Nakomelingen Generals Golden Boy

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Re: Nakomelingen Generals Golden Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 19:07

Haha, ik heb mijn paard van de dag mooi aan Sylva gegeven om mee te lopen Haha! Ik had de luxe van het jureren *LOL* En om heel eerlijk te zijn, ja, ook ik heb de conditie van een stacaravan, dus dan hadden er zeker 2 personen op apegapen gelegen Ja Haha!

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl


Uriah

Berichten: 1677
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: beilen

Re: Nakomelingen Generals Golden Boy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-07 19:33


Kinkie je was mn alles R.I.P lieve clown [IM] Dag lief vriendje van me.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Re: Nakomelingen Generals Golden Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 22:40

Leuke foto's Tessa! Lachen

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Pannenkoek
Berichten: 2652
Geregistreerd: 11-06-04

Re: Nakomelingen Generals Golden Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 23:56

@Uriah; dat is ook wat! Hij heeft mij niet eens op de foto gezet..... Knipoog Maar ja; ik geef toe, die GGB Kid's waren meer de moeite waard!

Uriah

Berichten: 1677
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: beilen

Re: Nakomelingen Generals Golden Boy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-07 00:49

Pannenkoek schreef:
@Uriah; dat is ook wat! Hij heeft mij niet eens op de foto gezet..... Knipoog Maar ja; ik geef toe, die GGB Kid's waren meer de moeite waard!



Jawel hoor! ik heb je erbij gezet ! alleen wel van de achterkant helaas.... Knipoog

Kinkie je was mn alles R.I.P lieve clown [IM] Dag lief vriendje van me.

Pannenkoek
Berichten: 2652
Geregistreerd: 11-06-04

Re: Nakomelingen Generals Golden Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 23:43

Hmmm, wat een witte vlek op m'n achterhoofd! Dat wordt een petje dragen in de zomer (en een warme muts in de winter hahaha)

Pannenkoek
Berichten: 2652
Geregistreerd: 11-06-04

Re: Nakomelingen Generals Golden Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 22:25

Nou het is jullie gelukt! Ik weet een keer even niets te zeggen.......... Bloos

Kom ik net thuis van een middag Horse&Dog Trail oefenen belt de buurman aan; staat daar even met een hardstikke mooie plant (inclusief een fles Berenburger in de pot). Ik had echt geen idee van wie en wat staat er op het kaartje;

"Bedankt voor de mooie foto's van de Golden Boy Nakomelingen Dag; Namens alle G.G.B. deelnemers"

Malenka

Berichten: 7557
Geregistreerd: 04-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 23:03

Ik ben eigenlijk wel heel erg benieuwd hoe het nu met alke paarden is. En of iemand weet wat er met Golden Boy zelf gebeurt is.

Mijn Nilay staat helaas al sinds april stil met een hele nare peesblessure. Hopelijk komt het nog goed. Het is zo'n fijn paard!



Afbeelding

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 10:02

Hier nog steeds Digger. Echter ben nu ernstig aan het afwegen hem te gaan verkopen aangezien het met mijn gezondheid al een jaar niet goed gaat en ik van het 1 in het ander terecht kom met al het gedokter. Vind het wel heel moeilijk dat besluit te nemen.

Malenka

Berichten: 7557
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Nakomelingen Generals Golden Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 14:05

Jeetje Bravura. Dat is niet leuk.

Ik heb ooit overwogen Nilay een jaar bij iemand anders onder te brengen om te kijken of ik het aan zou kunnen zonder hem. Zou dat niet iets voor je zijn? Ik zou nu Nilay uit de running is zeker overwegen om Digger een tijd voor je op te vangen.

LindyHJarig

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 16:34

Edit: Never mind, niet goed gelezen.

Maar ik heb mijn GGB-nakomeling dus ook nog steeds. Hij is gediagnostiseerd met EMND en daardoor met de OVUT. Ontiegelijk Vervroegd Uitgetreden.

Misschien kan ik iets voor je betekenen Bravura. Ik weet niet waar je precies woont op de Veluwe...


Malenka

Berichten: 7557
Geregistreerd: 04-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 16:42

Nilay heeft zomereczeem en headshaking. Wat precies de oorzaak van het schudden is weet ik echt niet. Verder kan hij heel gevoelig zijn op zijn voorhoeven en heeft hij snel dikke benen. Vooral bij verandering in voer. Hij heeft een enorme hoeveelheid voer nodig om op gewicht te blijven als je het vergelijkt met de meeste andere paarden.

Nu staat hij met een peesblessure maar die heeft een duidelijke oorzaak.

Malenka

Berichten: 7557
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Nakomelingen Generals Golden Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 22:55

Lindy, ontzettend naar trouwens die diagnose. :( Het spijt me dat ik eerst alleen reageerde over Nilay. Ik maak me soms wat te veel zorgen om hem denk ik... hij is het paard met de vage klachten waar je het over had denk ik. Of er moeten er nog meer zijn...

Ik had Nilay en Nugget graag eens samen gezien in top conditie. Ze hadden in hun jonge jaren zo veel van elkaar weg.

LindyHJarig

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 23:41

Nugget is nu wel weer in goede conditie, maar een jonge god is hij niet meer. Hij is veel bespiering kwijt en dat komt ook niet meer terug.

Nilay en Nugget lijken inderdaad veel op elkaar. Er zijn meer GGB-nakomelingen van dat type. Allemaal lichte palomino's met een brede bles. Juist niet zo donker als vader. En allemaal van een andere moeder, dat is ook zo apart.

Een paar jaar geleden was er bij mij op de manege een KNHS-wedstrijd en zag meteen dat er een GGB-kind mee deed. Ik ben het gaan vragen en het klopte inderdaad. Je pikt ze er zo uit.
Ik noem even geen namen want ik weet niet of diegene dat oke vindt.

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 16:32

Phoeh....ja moeilijk. Maar ik heb een bijrijdster voor hem al 6 jaar die heel gek ook met hem is. Maar ik houd jullie zeker in mijn achterhoofd. In ieder geval fijn te weten dat er evt oplossingen zijn. Ik wordt as maandag weer geopereerd. Eerst mn te snelle schildklier, toen dat bijna normaal was een hartinfarct en nu kwaadaardige cellen die ze mogelijk weg gaan halen. Nu al 10 mnd (deels) ziek. Was net weer 6 wk deels aan t werk.

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 16:38

Malenka.....een flinke peesblessure duurt wel even. Mijn vorige paard had een "echte" peesklap maar kon na een jaar wel weer recreatief aan het werk. Wat bleek nl na 3 mnd na constatering....ze had een mega hoezeer zo groot als de helft van haar hoef. Ws is er iets omhoog gekropen het been in en weer terug. Die zweer werd uitgesneden en daarna herstelde ze. Wel altijd verdikking op de pees gehouden. Maar nooit meer een dag kreupel.


LindyH.....wat naar EMND....gaat het nog wel met je paard?

Sterkte beiden met jullie paarden.

Malenka

Berichten: 7557
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Nakomelingen Generals Golden Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 16:54

Wat een ellende Bravura. Ik hoop dat jouw eigen gezondheid snel de goede kant op gaat. Wel heel fijn dat je zo'n trouwe bijrijdster hebt.

Nilay staat nu stil vanaf half april. Hij heeft dus het hele jaar ook niet op het land gelopen en is nu vrij dun terwijl de winter nog echt moet beginnen. De tussenpees in zijn linkervoorbeen is voor tweederde aangetast en er zit een gat in. Ik heb er stamcellen in laten spuiten. Maar dat heeft nog niet zo veel effect als ik had gehoopt. Gelukkig wel wat herstel te zien op de laatste scan. In januari of februari gaan we weer scannen. Tot die tijd in ieder geval geduld hebben. Het maakt me niet uit als het nog een jaar duurt. Ik hoop gewoon enorm dat het nog goed genoeg komt om in ieder geval weer bosritjes te maken. Zelfs als we dan geen endurance kunnen gaan startten.

Lindy, leuk dat je ze er zo uitpikt. :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 bezoekers