Reiningstal in Nederland of net over de grens gezocht!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Reiningstal in Nederland of net over de grens gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 21:52

Hallo!

Dit jaar doe ik eindexamen VWO en dat betekend dat ik bijna 3 maanden zomervakantie heb. Ik ben niet bepaald van plan om die 3 maanden thuis te zitten := en eigenlijk ben ik op zoek naar een reiningstal waar ik kan werken. Het gaat om 3 á 4 weken van begin juli t/m begin augustus. Ik wil nu eigenlijk al een beetje rondmailen om wat te regelen, maar ik weet niet wie ik moet benaderen!

Ik wil specifiek bij een reiningstal werken omdat ik er erg graag over wil leren! Het liefst niet alleen over inrijden, training en wedstrijden, maar ook over de fokkerij, wat interessante foklijnen zijn ed, en natuurlijk het algemene plaatje eromheen. Ik hoop veel van die dingen te kunnen leren door er een paar weken tussenin te zitten :j Ik ben dan 18.

Maar wat zijn de stallen die ik zou kunnen benaderen? Kan er niet echt een sticky oid over vinden, maar ik weet zeker dat er op bokt wel wat mensen zitten die wat grote/goede stallen kennen!


quarterH

Berichten: 6716
Geregistreerd: 23-01-09

Re: Reiningstal in Nederland of net over de grens gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 20:11

ligt er natuurlijk aan wat je aanstaat. zijn verschillende stallen altijd wel op zoek naar (gratis?) hulp.
ik zou sowieso eerst kijken welke trainers je aanstaan qua stijl. er is veel verschil ook in omgang met paarden en het is handig dit vooraf al te checken of het bij je past. het is zonde als je daar bij week 2 achte rkomt.
dus ik zou zeggen ga eens hier en daar kijken bij het trainen.
en wat zoek je verder? moet je ook woning hebben? wil je een vergoeding? welke ervaring heb en wat heb je dus te bieden?

100% Reiner

Anoniem

Re: Reiningstal in Nederland of net over de grens gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 21:30

Ook als de stijl niet bij mij past kan ik er wel veel van leren :j Maar zou het wel leuk vinden als dat wel matcht met mij stijl inderdaad.
Zou wel graag daar op het terrein of in de buurt willen verblijven, aangezien hier in de buurt toch niets is. Voor mijn les moet ik 20 minuten met de auto rijden om al op stal te komen. Dit is op een manege met zeer matige westernlessen na (westernpaarden lopen ook in de 'dressuur' les), het dichtstbijzijnde waar western wordt gereden.
Wil liever wel een vergoeding, maar het hoeft echt geen vetpot te zijn. Zolang ik de onkosten (reiskosten, voedingsmiddelen, onderdak, hoewel ik een tentje in de achtertuin ook prima vind :j ) er maar uit kan halen. Maar een klein zakcentje voor het opstarten van mijn studie zou wel leuk zijn.
Zelf heb ik 6 jaar engels gereden en rij nu 3 jaar western. Heb om de week een uur privéles op een ex showpaard die voornamelijk in de reining uitgebracht is. Erg fijn leerpaard, kent alle knopjes, is erg gevoelig en laat het zeker weten als je bijvoorbeeld je sporen onterecht of te hard gebruikt. Verder heeft hij natuurlijk veel ervaring :J Hij is een kleinzoon van Doc Bar. Maar heb het altijd al leuk gevonden om klusjes om het rijden heen te doen en draai daar mijn hand ook niet voor om. In het westernzadel nog een groentje vergeleken met de wedstrijdruiters natuurlijk, maar wel érg leergierig en sta overal open voor. Verwacht ook niet dat ik zelf in het zadel zal zitten in die weken hoor, maar het bijwonen van trainingen en grondwerken met (jonge) paarden e.d. vind ik erg leuk en leerzaam! Of stambomen bekijken met mensen met verstand erbij die kunnen vertellen welke hengsten voor welke merrie geschikt zullen zijn en waarom. Wat nou hengsten zijn die echt wat zeggen op dat papiertje en welke niet. En dan heb ik het niet over de superbekende hengsten zoals Doc Bar, Gunner of Topsail Whiz, want ik denk dat er ook supergoede hengsten rondlopen die een stuk minder bekend zijn. Voor mij in ieder geval.

Heb op het moment (nog) niet de kans om een eigen paard te kopen of een bijrijdpaard te zoeken, maar ik zie dat niet als een reden om maar thuis te gaan zitten afwachten totdat ik dat wel kan. Ik wil graag leren en daar heb je imo niet per se een (eigen/bijrijd)paard voor nodig.

cissy

Berichten: 19821
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Reiningstal in Nederland of net over de grens gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 23:38

Waag er eens een mailtje aan naar Rieky/Dave van Burgmeijer QH. Niet geschoten altijd mis.

Trailerladen en grondwerk les http://www.horse-assist.nl

Anoniem

Re: Reiningstal in Nederland of net over de grens gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 23:41

Dat is ook een goede ja!

Eifel Gold Ranch had ik ook al gemaild, maar geen antwoord gekregen. Via pb de tip gekregen om gewoon even op te bellen :P Trainingsstal Starnmeer net ook gemaild :)

breakthelaw

Berichten: 407
Geregistreerd: 01-05-05
Woonplaats: Home sweet home

Re: Reiningstal in Nederland of net over de grens gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 23:44

JP Koopman zit ook niet te ver bij je vandaan

Home is where the heart is

Adrienne

Berichten: 1535
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 14:34

Wendy van Osch zou je kunnen vragen. Die zit in Escharen.

"We can't actually drop it off at an orphanage, they might get upset when it turns Asian." Dean Winchester.

Anoniem

Re: Reiningstal in Nederland of net over de grens gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 15:08

Bedankt voor de reacties allemaal! Heb er echt wat aan :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 00:27

Het is alweer een tijdje geleden dat ik dit topic opende, maar ik wil toch even een update plaatsen. Ik heb het namelijk voor elkaar gekregen om naar de Eifel Gold Ranch te gaan! Ik ga 5,5 week in juli/augustus. Echt ENROM zin in natuurlijk!

Gisela
Berichten: 1513
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 12:46

Wat gaaf! Als er 1 plek is, waar je alle aspecten van reining, fokkerij, hengsten, opfok, zadelmak, topsport, mee kan krijgen, is het daar wel!

Gisela & Paulus, http://www.galaxyquarterhorses.com"
Quarter Horses: Dutchs Peppy Flash, Peppy Dun It Chex, Miss Wimpy Hollywood, Customized Whiz, Cee U In Tinseltown

beestenfreak

Berichten: 1313
Geregistreerd: 17-01-08

Re: Reiningstal in Nederland of net over de grens gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 20:27

Gaaf zeg, mag je ook helpen met het trainen of doen ze dat allemaal zelf? En verblijf je daar tegen kost en inwoning?

Anoniem

Re: Reiningstal in Nederland of net over de grens gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 20:48

Nee, voor de trainingen hebben ze vaste mensen in dienst ;) Ik moet helpen met de algemene verzorging, op- en afzadelen, paarden binnen/buiten zetten, dierenarts assisteren en dat soort dingen. Het is inderdaad tegen kost en inwoning. Ik verblijf dus ook intern :j :D


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 bezoekers