Hengsten orientatie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Glossy227
Berichten: 170
Geregistreerd: 14-08-14
Woonplaats: Scheemda

Hengsten orientatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-17 17:42

Ik ben mij op dit moment aan het oriënteren wat betreft verschillende paint en quarter dekhengsten daar wij er over denken om volgend jaar onze jongste quarter merrie te laten dekken. Maar nu lijkt het wel alsof alle dekhengsten verdwenen zijn, vorig jaar stonden er nog meerdere hengsten op marktplaats en was er via google ook vanalles te vinden maar nu kan ik maar een enkeling vinden die niet voldoet aan mijn wensen.

Wat ik zoek
Schoft tussen ongeveer 1,50 en 1,55
Karakter rustig, koel in het hoofd en werkwillig
Bloedlijnen Reining/Cutting (graag ook iets bewezen/geen hengst waarvan 10 voorouders terug de laatste succesvolle voorouder zit)
Kleur: Quarter niet van belang, Paint homozygoot vlekkenpatroon
Regio: Nederland/Duitsland of via KI
Richtprijs: Niet van allereerste belang, kwaliteit hengst staat voorop

Glossy227
Berichten: 170
Geregistreerd: 14-08-14
Woonplaats: Scheemda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-17 12:51

Nog een paar aanvullingen.
Merrie is uiteraard 5 panelen getest en hengst dient dit natuurlijk ook te zijn.
Verder mag de juiste hengst ook wat kleiner zijn, bijvoorbeeld 1,45 de merrie is zelf 1,52 en dit vind ik een mooie hoogte.
Ze heeft een mooie bouw en flink wat body dit zou ik ook graag zien in de hengst.
Qua karakter is ze zeer vriendelijk en werkwillig maar ook vaak wat heet. Daarom zou ik graag een hengst met een wat rustiger karakter zien.

Tinniie

Berichten: 4687
Geregistreerd: 02-12-10
Woonplaats: België

Re: Hengsten orientatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 18:43

Bij http://www.stallionlocator.com/nl/ras/3 ... rter-horse vind je misschien wel iets wat je zoekt?

En misschien is onze Arany wel iets voor jou?
Sooty dunskin AQHA, 150cm, mooi breed gebouwd, zowel 5-panel als röntgen gezond, leuke prijs/kwaliteit, reining/cutting gefokt, reining getraind en wordt uitgebracht in verschillende koeienonderdelen zoals ranchsorting, teampenning, cattlepenning (waaronder het EK te Nivelles dit jaar). En daarboven op als belangrijkste troef: zijn gouden karakter, heel cool en zachtaardig. Alle info kan je in mijn profiel of op zijn facebookpagina terugvinden, moest je nog vragen hebben of eens graag komen kennismaken mag je altijd een pb sturen :)

Glossy227
Berichten: 170
Geregistreerd: 14-08-14
Woonplaats: Scheemda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-17 19:18

Tinniie schreef:
Bij http://www.stallionlocator.com/nl/ras/3 ... rter-horse vind je misschien wel iets wat je zoekt?

En misschien is onze Arany wel iets voor jou?
Sooty dunskin AQHA, 150cm, mooi breed gebouwd, zowel 5-panel als röntgen gezond, leuke prijs/kwaliteit, reining/cutting gefokt, reining getraind en wordt uitgebracht in verschillende koeienonderdelen zoals ranchsorting, teampenning, cattlepenning (waaronder het EK te Nivelles dit jaar). En daarboven op als belangrijkste troef: zijn gouden karakter, heel cool en zachtaardig. Alle info kan je in mijn profiel of op zijn facebookpagina terugvinden, moest je nog vragen hebben of eens graag komen kennismaken mag je altijd een pb sturen :)


Daar staan er inderdaad al meer op dan ik tot nu toe heb kunnen vinden. Al klopt er helaas ook een hoop niet meer, veel paarden waarbij als ik Google blijk dat ze verkocht zijn en niet meer te vinden of niet meer dekken.

Ik ga de Facebook van jou hengst eens bekijken

Alik

Berichten: 840
Geregistreerd: 21-02-09
Woonplaats: Twente

Re: Hengsten orientatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 19:38


MissYvette4u

Berichten: 2985
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 13:14

Lena Conquistador. Goede reiner, had een slechte reputatie maar dat komt door de manier waarop hij in het verleden gereden is (door diverse ruiters) mijn ruin is zijn enigsveulen. Topkarakter met talent.
Star G Hot Peppy, erg leuke hengst met een cool karakter.

Jaycee_

Berichten: 1264
Geregistreerd: 14-01-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 11:36

Wij bieden RS Oregon N Jack "Vobinda" ter dekking aan.
Hij is Italiaans triple crown champion: Futurity, Derby en Maturity en heeft in totaal $140,000 in reining gewonnen, zowel in Open als in Non Pro klasses.
Hij heeft een eigen Facebook pagina waarop je alle info, foto's, video's, nakomelingen etc. kan vinden.
Hij is nu 19 maar nog steeds in perfecte gezondheid en hij loopt ook nog steeds af en toe een wedstrijdje. Schofthoogte is ong. 1m53 en hij is 5 panel n/n.
Er is enkel diepvriessperma, dit wordt bewaard in de Faculteit Diergeneeskunde van Universiteit Gent, maar het zaad kan uiteraard verstuurd worden.

https://www.facebook.com/rsvobinda/

ElCid

Berichten: 9228
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 09:56

Glossy227 schreef:
Wat ik zoek
Schoft tussen ongeveer 1,50 en 1,55
Karakter rustig, koel in het hoofd en werkwillig
Bloedlijnen Reining/Cutting (graag ook iets bewezen/geen hengst waarvan 10 voorouders terug de laatste succesvolle voorouder zit)
Kleur: Quarter niet van belang, Paint homozygoot vlekkenpatroon
Regio: Nederland/Duitsland of via KI
Richtprijs: Niet van allereerste belang, kwaliteit hengst staat voorop


Mijn Paint hengst, Sweet Spot of Cash, voldoet deels aan het opgegeven profiel. Geen homozygoot vlekkenpatroon maar verder wel, reining/ cutting gefokt. Zijn vader is in Amerika succesvol geshowd in roping/ cowhorse classes - nationaal niveau.
Spot is een heel fijn paard om mee te werken, hij heeft een paar kinderen. Ik heb hem weinig geshowd omdat ik niet echt een wedstrijdruiter ben en me hoofdzakelijk bezig houdt met de Californische rijstijl en dat "past" niet in de wedstrijden. Hij loopt als een zonnetje op de bosal en ik wil er nu geen bit inhangen. Hij heeft 3 goede gangen, o.a. een hele fijne ruime draf en ruime galop.
Meer info in profiel / website/ Facebook.
https://www.facebook.com/sweetspotofcash/?fref=ts

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 10:59

Een homozygote reining Paint hengst die ik in het echt in actie heb gezien (EK; hij won zijn rubriek) en erg van gecharmeerd was, is Dancing Boys Okie. Hij staat in Duitsland. Veel informatie over te vinden op het Internet, maar zijn 'eigen' site is:
http://www.hobby-horse-ranch.de/?page_id=14
5 panel negatief

Homozygote reiner waar ik veel nakomelingen van heb gezien die ik erg gaaf vind is Heza Big Gunner, maar ik weet niet precies waar hij is gebleven. Volgens mij is hij alleen niet zo heel groot; Dancing Boys Okie is echt wel een flink paard.

JMeinema

Berichten: 68
Geregistreerd: 09-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 17:20


quarterH

Berichten: 6716
Geregistreerd: 23-01-09

Re: Hengsten orientatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 14:22