Hulp gevraagd bij vinden afstamming Charmed one

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Annemarie142
Berichten: 2
Geregistreerd: 18-06-17

Hulp gevraagd bij vinden afstamming Charmed one

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-17 21:56

Ik ben op zoek naar de afstamming van mijn Paint horse merrie. Ze heet volgens haar paspoort Charmed one. Ze is een dochter van Billy Norfleet. Haar moeder zou niet officieel Angel heten. Volgens mij is ze op de Indian Summer Ranch geboren. Charmed one heeft geen papier van het stamboek. Ze heeft nu een veulen aan de voet van GI Nocona Freckle Bar. Wij willen het veulen graag in het officiële stamboek laten registreren maar dat gaat niet omdat de afstamming van de moeder niet geheel bekend is. Wij willen daarom ook de merrie officieel laten inschrijven en daarom ben ik op zoek naar de moederlijn.
Wie kan mij helpen???

TinniieJarig

Berichten: 4685
Geregistreerd: 02-12-10
Woonplaats: België

Re: Hulp gevraagd bij vinden afstamming Charmed one

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 09:37

Dat zal een hele moeilijke opdracht worden.. Heb je de Indian Summer Ranch al gecontacteerd?
Als je merrie geen papier heeft zal je dat eerst in orde moeten maken, met handtekeningen van de hengst en merrie eigenaars.. En zal alleen gaan als haar moeder ook effectief papieren had, anders is het al helemaal uitgesloten..

DubbelFun

Berichten: 88663
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Hulp gevraagd bij vinden afstamming Charmed one

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 09:46

Registratie van een merrie van 3 jaar of ouder is al 1300 $ áls je alle juiste info al kunt achterhalen en de eigenaren hun medewerking geven.

IndianVegas

Berichten: 596
Geregistreerd: 16-07-08

Re: Hulp gevraagd bij vinden afstamming Charmed one

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 13:35

Ik heb op de indian summer ranch gestaan. En de naam van de moeder komt mij ook wel bekend voor. Alleen bestaat de stal niet meer. En ik heb helaas ook geen contact gegevens ofzo voor je. Mocht je meer vragen hebben stuur even een pb

Annemarie142
Berichten: 2
Geregistreerd: 18-06-17

Re: Hulp gevraagd bij vinden afstamming Charmed one

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-17 21:16

Hoi, bedankt voor je reactie. Ik wil eigenlijk van alles weten. Zoals de officiele naam van Angel. Dus alle info is welkom !

2a54z6e45r6r

Berichten: 3850
Geregistreerd: 25-01-12

Re: Hulp gevraagd bij vinden afstamming Charmed one

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 23:36

Heb je een foto van het veulen :D *\o/*
Ik heb een broertje :p
Even kijken of ik iets kan vinden over je merrie

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 00:43

Annemarie142 schreef:
Ze heeft nu een veulen aan de voet van GI Nocona Freckle Bar. Wij willen het veulen graag in het officiële stamboek laten registreren


Vergeet dat maar. Echt en dat is zonder gekheid. Ik heb al heel vaak met dat bijltje gehakt en papierproblemen opgelost (voor anderen) maar dit is er 1 die gaat je niet lukken.

Als de moeder van jou merrie al een volle Paint is, das wel voorwaarde, wordt het nog steeds iets onmogelijks. De eigenaar ten tijde van de dekking (voor jou veulen dus) van die merrie en de hengstenhouder (die op dat moment Billy Norfleet had) moeten dat registration application ondertekenen. A vind ze maar, en B krijg ze maar zo gek dat ze alsnog die RA ondertekenen. Dan moet jou merrie nog op jou naam, daar moet diezelfde merriehouder/eigenaar van de moeder nog een keer voor tekenen.

En dan nog eens de kosten. Registratie van de moeder (solid of regular) kost 115 dollar (die 1300 is registratie voor het breeders trust programm). Goed dat is de wereld niet, maar de merrie eigenaar moet alle jaren van de dekking tot nu ook lid zijn van de APHA. Als die merrie nu zeg eens 16 jaar is, en ze was 4 toen ze gedekt is, zijn dat 12 jaar. En als ze geen lid waren in die tijd moet dat alsnog betaald worden. Dan gaan ze vast en zeker nog een DNA kit vragen (merrie was ouder) nog een keer 60 dollar.

En daar bovenop komt jou merrie dan nog een keer. Weer die 115 dollar + 60 dollar voor de kit en evt. het lidmaatschap. En dan moet jij ook nog lid worden bij overschrijven.

En dit alles als het je dus al lukt die merrie en hengsten eigenaars te vinden, en ze hun handtekening willen geven op de RA. Zonder die handtekening echt geen enkele kans er papieren bij te krijgen. Ook niet via DNA. Daar doen ze in Amerika niet aan mee. Plus die merrie moet echt 100% vol Paint zijn. Een grammetje ander bloed dan Quarter of volbloed en je kan het vergeten. De APHA staat geen ander vreemd bloed toe.

Je bent dus zo even 500 dollar kwijt, mits ze lid waren al die jaren anders gaat het echt leuk oplopen met 45 dollar per jaar dat ze geen lid waren. En zoals ik de Indian Summer Ranch ken, als er papieren bij die moeder te krijgen waren, hadden ze dat zeker wel gedaan. Het is nl wel een waardevermeerdering voor het paard.

Ik zeg geniet gewoon van je veulentje. En schrijf het anders in in het American Indian Horse registry, of 1 van de half Quarter/paint stamboeken. Dan krijg je mss de vaderskant nog wel op papier.