Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Antheman

Berichten: 11830
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 19:10

Jolynne schreef:
Hij moet Harpagophytum krijgen en komende dagen ook metacam. Het eerste (duivelsklauw) is ter ondersteuning van zijn gewrichten, spieren en in het algemeen voor het hele lichaam. Mijn hoefsmid zet geen ijzers, maar profileert zichzelf niet als natuurlijke bekapper, hij bekapt naargelang wat hij ziet. Ben blij dat hij dat hij weer mee mocht, alleen is mijn portemonnee niet blij. Alles voor mijn dieren, alleen was er een andere bezoeker er hier niet mee eens..die meneer kwam toe met een sportpaard en keek enorm neerbuigend naar ons, alsof hij dacht "waarom geld uitgeven aan zo'n kleintje". Poown was van niets onder de indruk en wou iedereen aflekken :P

Dat wordt vaak bij artrose voorgeschreven, heeft poown daar last van?

Ik heb ook wel met mijn shet een week in de kliniek gestaan tussen de sportpaarden. Ze vonden hem allemaal geweldig, gelukkig. Iedereen was erg blij dat hij weer naar huis ging.

Jolynne

Berichten: 2297
Geregistreerd: 30-11-16

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 19:17

Heeft geen artrose, maar zou helpen om hem soepeler te doen lopen. Naast dat het ook ontstekingswerkend werkt, wat zeker een must is voor zijn pezen. Hij moet dit een 5 tal maanden nemen, dagelijks tussen de 5 a 10gram. Ben blij dat ik alsnog foto's van de 4 hoeven heb laten nemen, zodat ik weet dat zijn eerdere hoefstand geen blijvende gevolgen heeft.

Welkom (terug) Nelleke!

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 22:31

Noordje, ziet er tof uit zeg! Gefeliciteerd!

Jolynne, wat fijn dat je nu elk geval duidelijkheid hebt! En nog fijner dat het (ondanks dat het veel tijd vergt) iets is wat in principe wel weer goed moet komen.

ikkebenhier, mijn ervaring tot dusver is dat veel (uiteindelijke) prijzen ook erg afhankelijk zijn van het perceel. Als je bijvoorbeeld een goede buitenbak wil aanleggen die (bijna) het jaar rond te rijden is, mag je daar op vette klei een flinke duit voor uit trekken. Terwijl op de juiste zandgrond je misschien al een heel eind komt met de grond keren. Voorpanelen zitten enorme prijsverschillen in stijlen en kwaliteiten. Maak je zelf wat met steenschotten bijvoorbeeld of ga je voor hele luxe voorwanden? En doe je alles zelf of laat je het doen? En in het laatste geval, hoe makkelijk is alles bereikbaar? Nou ja, etc etc. Is dus geen algemeen advies op te geven.

_Nelleke_, alle voorpret is ook al heel erg leuk! Zo te lezen heb je al best wat ideeën ondanks dat het allemaal nog even gaat duren. Gefeliciteerd in elk geval met de aankoop en succes met de verkoop van de oude woning!

Ik heb vandaag de stroom doorgestrokken onder de track langs naar de binnenring zodat daar ook stroom op staat nu. Weer een "first" :D En stiekem kosten dat soort klusjes best veel tijd haha! Denk nog een paar dagen werk (wacht nog op wat spullen) en dan is het paardendeel eerst "af" (genoeg) tot het voorjaar.

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 09:14

-:(- -:(- -:(- Heb ik een heel bericht getypt, waarin ik onder andere de nieuwe mensen welkom heet en nog veel meer, ben ik het ineens kwijt...…

Nu de verkorte versie:
Jolynne, fijn dat het niets ernstigs is en dat het herstelbaar blijkt te zijn. Geduld is dus een schone zaak in dit geval.

Prijzen zijn slecht te vergelijken zoals hiervoor ook al wordt gezegd. Er is veel afhankelijk van je wensen en de grondsoort.

Ik ga rijden! Fijne dag allemaal :evaw: :evaw: :evaw:

Karin_deB

Berichten: 8248
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 09:21

Rijdze!

Hier is het baggerweer :7

@Selka, ik ben ook errrg blij met mn zandgrond!

Bij mij keken ze allemaal ook wel even gek op toen ik op de kliniek aankwam om mijn shet af te leveren voor de CT scan :')
Deze shet (en mijn vorige) hebben al veeeeel meer gekost dan mijn dtje.
Ik kies crappy shetlanders uit geloof ik :Y)

Merexa

Berichten: 1164
Geregistreerd: 08-10-16
Woonplaats: Dorpie in Grunn

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 10:14

Jolynne schreef:
Ben heel blij mee, nu hopen dat het snel geneest. Het kan 2 kanten opgaan: het geneest of zijn hoefbeen kantelt..want door de druk die hij heeft (gehad) op zijn hoefbeen heeft hij bolle zolen gekregen. We hopen uiteraard op het eerste. In ieder geval 1 goede leerles: koop geen paarden met problemen, die krijg je toch op een bepaald moment. :P


Ik duim mee dat het weer goed komt! En paarden hebben soms al snel wat. Soms moet je het net treffen.

ikkebenhier schreef:
hoi allemaal, ik kom hier ook even binnenvallen...
We zijn stilaan op zoek naar iets om te kopen waarbij de paarden aan huis kunnen staan. Voorlopig nog niks specifiek, maar ik ben toch al stilaan op zoek naar ideeën qua stalinrichting enzo voor het paardengedeelte. Alle tips en ideeën zijn welkom. voorlopig weet ik niet goed waar beginnen...
Vooral qua prijzen heb ik nog geen idee hoeveel ik moet voorzien voor bijvoorbeeld voorpanelen voor boxen, inrichting poetsplaats/douche, evt op termijn aanleg van een buitenbak...


Welkom! Door rustig mee te lezen zul je vast wel ideetjes op doen. Zelf heb ik alleen een overkapping met plek voor 4 stallen en een wei en laat de bouw verder aan bedrijven over, qua tegels, afgraven, drainage en stallen etc. Ik hoop dat snel iets leuks op je pad komt.

_Nelleke_ schreef:
Ik had me al eerder gemeld maar eigenlijk niet zo veel te melden :+

-knip-

Welkom terug! :D

Veel plezier [***]!

Hier was er motregen onderweg naar mijn werk, bleh.
Heb zelf shetlanders zo van de markt geplukt. Ze hoesten nu nog wat omdat ze op de pensionstal waar ik ze had staan in een stal binnen hebben gestaan (op de 4/5uur dat ze buiten kwamen na) met hoge wanden waardoor het niet goed door kon luchten. Dat word gelukkig al een stuk minder, maar 1 blijft wat in de dunne poep dus geef ik weer Speedibeet van Pavo. Dat helpt gelukkig wel.
Heb ook echt veel voor die kleintjes over, hoe erg ze de bloed ook onder mijn nagels vandaan kunnen halen. :+
Overigens las ik dus ook iets over gras doorlatende tegels. Ik neem zelf voor een gedeelte graskeien zodat leveranciers voor vlas etc. op het terrein kunnen. Naast de paddock komen stelconplaten en op het pad naar de stallen toe komen 50x50 tegels. Hoop dat de tegellegger snel kan. Die heeft nadat hij bij mij is geweest Woensdag ochtend niks meer van zich laten horen terwijl hij nog een prijsopgave zou geven en een datum zou prikken. Ook andere bedrijven moet ik behoorlijk achter de kont zitten, maar goed, hebben het vast druk.

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 10:22

Welkom nieuwe, Jess ken ik al uit een ander topic.

Huizen jacht is leuk maar ook lastig als je een paar eisen hebt ;) wij hebben ook 2 jaar gezocht naar iets dat bij ons past.

Verder paarden met kwaaltjes, vervelend en vaak sneu. Hier momenteel een met een hoefzweer maar het paard is nogal een gevoelig type dus die huppelt op 3 benen door de wei. We kijken het even een paar dagen aan hoe het zich ontwikkeld, of er zicht is op doorbraak of niet, anders moet ik met een mesje op zoek naar de zweer.

Grondprijzen hier zijn totaal niet te vergelijken met die van Nederland. Als ik hier tegen mensen vertel dat sommige in Nederland een hypotheek nemen om een klein stukje land te kunnen kopen geloven ze me al niet, als ik dan een prijs per hectare noem rollen hun ogen er bijna uit :wow:

Uiteraard is het rond de grote steden en in het noorden wel duurder maar hier op het platteland betaal je niet meer dan 6000 voor een hectare en dat moet dan al grond van goede kwaliteit zijn (dus vruchtbare grond). Gemiddeld ligt het momenteel rond de 4000 voor gewone bruikbare grond zoals een wei. Verwaarloosde stukken gaan eerder voor 1000 tot 2000 weg maar dat is meer oerwoud dan wei.

Onze aankoop begint ook steeds meer vorm te krijgen, bank wacht ons bedrijfsplan nog even af maar in principe hebben ze al een voorstel gedaan.
Voordat het plan klaar is zijn we echter weer minimaal een maand verder aangezien alles via de nodige instanties moet ivm subsidies.

Maar het idee is nu dat we 1 augustus over gaan.

_Nelleke_

Berichten: 8059
Geregistreerd: 02-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 10:26

Dankjulliewel voor de welkomstberichtjes!

MarliesR, het topic in je onderschrift heb ik ook helemaal gevolgd. Lekker om zo productief bezig te zijn op je perceel.

Merexa, ga je alles laten doen? Wel herkenbaar iedereen achter z'n broek aanzitten. :+

Shetlanders zijn toch ook gewoon dieren. Alsof een jack russel ook niks mag kosten maar een deense dog wel. :+

Merexa

Berichten: 1164
Geregistreerd: 08-10-16
Woonplaats: Dorpie in Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 10:49

Huizenjacht is inderdaad leuk :D Langere tijd Funda een beetje afgespeurd en ook dit huis kwam gewoon op ons pad. Er kwam ook gewoon bijna niks te koop zo dicht bij de stad (+/-10km). We waren dan ook niet de enige die belangstelling hadden, maar het is gelukt. Alles moet dus nog wel aangelegd worden en dan komen er dus nog wel kosten overheen, maar het is niet anders.
Ik laat inderdaad alles doen. Heb een bedrijf voor de stallen, die deze week bezig zijn gegaan met het op maat maken in hun bedrijf en nog betonplex aan de binnenkant van de overkapping moeten doen ter versteviging van de wanden. Voor het graven en leggen van drainage weer een ander bedrijf en nog 1 voor het woudzand dat afgegraven word in Drenthe en word gestort (+/-150 kuub), én nog 1 voor de tegels. Die tegels moeten als eerste, dan pas kunnen de stallen er in en dat is de eerste prioriteit.

MizzMontana

Berichten: 5677
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 16:38

Welkom allemaal! :wave:

Het is wat met die pony’s Karin. De onze staat nu dus met rotstraal, dat heb ik bij de paarden echt nog nooit gehad!

Bedankt nog voor jouw tip turtelito. Ik had de hypozin al besteld maar mocht dat niets zijn dan ga ik die field-paste eens proberen.

Fangio

Berichten: 2559
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 19:36

Ik kom me hier ook maar eens voorstellen na weken meelezen, want ik heb sinds gisteren ook mijn paarden aan huis staan. Ontzettend blij mee dat ik deze droom heb kunnen laten uitkomen <3
Ik woon in Zeeland en heb een haflinger en mini. Nu even vlug een paddock van 8 op 15m opgebouwd zodat we konden verhuizen (woonde anderhalf uur verderop) en nu de rest verder opbouwen. Heb 2500 m2 voor de paarden en het idee is om een paddock paradise te maken ook.

@ Ikbenhier, je kan eens bij Bedaf stallenbouw of Cavallo stalinrichting kijken om een idee te krijgen van prijzen e.d.

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 21:08

Haha dat zijn wel echt even hele andere prijzen per hectare ja! Nederland is in verhouding tot het aantal inwoners nu ook eenmaal niet zo heel groot...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 23:08

Wat heerlijk Merexa, ook leuk om alles voor de 'inrichting' uit te zoeken :))
Misschien een tip voor de dunne mest van je shetlander, bij de paardendrogist kun je moorbalans kopen, dat hielp hier erg goed. Mijn mini is ook erg gevoelig op de darmen, zodra er ook maar iets verandert in het voer of haar weerstand minder wordt is het raak. Met de moorbalans gaat het stukken beter :))

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 01:33

Een hectare grasland kost bij ons tussen de 3 en 4 duizend euro, wij hebben 3,5 betaald. Echt een wereld van verschil :j

Lynn_Nikita

Berichten: 25458
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 08:04

wauw wat een prijzen Jes, hie rmag je met een 0 erachter al blij zijn en dat lukt denk ik al niet snel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 09:16

Lynn_Nikita schreef:
wauw wat een prijzen Jes, hie rmag je met een 0 erachter al blij zijn en dat lukt denk ik al niet snel

Klopt! Laatst werd mij al 40.000 geboden voor een hectare...…

Mooi appeltje voor de dorst, voor later als ik groot ben ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 09:17

Fangio schreef:
Ik kom me hier ook maar eens voorstellen na weken meelezen, want ik heb sinds gisteren ook mijn paarden aan huis staan. Ontzettend blij mee dat ik deze droom heb kunnen laten uitkomen <3
Ik woon in Zeeland en heb een haflinger en mini. Nu even vlug een paddock van 8 op 15m opgebouwd zodat we konden verhuizen (woonde anderhalf uur verderop) en nu de rest verder opbouwen. Heb 2500 m2 voor de paarden en het idee is om een paddock paradise te maken ook.

@ Ikbenhier, je kan eens bij Bedaf stallenbouw of Cavallo stalinrichting kijken om een idee te krijgen van prijzen e.d.

Gefeliciteerd! En welkom hier.

Paarden aan huis is echt het mooiste dat mij ooit is overkomen. Ik vind het geweldig! Heb ze nu 4 jaar aan huis en geniet echt elke dag met volle teugen :j

MizzMontana

Berichten: 5677
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 09:23

[***] schreef:
Lynn_Nikita schreef:
wauw wat een prijzen Jes, hie rmag je met een 0 erachter al blij zijn en dat lukt denk ik al niet snel

Klopt! Laatst werd mij al 40.000 geboden voor een hectare...…

Mooi appeltje voor de dorst, voor later als ik groot ben ;)


Zo denken wij er ook over [***], als we ooit wat geld vrij willen spelen verkopen we 1 of 2 ha grond. Plus het geld wat het ons aan pacht oplevert is genoeg om onze eigen paarden te onderhouden terwijl we ze er ook nog eens op hebben staan :')

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 10:04

Haha voor een appeltje voor de dorst moet je er hier bij het aantal hectaren juist weer een 0 toevoegen :+

Niet dat wij het erg vinden dat het zo is :Y)

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 17:05

Onze 4 ha hebben we een bod van 500.000 voor gehad,gewoon beschermd agrarisch gebied.We hebben even getwijfeld want het bod was zonder onze woning.Maar dan heb ik zelf niks meer.En aangezien wij zo ongeveer het laatste stuk grond hebben voor de randstad hebben we ook geen zicht op iets anders.
Stiekem zitten we nu wel rond te kijken naar iets anders maar dan moeten we of heel ver weg van ons werk vandaan of we komen op minder grond uit.
En eigenlijk zitten we qua omgeving ideaal ,aan het bos ,aan de rand van de stad in de buurt van het werk.Maar het is verleidelijk..Voor mijn man meer als voor mij

Jolynne

Berichten: 2297
Geregistreerd: 30-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 18:31

Voor onze ene wei van net geen ha hadden diverse notarissen/makelaars gezegd dat we mochten denken aan een prijs van ongeveer €7-€7,5/m².

suffie
Berichten: 5712
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 00:25

Jolynne schreef:
Voor onze ene wei van net geen ha hadden diverse notarissen/makelaars gezegd dat we mochten denken aan een prijs van ongeveer €7-€7,5/m².


Hier in de Achterhoek gaat goede grond ook weg voor €70.000 per ha en als minister Carola zo blijft pushen op grondgebondenheid in de melkveehouderij zal de grondprijs voorlopig ook nog wel niet zakken.... Wij zijn "gezegend" met 3,5 ha aan huis.

ellen_xx

Berichten: 569
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 06:31

Hallo allemaal.

ik wil me hier melden om alvast ideen op te doen. Wij zijn bezig met een huis te zoeken met een stuk grond voor onze paarden.

ik ben heel erg benieuwd hoe jullie dit allemaal doen :)

dit zijn onze paarden
Mira 8 jarige tinker merrie moeder van de andere doerak.
Afbeelding

Filim zoon van mira 1,5 jaar oud.
Afbeelding

rover_
Berichten: 1358
Geregistreerd: 27-10-09

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 09:20

Leuk Ellen, in welke omgeving zoek je? Zou Funda sowieso in de gaten houden en veel mensen laten weten dat je wat zoekt (kans om er dan bij te zijn voor het op internet gaat)....

belle_boef

Berichten: 10735
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 09:48

Welkom Ellen.

Zijn julie paarden ook al aan het ruien?