Panel 5 afwijkingen bij welke afstammelingen?

Moderators: petraaken, C_arola, Dyonne, Apple, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

sevke

Re: Panel 5 afwijkingen bij welke afstammelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 14:25

IMM test wordt tegenwoordig ook veel gevraagd. Wimpys Little Step is homozygoot IMM. Al zijn nakomelingen zijn dus minstens drager. Gunner was ook drager. Ongeveer de helft van zijn nakomelingen zijn ook drager. Mij valt op dat IMM dragers dikwijls ook GBED drager zijn.
Veel bekende hengsten dragen IMM. HF Mobster, Gunner Dun It Again, Wimpys Little Step, Yellow Jersey, Inferno 66, Pale Face Dunit, Tinker With Guns, Wimpyneedsacocktail. Veel van hen dragen ook GBED.
Van Like A Diamond adverteren ze enkel dat hij herda N/N is. Dat doet mij vermoeden dat hij ook drager is van andere panelafwijkingen.

Born to slide, forced to work

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 18:11

Van die IMM zou ik graag eens willen weten wat het eigenlijk precies betekent: drager zijn. WLS was IMM/IMM, dus zo heel erg zal het dan toch niet zijn?

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 12:02

@Tinniiee: idd. WLS was homozygoot, dus AL zijn nakomelingen zijn minstens drager. En dat zijn er heel wat. Gunner was drager. 1 op 2 Gunners zijn dus ook drager. Dat zijn een PAK paarden, want laten dit nu net de meest gewilde dekhengsten zijn...
IMM komt heel vaak voor samen met GBED. Dat valt mij op.

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 15:03

Wimpys Little Black is ondertussen overleden en Wimpys Smoking Gun staat in Mexico, dus van die lijnen zal het wel fel minderen, maar er staan alsnog een aantal "klinkende" namen tussen die nog volop dekken verkopen in deze contreien.
Ergens had ik ook wel verwacht dat er eens problemen gingen opduiken met de zo gegeerde Gunnerlijnen, die echt overmatig veel nakomelingen hebben geproduceerd. En nu zitten we dus met dat IMM-ding, waarvan niemand nog de draagwijdte kent of kan inschatten.
Straks wordt het zoeken naar een naald in een hooiberg om nog een gezonde quarter te vinden...

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie