Nakomelingen en karakters van Spat Olena & Like A Diamond

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Nakomelingen en karakters van Spat Olena & Like A Diamond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-18 21:44

Ik ben op zoek naar zonen/dochters/kleinzonen/kleindochters van Spat Olena en van Like A Diamond (of deze hengsten in de bloedlijn). Hoe zijn ze van karakter? Zijn ze koel in het hoofd? Vertel me zo veel mogelijk :D

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: Nakomelingen en karakters van Spat Olena & Like A Diamond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-18 19:41

Niemand? :(

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 20:26

tja is niet evident natuurlijk :D , ik denk dat het aantal nakomelingen in Europa al vrij beperkt is.
Like a diamond is alleen diepvries beschikbaar in Europa en vrij duur :o
spat olena ben ik nog niet tegengekomen als zijnde beschikbaar in Europa, niet bij frozen partners, niet bij eiffel gold ranch, zit ook niet bij Serequine in italië enz... dus zal al niet evident zijn een nakomeling te vinden in Europa.
Er zit in Italie wel een zoon van hem spat split and white, denk ik

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: Nakomelingen en karakters van Spat Olena & Like A Diamond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-18 21:10

Spat Olena staat in Italië.. en ik weet dat hij daar veel nakomelingen heeft, maar ik ken helaas geen eigenaren daarvan :D maar kleinzoon o.i.d. Mag ook hoor. Ik heb namelijk een jaarling op het oog met deze afstamming dus ben heel benieuwd naar ervaringen met paarden die dezelfde bloedlijnen hebben

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: Nakomelingen en karakters van Spat Olena & Like A Diamond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-18 21:22


Luominen

Berichten: 913
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 21:46

Enkele succesvolle nakomelingen van "Spat Olena": "Spat A Blue", "Splat Split And White", "Spatatino", "RS Sheza Spat Olena", "RS Candy Olena", "RS Rambolena", en "RS Dasy Oak Olena". Over zijn karakter vind ik niet zo heel veel terug, maar als zijn nakomelingen zo succesvol zijn, lijkt het me sterk dat hij zelf een erg vervelend karakter heeft :)

Over "Like A Diamond" en zijn nakomelingen wordt het volgende gezegd:

Citaat:
"LAD is so sweet in person."
"Very trainable you VERY rarely find any for sale because people like them so much."
"I bred to Like A Diamond twice, and both foals were perfect."
"Love our Like A Diamond mare and his grand babies that we have here! Great horses!"
"I rode 2 Like A Diamond foals in CA. One was bat poopy crazy and the other was pretty nice. Both ran on the "hotter" side imo. Those are only 2 though so take that with a grain of salt."
"I love LAD. My gelding was talented. Big stop and turn. He had a lot of go too. Super easy to handle. Thick bones and good feet. Now my mare is more refined lighter weight. Big pretty mover wants to work. I believe the LAD's need to work."
"My Like A Diamond daughter was my once in a lifetime horse. Quiet, trails one day, show pen the next , put together perfectly, sound."
" Like A Diamond puts smarts, looks, size , color. Very trainable, sensible."



En zo gaat het nog even verder :D

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-18 21:48

Luominen, waar heb je dat citaat gevonden? :D dat is wel leuk om te lezen over like a diamond nakomelingen!

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 21:54

Emita schreef:
Spat Olena staat in Italië.. en ik weet dat hij daar veel nakomelingen heeft, maar ik ken helaas geen eigenaren daarvan :D maar kleinzoon o.i.d. Mag ook hoor. Ik heb namelijk een jaarling op het oog met deze afstamming dus ben heel benieuwd naar ervaringen met paarden die dezelfde bloedlijnen hebben


oeps ja zie het nu ook, italie :o sorry

Luominen

Berichten: 913
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 22:08

Emita schreef:
Luominen, waar heb je dat citaat gevonden? :D dat is wel leuk om te lezen over like a diamond nakomelingen!

PBtje!

quarterH

Berichten: 6716
Geregistreerd: 23-01-09

Re: Nakomelingen en karakters van Spat Olena & Like A Diamond

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 00:50

karakter van het paard is niet alleen afhankelijk van de pappa maar voor een groot deel ook van de mamma...

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: Nakomelingen en karakters van Spat Olena & Like A Diamond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-18 01:13

Dat begrijp ik uiteraard. Moeders kant is van spat Olena :) en moeders kant van moeder is onbekende lijn.. het gaat om dit paard:
http://www.allbreedpedigree.com/diamond+dina


Ik heb contact met de mensen die haar 5 jaar oude volle zus hebben en die mensen zeggen dat dr zus een heel fijn en relaxed karakter heeft dus daar ben ik blij om. Binnenkort ga ik dit veulen ontmoeten :D

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 08:59

Karakter is heel moeilijk te zeggen eigenlijk. Ik heb twee volle zussen staan en naast dat ze uiterlijk zo verschillend zijn, hebben ze beiden een heel ander karakter.
Ze zeggen dat karakter idd voor 80 procent van de merrie komt.

Jaycee_

Berichten: 1264
Geregistreerd: 14-01-08
Woonplaats: België

Re: Nakomelingen en karakters van Spat Olena & Like A Diamond

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 15:20

Wij hebben verschillende Spat Olena’s gehad, en een Spat A Blue. Allemaal heel getalenteerd met wel een sterk karakter