastisch :+: Mooi dat je een geslaagd Castlefest hebt gehad :D :):)
Kan niet wachten tot wij onze Flits naar huis kunnen halen <3 Hij zit nu nog bij m'n ouders, maar ik durf hem pas hierheen mee te nemen als hij een paar dagen binnen 'opgesloten' kan zitten.. nu staat steeds de deur nog open, omdat we zoveel heen en weer aan het sjouwen zijn, ben ik bang dat ie wegbreekt en de weg kwijtraakt... :(:)

Thanks voor de tips.. gewoon slepen is ook wel een goed idee.. even iets zwaars er overheen halen en dan trek je inderdaad denk ik wel de meeste plantjes eruit, de grond is zo droog.. zal zo eens een foto maken van waar de bak moet komen. Er zal vooral Canadeze fijnstraal staan en iets van vreselijk uitgebloeid, inmiddels heel lang en omgevallen 'gras'...
En da's inderdaad waar Claudia; het wordt vanzelf winter :') :j niet teveel drukmaken...

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 22:56

Een sleep is geloof ik wel handig ja.. al moet ik zeggen, net gewoon 'in de wei' gereden en dat ging eigenlijk ook wel prima.. had verwacht dat hij veel meer zou struikelen, omdat hij perfect gepolijste bakken gewend is :') Maar hij deed het eigenlijk best wel goed :D <3

Geïmproviseerde poestplaats :')
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lekker uitzicht :+: <3

Afbeelding

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 09:21

Over die poetsplaats... kom ik vanochtend achter de schuren, zie ik m'n hoofdstel nog in de boom hangen _O- Moest 'm gister met afzadelen even snel kwijt en vond dit wel een mooi plekje :')

Afbeelding

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 09:50

Hahahaha _O- Soort van... :')

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 10:17

superpony schreef:
Zelf zit ik al wat te fantaseren voor verbouwen en aanleg buiten voor de paarden en denk dat ik echt zo een houten vastzet balk wil.

Jaaa zo'n ding wil ik voor buiten ook <3 Zo stoer :j
En idd, hier lopen ze ook geregeld met borstels op hun kont rond _O-

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 10:02

Yep, hier ook haha _O- En ik wil ook graag een mooie verharde poetsplaats met houten balk <3 Nog even nadenken over de waterafvoer....

Maar hier ook: eerst even je loopje leren kennen en de indeling vast maken, dan gaan we overal waterleidingen en elektriciteit naartoe trekken :j

Wat is het heerlijk zeg, om op te kunnen staan en op je gemakkie de paarden te kunnen checken, voeren en alles <3
Vannacht werden we wakker van een hysterisch hinnikende Kevin... :oo en aangezien hij de nieuwe pony echt heel erg heeft geadopteerd en zij hoogdrachtig is, was ik een beetje bang dat daar wat mee aan de hand was.. dus ik in m'n slaaptenue (adamskostuum _O- ) even snel naar de paarden gerend... staat ze gewoon in d'r schuilstalletje, en dus uit het zicht voor Kevin :') Sjongejongejonge hahaha.. maar, wel goed: zo'n alarmsysteem :')

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 10:58

Haha ja, vond dit ook wel een mooi alarmsysteem :') Maar hier komen straks gelukkig ook camera's! :j

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 11:00

Ja dat was wat minder :') En die kleine kan echt schreeuwen als een speenvarken :+ Hoop niet dat de buren wakker zijn geworden _O- Ze wonen niet heel dichtbij, maar door 't bos en de stilte van de nacht weerklonk het nogal heftig _O-

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 12:57

Gekke periode lijkt mij inderdaad.. het was voor mij al raar, en ik hoefde niets te verkopen..
Wel mooi dat er al zo snel kijkers zijn! :D

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 15:51

Ahhhh te schattig <3 :+:

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 08:35

Ben ook zo benieuwd hoe ons land het gaat houden van de winter.. ben niet anders gewend dan dat 't na 1 regenbui overal modder is.. :\

Gisteren toevallig met m'n trailer een zooitje tegels bij een collega op wezen halen, dus daar kunnen we in ieder geval iets mee creëren.. en we hebben nog een stukje schuur van 10x10m. over, daar wil ik een mini-binnenbakje maken, kijken we van de winter wel aan of we er daadwerkelijk wat aan hebben en of we het wel gebruiken.. anders haal ik van de zomer al het zand er wel weer uit :') Is het proberen waard! :D

Hier zijn de weides ook bruin en geel.. behalve het achterste stuk, daar komen toch weer wat groene plukjes doorheen :+:

Afbeelding

En zou laatst een foto maken van waar we de bak willen plaatsen in eerste instantie, hier:

Afbeelding

:') Dit is de ene helft, aan de andere kant van het hek gaat de andere helft door. Gisteravond hebben we dit deel gaashek al weggehaald, van de week even omheinen en kijken of ik hem eruit kan laten zien als bak, zonder te frezen.. :D

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 08:39

:):) :):)

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 13:37

Wij hebben een grondonderzoek aangevraagd en aan de hand daarvan gaan we kijken wat de grond nodig heeft.. :j

Wat een verschil zeg jullie bak, SSDesign! :oo

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 15:53

Toevallig ben ik daar nu ook mee bezig en kreeg van buren ook de tip om vooral niet de grond te keren.. en ik ben zelfs een beetje bang voor frezen, dat het dan al redelijk mul gaat worden.. ik ga het nu eerst proberen met maaien en slepen... :') Maar ben benieuwd of ik dan echt alle plantjes eruit ga krijgen.. zo niet: zet ik de paarden er een dagje of wat in :P

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 08:52

Hard gewerkt inderdaad belle_boef!! *\o/*

Mooi geworden zeg Judith! Prachtig hekje ook inderdaad <3

Bij ons zie je het ook met de dag groener worden Karin, heerlijk! :D Die regen had 't land echt nodig :))

Moeilijke dingen allemaal Antheman.. sterkte.. :(:)

Welkom Milo! Ziet eruit als een fijn plekje en het huis is inderdaad schattig <3 Mooie pony's heb je :+:
Wij zitten ook op zandgrond, maar zitten hier pas 2 weken :P Dus hoe het allemaal werkt moet ik ook nog achter komen :') Voorheen op kleigrond gezeten en daar groeit eigenlijk altijd gras, behalve afgelopen zomer.. daar was het zelfs op de kleigrond te droog voor..

Gooiske ook welkom :D Kan me inderdaad best voorstellen dat het waterverbruik flink hoger is met paarden aan huis die ook leidingwater drinken :j Dan maar paar keer minder douchen zelf _O-

Heb jullie tips/inzicht/creativiteit nodig! :D Ik wil graag weer 2 kleine konijntjes <3 En we hebben hier een flinke volière aan de schuur vastzitten: leek mij perfect voor de konijntjes! Ooit wil ik nog een klein weitje maken, om ook kippies in rond te laten lopen, daar komen dan de konijntjes ook op. Dit stukje land zit vast aan de volière, dus is ook perfect! Maar... ik heb echt geen idee hoe ik hiervan:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een leuk konijnenverblijf kan maken... Jullie leuke ideeën?

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 10:46

Spannend inderdaad superpony! Ik duim :D

Haha thanks Jolijn!! :+: Vond het echt heel fijn dat jullie er waren <3 Was leuk om ons plekkie nu ook aan jullie te laten zien :D

Wij hebben als 't goed is ook een grondwatertank, incl. pomp en leidingwerk om de weides te besproeien, maar we moeten nog uitzoeken hoe het werkt allemaal... :')

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 10:50

Jaa leuk! :D :):) En hopen dat ik dan wat fitter ben :')
Oh mooi! Haha, ben benieuwd! :D En dat is ook leuk! Kerst in het grote huis dus =:)

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 11:37

Ahh da's ook wel heel erg lief haha :D
En wat je zegt inderdaad: je ziet het water gewoon wegzakken.. -O-

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 13:08

Oh schilderen is ook wel een leuk idee!! Misschien wel leuk om iets van bos/planten/bladeren op de muren te schilderen... of een mooie idyllisch vergezicht.. <3 Het hout mooi wit/fris :)) Goed idee!! :D

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 08:28

greendragon schreef:
Utopia, Leuk zo'n konijnenren!! Daar zou ik wel leuke ideeën voor hebben! Denk vooral aan een zandbak om in te graven met speelzand. Stapel oude stenen, boomstammetjes en oude houten planken zodat ze hoog kunnen uitkijken over hun domein, of er onder kunnen slapen, of ergens achter langs kunnen rennen, of over kunnen klimmen... Denk aan tunnels (zwarte speciekuipen onderste boven met gaten erin etc) of betonnen U-tjes waar je zelf ook op kunt zitten. Een mooi grote hooiruif die je lekker vol kunt proppen met lekker hooi en vergeet vooral de poepbak eronder niet ( oude kattenbak met gehakseld stro bijv). Of een krat met stro en hooi waar ze in en uit kunnen springen en in kunnen liggen zonnen. hahaha, ok ik hou al op....

Hebben jullie ook lekker plons water gehad vandaag? Alles is hier lekker nat...

Hahaha wat leuk dat je zo enthousiast bent! Hier kan ik wel wat mee <<) Zal eens een rondje lopen in de tuin, kijken wat ik tegenkom :P

En hier ook flink geregend inderdaad, alles is weer lekker vochtig en je ziet het gras gewoon bijkomen :+:

Wel enorm poedersuiker van je Shetje.. :(:)

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 08:34

Nou, wij hebben gewoon lekker in de regen gereden :')

Afbeelding

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 12:49

Goeie tip weer Jes, ik sla alle dingen die jij zegt altijd op in m'n geheugen.. of althans, ik doe een poging... :') Ik onthou in ieder geval dat jij er iets over gezegd had hahaha, kan ik het altijd nog terugzoeken :')

superpony, spannend.. een operatie! Wat moet er gebeuren?! En die keuring, ook spannend.. je weet waarschijnlijk zelf wel dat je het huis goed hebt onderhouden, maar er gebeuren onvoorziene dingen en wij weten ook niet alles wat er in je eigen huis afspeelt aan rot o.i.d... hopelijk komt jullie huis er glansrijk doorheen :D

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 13:18

Poehh.. jeetje wat een 'gedoe' zeg, heftig hoor! Zal je wel van schrikken ook :oo Dan is er wel enige spoed bij geloof ik ja..

Ja, dat is ook weer zo... en er komt altijd onderhoud aan :')