Eerste nachten in een Paddock Paradise

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 02:52

Manuela1961 schreef:
Hoi,

Ik heb mijn PP ingericht en 19 april komt een aantal van mijn paarden naar huis.
Ik heb binnen de beschikbare 5000 m2 brede looppaden met halfverharding gecreƫerd rond een paar kleine weilanden. Die zijn afgezet met weidepalen en schrikdraad. Met aan de buitenkanten bomen en struiken, allen paardvriendelijk.
De track breedtes zijn: 5 meter breed, 3 meter en 2 meter breed, samen 400 meter lang.

Er brandt een heel zwak licht in de schuilstal voor de eerste nachten. Lopen paarden ergens tegenaan?
Moet ik juist de eerste nachten geen stroom op de draden zetten?
Ze worden vroeg op de dag gebracht. Dus de ochtend en middag en stukje van de avond is het licht.
Maar mijn grote vraag en zorg is: hoe wennen de paarden de eerste nachten. Kunnen zij gewoon zien? Moet ik de eerste weken meer verlichting maken? Zodat zij ook de weidepalen met draad zien? Dus in het weiland? Ik ben zo bang dat ze overal tegenaan lopen? Geen idee hoe dat de eerste tijd in zijn werk gaat.

Ik hoop heel erg dat er een antwoord is voor deze vragen.

Bij voorbaat hartelijk dank,


Mijn ervaring is dat paarden prima kunnen zien in het donker. Voor je eigen gemoedsrust kun je best een lampje aan laten, ook fijner als je ineens midden in de nacht even wil checken hoe het met ze gaat.

Gewoon stroom op de draden zetten, ze kunnen er maar beter meteen respect voor hebben, mijn paarden weten prima wanneer er wel en wanneer er geen stroom op de draden staat en maken daar weleens misbruik van.

Leg overal genoeg hooi neer (oude bredere delen) en ze vermaken zich vast prima!

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Neentje97 en 85 bezoekers