Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 17:02

Hahaha, Robijn, helemaal van slag door het aanzoek.

Ik herken het een beetje. Kende mijn man al 18jr en ik wilde niet trouwen. Maar toen we dit huis kochten, maakte de hypotheker een grapje.
Tijdje later vroeg mijn man me. Die is echt heel nuchter, maar kwam amper uit zijn woorden, had opeens zweethanden :) En ik reageerde zo l*llig........Maar dat kon hij wel weten.
Mijn broer was dus gehandicapt en mijn man vroeg me waar onze zoon, mijn moeder en broer bij waren. En mijn broer bleef maar ja roepen.......Bij de bruiloft ook, hahaha We weten niet eens zeker of ik wel Ja heb gezegd op het aanzoek :p

Ik geef er echt niet veel om, maar vond het ook een heel raar idee en zat ook op een soort wolk. Weet alleen niet welke kleur je dat moet noemen......
Had overigens wel altijd gezegd; ik trouw niet, maar als jij het wil, dan doe ik het absoluut. En bij het trouwmens voor gesprek zei ik ook; Ik hoef de bruiloft niet, maar getrouwd zijn met hem vind ik helemaal prima. Dat heeft ze dus ook verteld tijdens haar praatje.......
( en dat ik de eerste bruid was die paar weken voor de bruiloft nog niet wist wat ze aan ging trekken :p )

We moeten bieden. Er zijn geloof ik wel 20 kijkers geweest nu en een deel heeft al een bod uitgebracht. Er moet veel aan gebeuren en we kunnen geen bouwkundige meer laten kijken voor bod binnen moet zijn. Kan het zelf ook erg moeilijk inschatten.
Het is echt een gevalletje; alles of niks. Als je het ene gaat doen, kan je beter strippen en alles doen. En dan dus ook wat in de basis. Dat zou zijn een stuk vloer, keuken verplaatsen, muur uitbreken ( bouw) badkamer vergroten, uitbouw/serre, bedrading, vocht probleem
Daarnaast dan omheining nieuw en de stal open breken tot schuilstal.

De rest kan later.

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 17:11

Ff snelle post,wij bestellen hier gras, erg tevreden over

Afbeelding

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 17:21

Thanks!! :D

Antheman

Berichten: 11830
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 21:56

xXutopiaXx schreef:
Laatst hadden we het over het opnieuw inzaaien van het grasland.. maar welk zaad gebruiken jullie hiervoor? Ik kwam een zak tegen van PAVO wat volgens mij wel heel goed klinkt, op de prijs na _O-

Heb ik ook ooit gebruikt voor een klein stukje.
Verder heb ik mijn land laten renoveren, ophogen en rond leggen ivm waterwingebied en toen heb ik het in laten zaaien met Horsemaster. Is prima. Nu zet ik steeds meer hoekjes af voor kruiden. Ook moeten wij sloten, en dan ligt er 8 maanden slootslijk op bulten. De boeren versnipperen dat, maar wij zijn altijd de laatsten die ze doen, en dan is mijn land, als je pech hebt, al te nat, om nogmaals een zware machine over je land te laten gaan. Ik werk al die bulten met de hand weg, neem het mee in de composthopen en heb nu een prachtige wei met kruiden en bloemen. Daar word ik echt heel blij van. <3 Heel veel werk, maar dit voelt goed.

Het zijn wel andere tijden met de huizen zeg. Ik woon hier nu 8 jaar en ons huis was moeilijk verkoopbaar :) Niks opbieden of snel handelen. -O-

Geniet lekker van je as huwelijk Robijntje. En hoe je het doet, het is jouw bruiloft. Al kom je op je bezemsteel en in zwarte jurk, als jij dat wilt, doe je dat lekker. :D

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 23:10

Antheman, wij wonen ook bijna 8 jaar hier en dit stond al 2 jaar te koop, dus kan je nagaan......Was wel verhuurt en uitgewoond, maar werd gewoon leeg en zonder huurders opgeleverd.

Nu kom ik huizen tegen van echt tonnen en dan nauwelijks bewoonbaar, te krankzinnig. Als bouwkavel zou het echt de helft moeten zijn vaak. Maar ja, zolang mensen meedoen aan de gekte, blijft het zo.

Het huis waar ik ben gaan kijken was voor ons goedkoop, maar de buren en makelaar vinden het al hoog geprijsd. Toch gaan mensen er nog overheen. Ze kunnen dus naar de voorwaarden kijken, want het is gewoon al genoeg en men kijkt niet eens meer op 5000/10.000 meer of minder bij wijze van.

SSDesign

Berichten: 12698
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Uden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 08:49

Heerlijk, Antheman! Fijn dat je eindelijk mooie kruiden en bloemen in je wei hebt. Het weilandje waar ze 1.5 maand geleden vanaf zijn gegaan, staat nu weer heerlijk hoog. En echt met prachtige bloemen en kruiden. Wil de kale plekken dit najaar ook gaan inzaaien met wat gras/kruidenmengsels, ben heel benieuwd wat er dan weer op komt :D

Wauw ik ben toch zo blij met de stal he, ze staan er heel veel om de vliegen en andere beestjes te ontwijken. En gezellig dat het daar is!! Kunnen jullie ook zo blij zijn als er eindelijk weer een mijlpaal bereikt is? :D

Afbeelding

Mer1980

Berichten: 18832
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 08:53

Wij hebben een boom in de wei en ze liggen er zelfs onder ;) alleen mijn andere 2 stukken is geen schaduw dus heb ze afgelopen weer op een open stuk gehad zodat de schaduw weide kon groeien. Deze week staan ze dus op de schaduw wei. Ik denk erover om een party tent neer te zetten in de open weide, al vrees ik dat ze daar ver uit de buurt gaan blijven :=

Heerlijke stal zo SSDesign :D

Lynn_Nikita

Berichten: 25458
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 09:36

Ja, heerlijk als weer iets af is Ss design, dat gevoel herken ik
ik heb net het tuinhuis omgetoverd tot extra schuilstal, zeker nu het afdak nog niet staat is het wel fijn dat er nog een extra plek is ondanks de andere stal en boom die er staan. Zeker met het weer van deze week
ik zie zoveel weilanden waar ze de hele dag in de volle on staan, afschuwelijk!

Wij krijgen as vrijdag 2 kitten, hocus en pocus de rode en lapjes rechts ervan

Afbeelding

Nu misschien niet de meest handige keuze met het verbouwen maar ze zijn zooooo leuk

Dit weekend moet ik het dak van de keuken afhalen en dan wordt rondom opgemetseld en komt er een nieuw dak op, als de platen geplaatst zijn gaat het dak van de bijkeuken af en wordt ook dat opgemetseld en dan komt er 1 nieuw plat dak op. dan is de aanbouw ook bijna klaar en kan het afwerken beginnen, stroom aanleggen, cv verplaatsen, verwarming plaatsen en dan vloer storten, muren stuken en dan afwerken. dan wordt ook de woonkamervoer gedaan aangezien wij nog niks van de verkopers gehoord hebben gaan wij nu verder zodra de aanbouw vloer gemaakt moet worden

SSDesign

Berichten: 12698
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Uden

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 09:37

Ooooh wat een dotjes LN!

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 09:49

Hoi! Ik lees al een tijdje met jullie mee omdat wij sinds 2 maanden de paarden aan huis hebben (yay!). Ze staan nu in een tijdelijke unit (soort concoursbox) in het weiland, de stallen zijn we nog aan het bouwen. Vind het geweldig om ze zo in de buurt te hebben en alles zelf te kunnen regelen en bepalen! :)

Meteen een vraagje: wat betalen jullie ongeveer voor kleine baaltjes hooi en stro? Ik heb nu 2x een kleine hoeveelheid gekocht (omdat onze stro-zolder nog niet klaar is en omdat we de tijd moesten overbruggen tot ons eigen voordroog bruikbaar was), en betaalde daarvoor 7,50 per baal stro en 9,50 per baal hooi (voor Duits hooi zelfs 12 euro per baal). Nu kwam ik een post van iemand tegen die hooi voor 3 en stro voor 2 euro had ingekocht (wel grote hoeveelheden en een ander deel van NL, maar toch). Heb ik dan zó veel teveel betaald?

belle_boef

Berichten: 10735
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 10:00

FCSA schreef:
Hoi! Ik lees al een tijdje met jullie mee omdat wij sinds 2 maanden de paarden aan huis hebben (yay!). Ze staan nu in een tijdelijke unit (soort concoursbox) in het weiland, de stallen zijn we nog aan het bouwen. Vind het geweldig om ze zo in de buurt te hebben en alles zelf te kunnen regelen en bepalen! :)

Meteen een vraagje: wat betalen jullie ongeveer voor kleine baaltjes hooi en stro? Ik heb nu 2x een kleine hoeveelheid gekocht (omdat onze stro-zolder nog niet klaar is en omdat we de tijd moesten overbruggen tot ons eigen voordroog bruikbaar was), en betaalde daarvoor 7,50 per baal stro en 9,50 per baal hooi (voor Duits hooi zelfs 12 euro per baal). Nu kwam ik een post van iemand tegen die hooi voor 3 en stro voor 2 euro had ingekocht (wel grote hoeveelheden en een ander deel van NL, maar toch). Heb ik dan zó veel teveel betaald?


Ik weet niet waar je woont maar hier liggen de prijzen rond. De 4-5 euro voor 20 kilo baaltje hooi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 10:01

Gefeliciteerd met je verloving Robijn! :)

Wat een schatjes lynn nikita, kittens zijn zo leuk. <3
Wij hebben nu ook een nestje, zo lief <3 Poes moest gesteriliseerd worden maar had een klein trauma aan de dierenarts overgehouden van toen haar poot geamputeerd moest worden. := Die kregen we toen dus echt niet naar de dierenarts. Dus aan de pil gedaan, maar dat ging ook niet goed dus nu hebben we weer kleintjes lopen. Stiekem zijn de kittens wel heel leuk. Nu gaat ze inmiddels het mandje weer in dus wordt ze, zodra de kittens er af zijn, gesteriliseerd. Dus mocht iemand nog een leuke kitten zoeken, we hebben rode, lapjes en een zwarte. :) We hebben met deze erbij 12 katten, dus dat is echt te veel om aan te houden :=

@fcsa; Ik betaal €4,00-€4,50 per baaltje hooi. Max die ik heb betaald was €6,50 toen er een paar jaar geleden nergens iets te krijgen was.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 10:04

Wat leuk Lynn_Nikita, ik ben momenteel ook aan het zoeken naar een kitten. Heerlijke voorpret :Y)
Ben vrij kieskeurig, en krijg mijn man echt niet zo ver om er echt ver voor te gaan rijden :+

Hooiprijs voor dit jaar moet ik nog achter komen, heb nog voor anderhalve maand liggen.

Lynn_Nikita

Berichten: 25458
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 10:06

FCSA schreef:
Hoi! Ik lees al een tijdje met jullie mee omdat wij sinds 2 maanden de paarden aan huis hebben (yay!). Ze staan nu in een tijdelijke unit (soort concoursbox) in het weiland, de stallen zijn we nog aan het bouwen. Vind het geweldig om ze zo in de buurt te hebben en alles zelf te kunnen regelen en bepalen! :)

Meteen een vraagje: wat betalen jullie ongeveer voor kleine baaltjes hooi en stro? Ik heb nu 2x een kleine hoeveelheid gekocht (omdat onze stro-zolder nog niet klaar is en omdat we de tijd moesten overbruggen tot ons eigen voordroog bruikbaar was), en betaalde daarvoor 7,50 per baal stro en 9,50 per baal hooi (voor Duits hooi zelfs 12 euro per baal). Nu kwam ik een post van iemand tegen die hooi voor 3 en stro voor 2 euro had ingekocht (wel grote hoeveelheden en een ander deel van NL, maar toch). Heb ik dan zó veel teveel betaald?


welkom
Ik betaal 3 euro voor kleine balen ( hij telt zich normaal 3.50/4- voor anderen) , wel direct van land en stro alleen grote pakken voor 25-


Azmay mijn man is niet meegegaan naar dit nest, ander nestje wel maar die zijn het niet geworden. maakt hem allemaal niet zoveel uit

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 10:07

Lynn_Nikita schreef:
FCSA schreef:
Hoi! Ik lees al een tijdje met jullie mee omdat wij sinds 2 maanden de paarden aan huis hebben (yay!). Ze staan nu in een tijdelijke unit (soort concoursbox) in het weiland, de stallen zijn we nog aan het bouwen. Vind het geweldig om ze zo in de buurt te hebben en alles zelf te kunnen regelen en bepalen! :)

Meteen een vraagje: wat betalen jullie ongeveer voor kleine baaltjes hooi en stro? Ik heb nu 2x een kleine hoeveelheid gekocht (omdat onze stro-zolder nog niet klaar is en omdat we de tijd moesten overbruggen tot ons eigen voordroog bruikbaar was), en betaalde daarvoor 7,50 per baal stro en 9,50 per baal hooi (voor Duits hooi zelfs 12 euro per baal). Nu kwam ik een post van iemand tegen die hooi voor 3 en stro voor 2 euro had ingekocht (wel grote hoeveelheden en een ander deel van NL, maar toch). Heb ik dan zó veel teveel betaald?


welkom
Ik betaal 3 euro voor kleine balen ( hij telt zich normaal 3.50/4- voor anderen) , wel direct van land en stro alleen grote pakken voor 25-


Azmay mijn man is niet meegegaan naar dit nest, ander nestje wel maar die zijn het niet geworden. maakt hem allemaal niet zoveel uit


Ik rijd zelf geen auto meer dus hij zal wel mee moeten _O-

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 10:09

FCSA ik vind de term "baaltje" wat iedereen gebruikt te nietszeggend.
Hier betalen we op het moment ongeveer 100€/ton.

SSDesign mooie schuilstal!
Hier gebruiken ze hem ook vooral om te schuilen voor de zon. Van de week regen en toen stonden ze gewoon buiten.

Ben de paarden weer aan het leren te komen als ik roep/fluit.
Gisteravond riep ik ze en toen kwamen ze in volle galop vanuit de wei naar de paddock :)


Onze kitten hebben we in de stal gevonden, als ze straks oud genoeg is wordt ze direct gesteriliseerd.
Onze kater(s) is ook geholpen, het lijkt erop dat de katten hier vanzelf aan komen lopen dus ik hoef er geen extra te hebben.

SSDesign

Berichten: 12698
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Uden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 10:22

Wow 12 katten!
En ik al balen dat we nu opeens een nestje wilde poesjes op het terrein hebben lopen :+ Die gelukkig sinds een paar dagen ook weer vertrokken zijn.

@fcsa, ik heb laatst 3.50 euro per baaltje betaald, rechtstreeks van het land. Mooi schraal hooi, heel geschikt voor mijn paardjes. De meeste balen halen de 18-20 kilo wel, er zitten een paar hele zware tussen maar ook wat lichtere volgens mij. Vorig jaar ook verpakt "hooi" gekocht, dat was 65 per baal van 300-350 kilo. De paarden eten het graag maar worden er erg jeukerig van, dus toch te rijk voor mijn paarden. En we hadden veel slechte balen/schimmel, dus was niet echt voor herhaling vatbaar. In mei (net voor de nieuwe snede) ook nog mooie onverpakte balen hooi gekocht, echt schitterend hooi, maar wel 110 euro voor een baal van 440 kilo (thuisgebracht en wel).

Jes, ik ben het wel met je eens, de term baaltje is nietszeggend. Soms zijn het grote, flinke pakken, mooi strak geperst. En heb nu ook al kleine schrale baaltjes gezien waar het touwtje nog net niet vanaf valt.

Ik moet mijn "hooitactiek" voor komend seizoen nog verzinnen. Ben heel blij met die grote pakken onverpakt hooi, maar het was in mei wel behoorlijk prijzig. Denk dat ik toch maar komende tijd ook via MP wat in de gaten ga houden, wie weet kunnen we zo wel een fijn adresje in de buurt vinden.

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 10:22

Dank voor jullie antwoorden! Kopen jullie veel tegelijk in? Dat zal waarschijnlijk ook schelen. Maar zo te lezen heb ik inderdaad wel de hoofdprijs betaald. Regio is overigens Utrechtse heuvelrug. @Jes: het gaat om 20kg balen :j

Wat lief, die kittens! Wij hebben veel muizen in de schuur / op het terrein dus gaan ook maar eens op zoek.

@robijn: gefeliciteerd nog trouwens :)

Britta31

Berichten: 13139
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 10:28

Je kan ook de zwerfkatten laten vangen met vangkooien door de dierenbescherming en dan worden ze later gesteriliseerd terug gebracht.Ik weet niet of ze ook een bijdrage vragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 10:40

Ja ik geloof dat wij een leuk huis hebben. :') Eerst hadden we weglopers en een paar keer de pech dat ze onder de auto kwamen, maar nu gelukkig niet meer. Er komen er hier ook wat aanlopen die blijven plakken, waar ik dan eigenlijk niet op zit te wachten, maar goed... Al lopen ze hier alleen buiten en in de stal, in huis mogen ze niet. Moet er niet aan denken, zoveel katten in huis :')

Ik koop hooi wel wat groter in, afhankelijk van hoeveel balen er beschikbaar zijn. Ik kan er makkelijk 200-300 kwijt, 2 boxen die leeg staan en we gebruiken de kapschuur/carport ook voor het hooi. :)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-07-19 10:48, in het totaal 1 keer bewerkt

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 10:46

Schattige kittens! Hier komt er voorlopig geen eigen kat weer. Met onze honden is een kat in huis gewoon niet heel handig. We hebben hier wel 3 katten heel regelmatig om het huis waarvan 1 er bijna altijd is. Maar heb geen last van ze en tegen de muizen niet verkeerd.

Welkom hier FCSA! Ik heb hier nu de zolder vol liggen (400 baaltjes) aan huis bezorgd voor €4/pakje (ong. 20kg/stuk). De laatste balen die ik heb gekocht die nu direct voerbaar waren heb ik ongeveer €5/baal voor betaald excl. bezorging/zelf ophalen.

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 10:54

Ik heb ook baaltjes van rond de 20 kg. Maand geleden bezorgd à €3.75 p.st.
En heb grote verpakte balen van rond de 380 kg voor €55 p.st.

Wat een schatjes Lynn.
Ik moet me altijd inhouden als ik kittens zie.
Buurvrouw kwam laatst al vragen of ik er nog wat wilde.
In mei zijn er 2 katten (waaronder mijn favoriete vriendinnetje |( ) uit het niets verdwenen.
Niet aangereden dus ik vermoed dat ze zijn afgeschoten door jagers.
Ik heb dus besloten geen katten meer te nemen want ik wordt er zi verdrietig van als ze steeds zonaar verdwijnen.
Heb nu alleen nog 2 rode zusjes.

Colien

Berichten: 1293
Geregistreerd: 29-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 11:18

Ik heb 4euro betaald voor baaltjes van 20-25kilo.
Ik vier feest want morgen komen er 2 pony’s naar huis, deze zullen later worden omgewisseld met de definitieve bewoners :D maar de definitieve bewoners mogen maar weinig gras hebben en aangezien het rond mei pas ingezaaid was ben ik nog even voorzichtig met het zo kort laten afeten. Plus daarbij dat het gras nu best hoog staat dan zou ik ze echt op een postzegel moeten zetten. Nu komen er 2 jaarling hengstjes te lopen die wat meer mogen hebben.

Lynn_Nikita

Berichten: 25458
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 11:19

FCSA schreef:
Dank voor jullie antwoorden! Kopen jullie veel tegelijk in? Dat zal waarschijnlijk ook schelen. Maar zo te lezen heb ik inderdaad wel de hoofdprijs betaald. Regio is overigens Utrechtse heuvelrug. @Jes: het gaat om 20kg balen :j

Wat lief, die kittens! Wij hebben veel muizen in de schuur / op het terrein dus gaan ook maar eens op zoek.

@robijn: gefeliciteerd nog trouwens :)


Ik kan halen wat ik wil, Eerst 25 pakjes per keer, trailer vol, en nu heb ik een grotere opslag en heb ik er geloof ik 200 gehaald

Antheman

Berichten: 11830
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 12:03

Hier midden vh land betaal ik ook meer voor t hooi. Laatst rechtstreeks vh land 4,50 ps, 100 stuks. Als ik die straks moet afhalen, is dat ook weer duurder. ;( Het was afgelopen jaar heel moeilijk om nog aan hooi te komen. Ook daarom mijn eigen hooiruiters. Ze willen t niet persen, heb vanmorgen mijn hooizolder leeggemaakt, de hele kantine staat vol met alles wat weg moet of een andere plek moet hebben. Ik zit van tot teen onder het stof. En dan heb ik nog niet genoeg voor de winter. Ik moet maar uitdunnen in de paarden ofzo. :+

Nadat ik kruiden heb geplukt, neem ik een frisse duik in de Maarsseveense plas. 8-)