Zorgen maken om wolf...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Horseloverl
Berichten: 2222
Geregistreerd: 27-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 23:22

Cayenne schreef:
henrie1977 schreef:
als het jou niets uitmaakt dat de schapen van je buren wel gepakt worden door de wolf, komt het je ook wel toe dat je veulen ook aan de beurt is..... iedereen die de wolf leuk vind, is geloof ik niet volledig op de hoogte waar deze toe in staat is.


Hier zijn al vele discussies over geweest, en ik ben benieuwd waarom de mens meer bestaansrecht heeft in dit land als de wolf?
Maar ik snap de keerzijde ook. Dieren en verkeer zijn de dupe en daar word je als boer/paardenhouder ook niet blij van.
Het blijft gewoon een moeilijke discussie.


Omdat wij mensen zijn en dat een beest?

Roze schoentje



Horseloverl
Berichten: 2222
Geregistreerd: 27-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 23:34

Esterke schreef:
Ik vrees dat t anders is...wij mensen zijn de beesten... alles moet eraan zodat wij kunnen leven zoals wij willen, wij jagen alles weg, moorden alles uit, bouwen alles vol,... ten koste van de dieren, ze hebben nog amper ruimte voor hun, en dan loopt het fout, want door ons mensen gaat hun habitat naar de k...n, vinden ze te weinig voedsel en gaan ze het zoeken daar waar het te vinden is.
Die dieren doden om te overleven, hoe gruwelijk ook voor ons, en nee ik wil niet dat ze schapen pakken, geiten, honden, alpaca, veulens ponys of wat dan ook, vind dat ook verschrikkelijk maar we zorgen er zelf voor omdat alles moet wijken voor ons egoïstisch ruïnerende ras...de mens.


Je hebt zeker een punt. Maar hoe kunnen er ineens 3/4/5/6/7 wolven zijn in Nederland? Gewoon spontaan. Ik denk dat ze zijn uitgezet en dat is iets wat ik niet oke vind

Roze schoentje

Horseloverl
Berichten: 2222
Geregistreerd: 27-03-13

Re: Zorgen maken om wolf...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 23:49

Ik heb bij een gesprek gezeten in 2015 waar gezegd werd dat als de wolf er niet binnen 3 jaar was dat ze gehaald zouden worden. Precies 3 jaar later hebben we wolven. Vandaar dat ik dat zei

Roze schoentje

Horseloverl
Berichten: 2222
Geregistreerd: 27-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 00:19

Paardenfann4 schreef:
Ik doe mijn paarden en ander vee naar binnen s'avonds. Overdag letten de hond op. Er is hier al een paar keer een wolf gesignaleerd en ook al veel schapen gedood in de omgeving. Ze vreten gewoon aan levende prooien, dus zo fijn is het allemaal niet. Ze laten ook half dode dieren achter die flink aangevreten zijn en liggen te creperen. Ik zou het vreselijk vinden als een van mijn dieren zo'n dood moest hebben. Je kan wel een hoge omheining maken maar ze springen overal overheen. En alles met dik 2 meter afzetten is gewoon geen doen en ook voor zo'n beetje iedereen onbetaalbaar.


Honden zijn bang voor wolven. Maar ben het voor de rest helemaal met je eens!! Wolven graven ook nog dus en moet je 2 meter hoge afrastering en 60 cm in de grond.

Roze schoentje

Horseloverl
Berichten: 2222
Geregistreerd: 27-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 00:25

Paardenfann4 schreef:
Dat hangt er maar vanaf wat voor hond je hebt. Mijn hond gaat een wolf niet uit de weg, maar hopelijk komt het nooit tot een confrontatie. Dat is nog wel mijn grootste angst. Wolven schijnen uiterst agressief op honden te reageren binnen hun jaaggebied. Ze schijnen op 250 vierkante kilometer te jagen, dus ja dat is enorm groot. Ik ben benieuwd hoe dit zich ontwikkeld maar ik ben er niet erg blij mee. Als je in de stad woont dan heb je makkelijk praten, maar als je op het platte land woont en dieren hebt dan is het een heel ander verhaal.


Ik woon op een boerderij. Maar we hoorde van iemand uit Duitsland dat jonden bang zijn. Vandaar dat we daar niet op vertrouwen. Deze man had een zeer dominante herder en was aan het wandelen met hem. Op een gegeven moment kwam hij met zn staart tussen zn benen terug en toen bleek even later dat er dus een wolf had gelopen

Roze schoentje

Horseloverl
Berichten: 2222
Geregistreerd: 27-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 10:16

Sansevieria schreef:
Ik was op zijn minst gewapend met een hooivork naar buiten gegaan, no way dat ik mijn hond aan zijn lot zou overlaten hoor...ik vond mijn schapen zo aantreffen al erg genoeg :r


Nou idd! Vol gas die hooivork erin. Wat enorm erg voor je dat je je schapen zo hebt moeten aantreffen! Wij hebben schapen en shetjes 24/7 buiten lopen, zou de ogen uit mn hoofd huilen als dat hier gebeurd

Roze schoentje


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 102 bezoekers