Dekhengst gezocht: Tabasco Tari/Little Bar Remedy

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Elfie

Berichten: 770
Geregistreerd: 31-08-03
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 19:37

easy1 schreef:
Om nog even aan het wensenlijstje toe te voegen:
Een verbeterpunt voor het veulen t.o.v. Breezy zou kunnen zijn dat het gangenwerk iets ronder wordt. Breezy haar gangen zijn echt vlak en omdat ik niet perse reining train geef ik de voorkeur aan een los door het lijf bewegend paard. Nu wil ik niks af doen aan de bewegingen van de quarter, maar soms loop ik hier tegen aan tijdens hogere dressuuroefeningen (door heel veel oefenen heb ik al veel bereikt qua souplesse, losheid, verzameling, enz.).
Van nature loopt Breezy makkelijker met haar neus aan de grond, ze is wel echt een reiner.

Uiteraard ben ik geen dressuuramazone, maar ik vind het wel leuk om aan verbetering qua beweging en souplesse te werken. Zie en rij graag op een trots paard wat lekker door het lijf beweegt :)

Belangrijk vind ik dus ook wel echt de bouw. Nu denk ik dat wanneer ik een paard in beweging zie veel meer zie van wat ik graag zie, dan dat ik een (stand)foto zie.
Goed en sterk beenwerk, sterke hoeven, een sterke rug en dragende halslijn, zijn wel punten waar ik o.a. op let.


Ik weet niet of je ervoor open staat, maar met deze wensen zou ik ook richting Arabisch volbloed durven kijken. Bewegen over het algemeen toch net iets makkelijker dan een quarter en zullen ook net dat beetje extra uithoudingsvermogen toevoegen wat fijn is op buitenritten.

Iemand die slaapt, kan met goede argumenten wakker geschud worden. Iemand die doet alsof hij slaapt, kan zelfs met het beste argument ter wereld niet gewekt worden. ~Jonathan Safran Foer~


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 bezoekers