Wat is een reële stallings prijs?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
MHRS
Berichten: 12
Geregistreerd: 04-06-19
Woonplaats: Hollands kroon

Wat is een reële stallings prijs?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-19 13:33

Al jaren hebben we een pensionstal, maar alles heel basic.
Nu hebben we een hoop faciliteiten en service die uiteraard wel allemaal bekostigt moeten worden.
Maar wat is nu een reële prijs voor een all inclusief prijs.

Wat wij bieden is:

Wij zetten de paarden voor u buiten, door de weeks en in het weekend

Wij zetten de paarden voor u binnen, door de weeks en in het weekend

Grote paddocks met een goede (gedraineerde) bodem en degelijk hekwerk.

Weidegang voor de daarvoor toegestane periode

Keuze uit een hele of halve dag buiten, zowel weiland als paddock.

Hele dagen buiten houd in van 8.30 uur tot tegen het donker (uiterlijk 21.00 uur) halve dagen is dan ook de helft van deze tijden.

Ten alle tijden beschikking over ruwvoer van goede kwaliteit, zowel binnen als buiten

Ten alle tijden beschikking over vers water, zowel in de boxen, land als paddock automatische waterbakken.

Twee maal daags het voeren van krachtvoer, om 08:00 uur en +/- 20:00 uur. (+ eventuele medicijnen/ supplementen )

De keuze uit een binnen of buiten box, welke voldoen aan de gewenste nieuwe normen voor paarden.

Het gebruik van de binnen en buiten rijbaan van 40 x 20 m, beide verlicht en een goede bodem.

Het gebruik van de verwarmde kantine, gelegen aan de binnenbaan, voorzien van een volledige keuken, welke door iedereen gebruikt mag worden. tevens rolstoel vriendelijk toilet.

Een was plaatst voor de paarden met een mat rubber vloer, Warm en Koud water.

Wekelijks een baal vlas.

Een zadel kastje of een plek voor uw eigen zadelkast.

Een plaatst voor uw trailer.

 Uw box word dagelijks (m.u.v. zondag) door ons gemest.

 Het weiland of paddock word door ons gemest.

 Krachtvoer naar keuze door ons gehaald(krachtvoer voor eigen rekening)

 Het laten geven van eigen ruwvoer ipv ons ruwvoer.

 Het wisselen, op of af doen van dekens.

 Het om en af doen van peesbeschermers/springschoenen.

 Het afdoen van de halsters bij binnenkomst in de box.

 Voor revalidatie paarden is het ook mogelijk dat wij 1 of 2 x daags aan de hand stappen, koelen en eventueel wond verzorging doen.

 Voor pensioen paarden is het ook mogelijk om ze met regelmaat een verzorging beurt te geven, waar onder gewoon een poetsbeurt en  op zijn tijd een toiletteer beurt. 

Graag hoor ik jullie mening.
Het is op een stal in Noord-Holland met 35 paarden. Zonder personeel, maar uiteraard willen we zelf wel betaald worden.
Laatst bijgewerkt door MHRS op 04-06-19 14:04, in het totaal 3 keer bewerkt



MHRS
Berichten: 12
Geregistreerd: 04-06-19
Woonplaats: Hollands kroon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-19 13:54

Drico schreef:
Klinkt erg goed! Maar prijs is ook heel erg afhankelijk van de regio.

Is dit punt: "Krachtvoer naar keuze door ons gehaald (max 2kg p.d.)" serieus een mogelijkheid?
Lijkt mij voor een pensionstal bijna onmogelijk. Of houden jullie dan wel 1 bepaald merk aan?


Ik denk dat je gelijk hebt, de prijzen lopen met krachtvoer erg uitéén. Zo betaal je voor het 1 15 euro per 25 kg.
En het ander 25 euro per 15 kg.

Dit verander ik naar de service van het halen (voer voor eigen rekening)

MHRS
Berichten: 12
Geregistreerd: 04-06-19
Woonplaats: Hollands kroon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-19 14:29

Skippy01 schreef:
In Midden-Brabant zou je hier zo rond de 340-350 voor kunnen vragen denk ik. Althans, dat betalen vrienden op vergelijkbare stallen. Hoeveel paarden is dan minder relevant. Op een stal van 12 paarden bij de ene en 60 paarden bij de andere stal, liggen die prijzen ongeveer gelijk.
Maar in de Randstad zal die prijs hoger liggen vermoed ik zo... (En in het Oosten en Noorden lager).

Overigens ben ik er zo eentje die vitaminekorrel voert en helemaal niet zit te wachten op all-in voer, want dat is meestal een commercieel bekend groot merk en sluit niet aan bij de behoeftes van alle types paarden :)


Hoi hoi, het voer mag je helemaal zelf kiezen uiteraard.

MHRS
Berichten: 12
Geregistreerd: 04-06-19
Woonplaats: Hollands kroon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-19 14:33

casperzazoe schreef:
Over de prijs kan ik niks zeggen maar eigen merk brok lijkt me geen doen? Ik zou het houden op 1 of hooguit 2 merken basis/sportbrok. als ze iets anders willen, kunnen ze het zelf halen en dat jullie het dan wel voeren? Bij ons staan er een aantal op Luzerne, die wordt wel door de stal eigenaar ingekocht, maar als iemand daar perse een bepaald merk van wilt dan moet die het zelf kopen.

Deken service is misschien ook handig om eruit te halen. Mensen die veel tijd hebben zullen hier geen gebruik van maken en ik zelf het zou jammer vinden om hier toch elke maand een x bedrag voor te betalen.


Verschillende soorten voer doen we hier al héél lang en is goed te doen.

De dekenservice kan er uiteraard af, maar ben nu benieuwd naar een all in prijs.

MHRS
Berichten: 12
Geregistreerd: 04-06-19
Woonplaats: Hollands kroon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-19 14:38

olijf schreef:
Utixo schreef:
Als je vragen hebt, app me maar. Inmiddels heb ik 10 jaar ervaring ;).


Zou dit echt bestaan in Regio Westland??
Of zoek ik gewoon niet goed -O-



Deze stal bestaat ja. Haha.
Al een hele tijd.
Alleen nooit een all in prijs gehad.

MHRS
Berichten: 12
Geregistreerd: 04-06-19
Woonplaats: Hollands kroon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-19 14:57

plutolover schreef:
waar in noord holland. Hoop tegen de grens van utrecht haha klink als een fijne ideale stal..

je zou sommige service dingen zoals deken op/om doen of peesbescherems om/af doen bijv apart rekenen. Zelf hoef mijn paard niet met beschermers het land/paddock op. En elke dag gebruik maken van deken wissel zou ik ook niet doen. Alleen in de overgangsperiode.

En is ook bijv mogenlijk (eventuel tegen extra betaling) halve dag op de wei (tijdens weideseizoen) en halve dag in de paddock? DAt zou voor paarden die niet hele dag op het land mogen maar wel meer buiten wilt hebben ideaal zijn. Hoe is de buitenrit mogenlijkheden? En samen met minimaal 1 of 2 extra paarden in paddock is wel fijn . Groepjes dus

kwa reele prijs denk zo rond de 300/350 wel netjes is.


Kop van noordholland.
Sommige service kan inderdaad wel van de all in prijs af.

Halve dag land halve dag paddock is uiteraard ook mogelijk.
De paarden staan met vaste groepjes van 4 in het weiland en swinters met 3 in de paddock.
Of ze zomers in de paddock met meer staan is afhankelijk van, of er landgenootjes ook in de paddock willen. Maar de paddocks en het land ligt allemaal bij elkaar, dus alleen zijn ze nooit.

We hebben een aantal leuke uitrij routes, maar geen bos of strand op loop afstand.

imaudy schreef:
425 euro voor paarden
375 euro voor ponies

Denk dat het ook nog afhankelijk is van buitenrijmogelijkheden.

We hebben wel uitrij mogelijk heden, maar geen bos of strand op loop afstand.

Onderscheid tussen paarden en ponies maken we niet.
Laatst bijgewerkt door C_arola op 04-06-19 17:34, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, dit kan met de wijzig knop

MHRS
Berichten: 12
Geregistreerd: 04-06-19
Woonplaats: Hollands kroon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-19 17:50

Ik ben op het volgende uit gekomen:


Wij staan voor rust en regelmaat met veel extra service. Er rust een gezellige sfeer onder alle eigenaren, wat te merken is aan de paarden.

Wij streven er dan ook naar deze rust te behouden.

Voor de Al in prijs à €410 euro krijgt u het onderstaande, eventuele opties kunt u weg laten.

• Wij zetten de paarden voor u buiten, door de weeks en in het weekend.
• Wij zetten de paarden voor u binnen, door de weeks en in het weekend.
• Grote paddocks met een goede (gedraineerde) bodem en degelijk hekwerk.
• Weidegang voor de daarvoor toegestane periode,(van +/- april tot oktober)
• Keuze uit een hele of halve dag buiten, zowel weiland als paddock.
• Hele dagen buiten houd in van 8.30 uur tot tegen het donker (uiterlijk 21.00 uur) halve dagen is dan ook de helft van deze tijden.
•  Uw box word dagelijks (m.u.v. zondag) door ons gemest. (Optioneel €40)
•  Het weiland of paddock word door ons gemest. (Optioneel €30)
• Ten alle tijden beschikking over ruwvoer van goede kwaliteit, zowel binnen als buiten
• Ten alle tijden beschikking over vers water, zowel in de boxen, land als paddock automatische waterbakken.
• Twee maal daags het voeren van krachtvoer, om 08:00 uur en +/- 20:00 uur. (+ eventuele medicijnen/ supplementen )
• Krachtvoer naar keuze door ons gehaald(krachtvoer voor eigen rekening)
• De keuze uit een binnen of buiten box, welke voldoen aan de gewenste nieuwe normen voor paarden.
• Het gebruik van de binnen en buiten rijbaan van 40 x 20 m, beide verlicht en een goede bodem.
• Een was plaatst voor de paarden met rubber matten vloer, Warm en Koud water.
• Een zadel kastje of een plek voor uw eigen zadelkast.
• Een plaatst voor uw trailer. (Optioneel €10)
•  Het wisselen, op of af doen van dekens. (Optioneel €30)
•  Het om en af doen van peesbeschermers/springschoenen. (Optioneel €20)
•  Het afdoen van de halsters bij binnenkomst in de box.
• Het gebruik van de verwarmde kantine, gelegen aan de binnenbaan, voorzien van een volledige keuken, welke door iedereen gebruikt mag worden. tevens rolstoel vriendelijk toilet.
Laatst bijgewerkt door MHRS op 04-06-19 18:17, in het totaal 1 keer bewerkt

MHRS
Berichten: 12
Geregistreerd: 04-06-19
Woonplaats: Hollands kroon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-19 18:17

Lau schreef:
Ik vind de opties, zoals mesten en wisselen van de dekens wel erg duur per maand.
Dan zou je beter kunnen zeggen bijv €10 per keer. Want wie weet wil die persoon het maar 1x.


De prijs voor het mesten hebben we al jaren zo. En gaat ook niet veranderen.
Bij de deken service ga ik er van uit dat is enkele maanden per jaar zal zijn. Mocht dit af en toe eens gevraagd worden is daar een losse prijs voor.

MHRS
Berichten: 12
Geregistreerd: 04-06-19
Woonplaats: Hollands kroon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-19 18:47

laraxXxemma schreef:
Is 410 de basisprijs met alle opties erin of zonder?
Zonder optionele opties kom je dan uit op 280?
Hier kan je nog duidelijker in zijn denk ik. Ik zou persoonlijk ofwel een prijslijst maken met een volpension prijs en een halfpension, of anders de basisprijs maken zonder de opties (als je dit al hebt dan staat het er denk ik wat krom). Dat je zeg maar hebt voor xx krijg je dit van ons aangeboden *lijst met wat jullie bieden*. Uiteraard is het mogelijk extra opties te nemen voor meer comfort of volpension te staan (oid) *opsomming van alles waarvoor jullie extra kosten rekenen*

Ik mis nog de ruimte van je paddock/weidegang.


Er staat dat je de opties weg kan laten van de all in prijs.
Paddocks en weiland groot genoeg voor het aantal wat erin staat.
Van het gras kunnen ze leven, maar wel heerlijk de ruimte om te rennen. Daarom ook ruwvoer overal erbij

MHRS
Berichten: 12
Geregistreerd: 04-06-19
Woonplaats: Hollands kroon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-19 19:37

Suzanne F. schreef:
Dus het is 410 en de opties kan je er eventueel aftrekken? Daar zou ik wel mee uitkijken want mensen zeggen dan dat ze zelf willen mesten en ook het het weiland zelf willen mesten. Maar daar lopen meer paarden op denk ik? Hoe controleer je dat dan?
En ik zou de spelfouten eruit halen voor je het op de website plaatst.



Klopt, er lopen meerdere paarden om een weiland, er word een schema onderling per land gemaakt wie wanneer doet.
Ik haal dan geen 7 dagen per week alleen de drollen van dat ene paard eruit, maar 2 dagen per week voor 4 paarden.

MHRS
Berichten: 12
Geregistreerd: 04-06-19
Woonplaats: Hollands kroon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-19 19:39

Dakkapel schreef:
Klinkt als een hele mooie stal en een redelijke prijs zo.
Ik vroeg me ook af hoe het zit met mesten van weiland en paddock als daar meerdere paarden lopen en de ene eigenaar doet het zelf en de andere niet. Je kunt moeilijk onderscheid maken welke drol van wie was.
Verder vind ik het vermelden dat je de halsters af doet bij het binnen zetten wat vreemd, dat klinkt voor mij net zo logisch als dat je de staldeur dicht doet na het binnen zetten. Dus dat je dat apart noemt is voor mij wat overdreven.


Klopt. Ik haal niet 7 dagen per week van 1 paard eruit, maar 2 dagen per week van 4 paarden.
Er word per weiland onderling een schema gemaakt.

Wat betreft de halsters is dat niet heel gewoon. Ik doe de halsters bij mijn paard namelijk niet af.
Vind ik niet nodig en gevaarlijk.
Aangezien veel mensen dit tegenwoordig wel willen, word dit vermeld.

MHRS
Berichten: 12
Geregistreerd: 04-06-19
Woonplaats: Hollands kroon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-19 21:18

Autumnn schreef:
Rose94 schreef:
Hoe ik de stal ken zou ik er zeker niet meer dan 300 voor over hebben.


Ben ik het mee eens..

Hoewel je zeker veel biedt zou ik afknappen op zelf mesten in het weekend (er zijn genoeg anderen waar ze het wel doen) en voor die prijs wil ik ook wel graag mooie uitrijmogelijkheden. Zo zie je maar iedereen is anders :)


Zaterdag word er gewoon gemest en zondag hoef je het niet zelf te doen.
Ze staan op vlas, dus niet meteen een vieze box met 1 dag niet mesten.

Buiten rij mogelijkheden verschilt niks aan de prijs kwaliteit verhouding


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 87 bezoekers