Op zoek naar betrouwbaar adres voor Paint/Quarter in België

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Yellowstone
Berichten: 28
Geregistreerd: 21-10-19

Op zoek naar betrouwbaar adres voor Paint/Quarter in België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-19 19:40

Hallo iedereen,
Dit is mijn eerste post op Bokt.
Ik ben op zoek naar een betrouwbaar adres voor een Quarter/Paint in België binnen prijsklasse tot 5000 EUR.
Gezond paardje voor recreatief gebruik, bomproof, veel ervaring op buitenritten, verkeersmak. Voor minder ervaren ruiter.
Ervaringen met Junior Adriaens en BW-Horses (vroegere GC stables)?
Alvast bedankt !
Groetjes


troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Op zoek naar betrouwbaar adres voor Paint/Quarter in België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 08:38

Ben je ook geïnteresseerd in een ouder dier? Anders vrees ik dat jouw prijsklasse voor een gezond bomproof paard aan de lage kant is. Verder, bijna alle grotere stallen leveren reining getrainde paarden af en die zijn errug prijzig. Dan heb je bij een particulier meer kans. Bijv door een zoekertje op een western fb groep te zetten.

Freya6

Berichten: 2473
Geregistreerd: 27-02-12

Re: Op zoek naar betrouwbaar adres voor Paint/Quarter in België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 08:42

2 lazy 7 ranch?

'Techniques are nothing if you can't read the horse' Pat Parelli

VuurVleugels
Berichten: 1725
Geregistreerd: 07-06-19

Re: Op zoek naar betrouwbaar adres voor Paint/Quarter in België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 08:56

Blacks Ranch Quarterhorses in Harsin!

Anoniem

Re: Op zoek naar betrouwbaar adres voor Paint/Quarter in België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 08:58

Het is niet in België. Maar bij mijn buren (oak ranch te [***]) staat een quarter te koop. Staat als het goed is ook op marktplaats (geen idee of die nog te koop staat)

Yellowstone
Berichten: 28
Geregistreerd: 21-10-19

Re: Op zoek naar betrouwbaar adres voor Paint/Quarter in België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-19 11:13

Voor leeftijdscategorie had ik gedacht aan 8-12.
Is niet de bedoeling op reining te doen. Gewoon recreatief wandelen, grondwerk, piste en wat parcoursjes met hekjes, bruggetje enz...

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: Op zoek naar betrouwbaar adres voor Paint/Quarter in België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 11:16

Prijsklasse is wel erg laag voor jouw wensen...

Born to slide, forced to work

Yellowstone
Berichten: 28
Geregistreerd: 21-10-19

Re: Op zoek naar betrouwbaar adres voor Paint/Quarter in België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-19 11:19

Moet geen stamboom hebben hoor, gewoon betrouwbaar bomproof gezond paardje../

DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Op zoek naar betrouwbaar adres voor Paint/Quarter in België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 12:02

Met 'geen stamboom' bedoel je geen officieel papier of maakt het je niet uit wat de voorouders zijn maar wél met een papier erbij ??
Zonder papier weet je niet wat de (voor)ouders zijn en gezien de genetische gebreken kán dat 'russische roulette' spelen zijn met je eigen gezondheid !!
Maar ook mét papier is een 5-panel test toch wel een vereiste.

Yellowstone
Berichten: 28
Geregistreerd: 21-10-19

Re: Op zoek naar betrouwbaar adres voor Paint/Quarter in België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-19 19:09

Iemand vertrouwd met Magnificent horses?
Mijn prijsklasse erg laag? Ik kan/ga toch geen 10.000 eur neertellen voor een recreatiepaard?

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 19:12

Yellowstone schreef:
Iemand vertrouwd met Magnificent horses?
Mijn prijsklasse erg laag? Ik kan/ga toch geen 10.000 eur neertellen voor een recreatiepaard?

Waarom dan per se een quarter? Die zijn sowieso een stuk duurder... Als je dan toch gewon een recreatiepaard wilt zou ik niet op het ras gaan focussen.

troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 19:13

Yellowstone schreef:
Mijn prijsklasse erg laag? Ik kan/ga toch geen 10.000 eur neertellen voor een recreatiepaard?


Jij noemt het een recreatiepaard een ander noemt het een raszuiver paard, daar zit een prijskaartje aan.

Als je gaat zoeken naar een papierloos paard kom je natuurlijk op veel lagere prijzen uit.

MelissaV

Berichten: 3601
Geregistreerd: 31-05-09

Re: Op zoek naar betrouwbaar adres voor Paint/Quarter in België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 19:25

B*W h*orses hoor ik goede dingen over.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 11:44

Yellowstone schreef:
Iemand vertrouwd met Magnificent horses?
Mijn prijsklasse erg laag? Ik kan/ga toch geen 10.000 eur neertellen voor een recreatiepaard?


Prijzen blijven een discussie punt. Maar een paard fokken, op laten groeien en opleiden kost geld. De kwaliteit daarvan maakt de prijs hoger of lager.

Een recreatie paard moet ook gewoon gezond zijn, dus ook dan is het belangrijk dat een paard netjes is gefokt en een goede opleiding heeft gehad. Je kijkt dan minder naar prestatie, uiterlijk etc. Dat is het prijsverschil, maar in de basis zoek je een gezond en braaf paard, wat gewoon geld kost.

Voor 5000 euro kan je echt een leuk, gezond en braaf paard vinden, maar je zal niet teveel eisen moeten hebben.
Zat mensen die voor hun paard een goed huisje/baasje zoeken en niet de hoofdprijs vragen.

En vergis je niet. Als je een paard koopt, wat iets blijkt te mankeren kunnen de kosten echt flink oplopen. Ik heb een jong gratis paard staan, dat in 5 maanden als bijna 4000 euro heeft gekost. ( wisten van tevoren wel een en ander )

Ik zou zeggen; ga vooral voor gezond. Aan braaf kan je werken. Wij hebben ook paarden die nooit of bijna niet naar het bos waren geweest en die gaan zo mee, ook langs verkeer.
En er zijn heel veel mensen die zelf erg gespannen/bang zijn en dat overbrengen op het paard. Daarom luister ik echt nooit naar de verhalen; hij/zij doet dit, dat, zus en zo......Ik zie hier ook nooit gedrag terug wat van tevoren is verteld.

Een kruising of quarter/paint zonder papier zou ik vanwege erfelijke aandoeningen ook niet snel doen. Dan liever een gezonde nrps, new forest, haflinger etc. Ik heb een new forest die heel leuk western kon lopen. Was niet de braafste, is dat wel geworden.
Maar eerlijk; de quarters hebben qua karakter en gangen wel mijn voorkeur. Ik denk; eens een quarter, altijd een quarter :)

Lukasje
Berichten: 11144
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 11:58

Quarters zijn relatief duur. Wanneer je een puur recreatiepaardje zoekt, zou ik me niet op dat ras vastpinnen. Een haflinger of fjord zijn ook leuk! Wanneer je met jouw eisen eentje vindt binnen de prijsklasse, doe dan zeker een panel 5 test, buiten de standaard keuring.

Don't take anything for granted

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 12:04

superpony schreef:
[
Maar eerlijk; de quarters hebben qua karakter en gangen wel mijn voorkeur. Ik denk; eens een quarter, altijd een quarter :)


Haha, nou, ik was met mijn Solid Paint uiteindelijk vooral erg blij dat ik er vanaf was ;) Maar wij waren dan ook echt geen match qua karakters. Ik wilde pleasure / HMS oppakken, hij niet. Hij is uiteindelijk in de team penning terecht gekomen bij de nieuwe eigenaar. Vond hij veel leuker.
Ik heb zelf uiteindelijk een haflinger terug gekocht. Véél meer mijn paard, meer mijn energie (veel zachter, minder 'border collie drive' zeg maar, meer 'field trial labrador drive' , doet alles voor een snoepje en gaat net zo lief lekker kroelen als werken, maar lui is ze geenszins ;) )

Voor de recreatie zou ik me zéker niet blind staren op ras, een westernzadel is voor nagenoeg ieder paard te vinden (boom- dan wel boomloos zadel), en zolang je op basis niveau mee wil doen, is een new forest, haflinger, nrps, wat kleinere maat kwpner, en zelfs een niet-al-te-zware tinker echt prima...

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 12:30

Skippy01 schreef:
superpony schreef:
[
Maar eerlijk; de quarters hebben qua karakter en gangen wel mijn voorkeur. Ik denk; eens een quarter, altijd een quarter :)


Haha, nou, ik was met mijn Solid Paint uiteindelijk vooral erg blij dat ik er vanaf was ;) Maar wij waren dan ook echt geen match qua karakters. Ik wilde pleasure / HMS oppakken, hij niet. Hij is uiteindelijk in de team penning terecht gekomen bij de nieuwe eigenaar. Vond hij veel leuker.
Ik heb zelf uiteindelijk een haflinger terug gekocht. Véél meer mijn paard, meer mijn energie (veel zachter, minder 'border collie drive' zeg maar, meer 'field trial labrador drive' , doet alles voor een snoepje en gaat net zo lief lekker kroelen als werken, maar lui is ze geenszins ;) )

Voor de recreatie zou ik me zéker niet blind staren op ras, een westernzadel is voor nagenoeg ieder paard te vinden (boom- dan wel boomloos zadel), en zolang je op basis niveau mee wil doen, is een new forest, haflinger, nrps, wat kleinere maat kwpner, en zelfs een niet-al-te-zware tinker echt prima...


Dat kan natuurlijk.

Wij hebben eigenlijk alleen reining type's. Ik heb ook voorkeuren en er zijn genoeg quarters en paints die ik niet zou willen hebben.

Ben natuurlijk ook gek op mijn new forest en shet die ook echt super braaf zijn, maar merk wel net die kleine verschillen.

Onze quarters zijn niet de slome, maar wel heel lief en braaf. Zelfs als ze "stout" zijn.

Het quarter ras is zo groot, dat er waarschijnlijk meer quarters rondlopen die je niet passen, dan wel. Als je een onbeperkt budget hebt, kan je natuurlijk alle eisen optellen en uitzoeken. Maar zodra je een budget hebt, moet je hier en daar wensen en eisen bijstellen.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Op zoek naar betrouwbaar adres voor Paint/Quarter in België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 12:33

@superpony zeker waar! De volle broer van de mijne loopt echter wél als pleasure / hunter / hms paard rond haha, allround gefokt waren ze, dus dan blijft het afwachten wat naar boven komt bij het individu.
Alles loopt zoals het loopt, en ik ben nu heel blij met mijn haf, en mijn paint is heel blij met zijn huidige eigenaar. Eind goed, al goed - maar ik heb de littekens van onze discussies op mijn lijf staan hoor ;)

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 16:15

Skippy01 schreef:
@superpony zeker waar! De volle broer van de mijne loopt echter wél als pleasure / hunter / hms paard rond haha, allround gefokt waren ze, dus dan blijft het afwachten wat naar boven komt bij het individu.
Alles loopt zoals het loopt, en ik ben nu heel blij met mijn haf, en mijn paint is heel blij met zijn huidige eigenaar. Eind goed, al goed - maar ik heb de littekens van onze discussies op mijn lijf staan hoor ;)


Hartstikke goed! Veel teveel mensen staren zich ook blind op het hebben van een quarter of paint. Een goed, braaf, gezond paard is een goed, braaf, gezond paard. Een paard moet je passen, maar voor all round zou ik ras en kleur eisen bijv laten varen.

Maar heel veel zit in de mens. Je koopt geen robot. Bij elk paard moet je er ook zelf wel wat in stoppen. Ik dacht 25jr geleden ook; ik wil een coole quarter en viel op uiterlijk en papier. Heb het toen wel even geweten.......

Mijn NF is hartstikke cool en ik weet ook super fijne haflingers en fjorden. En ik had vroeger een arabier*NF kruising, pittig, maar geweldige pony.

Ooit zijn wij trouwens op een draver begonnen om te scholen naar western en dat was pittig, maar het heeft het paardje ontzettend goed gedaan en het werd steeds meer een fijner paardje, erop en ernaast. In de western vind ik ook niet dat het op het paard stopt met "anders" rijden. Ook de gehele omgang is toch vaak anders en daar gedijen meer paarden heel goed op.

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 17:32

Voor die prijsklasse vind je idd helaas geen rijdbare quarter.

Ik heb een leuke half quarter staan die panel getest is. Ze is wel nog maar 2,5 jaar en moet dus nog zadelmak gemaakt worden. Als ze op haar 4 jarige volle zus gaat lijken dan wordt dit een prachtig bomproof paard.
Maar ik denk dat ik ze eerst zadelmak ga laten maken en dan kost ze me ook al een grote som geld dus ik begrijp wel waarom paarden zoveel kosten.

Blossoms don't compeed one another, they just blooms.
One life, live it.


quarterH

Berichten: 6716
Geregistreerd: 23-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 23:47

In die prijsklasse kom je bij quarters al snel bij de handelaren uit en dan weet je nooit wat je koopt... Vaak heeft het een reden dat ze daar terecht komen.

Wil niet zeggen dat er niet tussendoor een leuke tussen kan staan waar eigenlijk niks mis mee is, maar de kans dat er wel iets mee mis is (karakter of gezondheid) is erg groot.

En goed paard kost geld, ook een goed recreatiepaard.
Ik ken genoeg mensen die voor puur recreatie 15.000-25.000 euro neergelegd hebben voor een quarter, omdat ze er een wilde die wel goede basis training had (juist buiten wel zo handig als het makkelijk stuurbaar is en altijd stopt als je whoa zegt en direct wijkt voor druk als jij die boomstam net te laat zag) en gezond was.
Ik snap ook dat niet iedereen zo'n bedrag kan neerleggen, maar uitzonderlijk is het zeker niet.

100% Reiner


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers