Dekhengst gezocht: Tabasco Tari/Little Bar Remedy

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tinniie

Berichten: 4661
Geregistreerd: 02-12-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 13:20

Bij onze 2 hengsten zit je qua karakter altijd goed. Ze zijn beiden erg cool, lief en vriendelijk, zowel in omgang als onder zadel. Heel makkelijk en werkwillig.

Arany heeft vele nakomelingen en daar zie je steeds dat vriendelijke karakter, mooie brede bouw en knappe hoofdje telkens terugkomen, diegenen die inmiddels ingereden zijn, ook allemaal super makkelijk onder zadel.

Hier op bokt loopt ook een topic over zn nakomelingen en eentje over een dochter die het geweldig doet met haar eigenaresse:

[WN-FA] Nakomelingen GP Mister Dual Jac

[WN-ITP] Wat als je trainer het beste uit jou en je paard haalt?

Fotsy verwacht volgend jaar trouwens terug een Arany-veulentje ook uit een dunalino merrie.

Mo heeft dit jaar zijn eerste nakomelingen: 2 geboren, nog 3 te gaan. Hij heeft nu 2 knappe dochters, beiden erg lief, heel energiek en atletisch. Maar heel veel kan je daar dus nog niet van zeggen. Hij is homozygoot tobiano, dus altijd een gevlekt veulentje en grullo dus 50% kans op dun, met dunalino merrie dus kans op homozygoot dun.

Ze zijn beide 7-panel n/n en dekken enkel via KI.


Afbeelding

Afbeelding

Zijn 2019 veulentjes (nog 2 te gaan)

Afbeelding




Afbeelding

Afbeelding

Volg onze knappe hengsten op Facebook en Instagram! GP Mister Dual Jac - EMH Top Dun Chex - Double Dun Gallo Gun
[KS-MK] 2 Paint veulentjes verwacht in 2024


Tinniie

Berichten: 4661
Geregistreerd: 02-12-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 12:18

Dan moet je ook al heel goeie standfotos hebben, want dat vertekend al heel snel. Onze hengsten hebben net een hele sterke mooie bovenlijn.. Reining-lijnen zijn wel idd snel overbouwd.

Afbeelding
Afbeelding

Mijn ervaring zegt dat je voor iets moet kiezen wat je graag ziet, het blijft altijd een gok. Ik heb bv zelf een merrie van 160 en fijngebouwd uit 2 tanken van 150cm.. veel mensen denken bv ‘ik heb een merrie met lange rug, ik zet er een hele korte op en kom ergens in het midden uit...’ maar in de praktijk is het zo simpel niet, zal altijd meer naar de ene of andere kant trekken.

Ikzelf vind karakter 1 van de prioriteiten, ga daarom zelf ook eens op bezoek bij een hengst die je wil kiezen en informeer bij mensen met nakomelingen. In advertenties zijn ze altijd super braaf... maar dikwijls is het toch iets anders als je er voorstaat.

Volg onze knappe hengsten op Facebook en Instagram! GP Mister Dual Jac - EMH Top Dun Chex - Double Dun Gallo Gun
[KS-MK] 2 Paint veulentjes verwacht in 2024

Tinniie

Berichten: 4661
Geregistreerd: 02-12-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 07:56

Ja idd een hengst met crème geeft ook 25% kans op een dubbel creme veulen met jou merrie (cremello, perlino, smoky Cream) sommige mensen vinden het geweldig, andere verschrikkelijk :P dus wel iets om rekening mee te houden :)

Filmpjes van Arany onder zadel en op wedstrijd vind je op zijn Facebookpagina (zie onderschrift)

Volg onze knappe hengsten op Facebook en Instagram! GP Mister Dual Jac - EMH Top Dun Chex - Double Dun Gallo Gun
[KS-MK] 2 Paint veulentjes verwacht in 2024

Tinniie

Berichten: 4661
Geregistreerd: 02-12-10
Woonplaats: België

Re: Dekhengst gezocht: Tabasco Tari/Little Bar Remedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 16:21

Ja idd, er zijn 3 van die mooie (homozygote) roans in Duitsland.
Flamboyant, Saltys Blue Ezra en Joe Cougar Hancock.

Daar zou ik eerst wel eens informeren naar verzending etc.. want ik heb denk ik nog geen enkel veulen in België-NL gezien, wat dikwijls daar toch aan kan liggen.
Dat is nog een belangrijke criteria voor mij, is goeie service qua zaad leveren, verzenden, etc... Iets waar veel mensen meteen niet echt overnadenken volgens mij...

Vorig jaar zo’n gedoe gehad uit Duitsland en Italië, waardoor ik Mn buik er van vol had.. (en 1 van de 2 uiteindelijk geen veulen, omdat het echt problematisch was) dus een goeie service is voor mij toch ook wel belangrijk.

Volg onze knappe hengsten op Facebook en Instagram! GP Mister Dual Jac - EMH Top Dun Chex - Double Dun Gallo Gun
[KS-MK] 2 Paint veulentjes verwacht in 2024

Tinniie

Berichten: 4661
Geregistreerd: 02-12-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 16:54

Goh risico’s niet echt, maar een heel geregel, Duitsland is erg streng, ze verzenden enkel met eu gezondheidscertificaat, zaad moet door veearts van de overheid worden verzegeld enzo. Hierdoor wordt het natuurlijk prijzig, en moet je ook mee rekening houden qua timing etc. Ook weekends en feestdagen zijn dikwijls problematisch (daar heeft Fotsy vorig jaar het 1 en ander mee voorgehad geloof ik :P ) maar hengstige merries doen niet aan weekends en feestdagen he :P de timing is nogal belangrijk.

Bij die van mij vorig jaar zeiden ze de dag zelf gewoon dat ze toch niet konden verzenden, ik moest het zelf maar komen ophalen (3u enkele rit) en koste toch nog 220€ aan zaadafname en papieren. Komt er op het dekgeld uiteraard nog allemaal bij.

Volg onze knappe hengsten op Facebook en Instagram! GP Mister Dual Jac - EMH Top Dun Chex - Double Dun Gallo Gun
[KS-MK] 2 Paint veulentjes verwacht in 2024


Tinniie

Berichten: 4661
Geregistreerd: 02-12-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 20:00

De meeste kleurtjes zitten zoiezo wel hoog in foundation percentage, Arany ooit laten uitrekenen en had iets van 89,.... % geloof ik.

Een Quarter zonder Engelse volbloed ergens in de lijn is 100% foundation. Maar bij de meeste zitten ze er hier en daar wel tussengefokt (bv de Engelse volbloed Three Bars zit in heel veel lijnen, wat zeker niks slecht is, super paard, maar haalt het foundationpercentage dus naar beneden)

Op zich zegt dat percentage dus niet echt iets, behalve dan % volbloed/TB bloed. En dus al die speciale kleurtjes komen door de band genomen niet uit de Engelse volbloedlijnen voor, daar zijn kleurtjes eerder uitzonderlijk.

Volg onze knappe hengsten op Facebook en Instagram! GP Mister Dual Jac - EMH Top Dun Chex - Double Dun Gallo Gun
[KS-MK] 2 Paint veulentjes verwacht in 2024


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers