Welk westernzadel zoek ik?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Welk westernzadel zoek ik?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-20 00:44

Hoi,
Mijn pony rij ik voorlopig met een barebackpad, dit gaat goed maar te zijner tijd wil ik ook buiten de wei gaan wandelen en lijkt me het veiliger om in een steviger zadel te zitten.

Voor deze pony wou ik naar een (liefst) boomloos westernzadel kijken.

Er is echter een probleem... Hij is rond geribd, heeft wel schoft maar een singelgroeve vlak achter de voorbenen, had een boomloos dressuurzadel maar deze schoof naar voor doordat de singel het zadel naar voor trekt (is al een licht gebogen singel maar niet zo extreem als een banaansingel).

Dus voorkeur voor boomloos, kort want pony is ook best kort, prijs liefst onder 1.000€ of een goede tweedehands zadel. (Ghost of barefoot?)

De pony in kwestie qua bouw
Afbeelding

Leef en laat leven.


bamisalami
Berichten: 609
Geregistreerd: 25-08-14

Re: Welk westernzadel zoek ik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 06:47

Ik zou Ella van boomloos zadelpasservice eens langs laten komen, zij heeft veel verschillende zadels achterin haar bus liggen om te passen.

mairead

Berichten: 3213
Geregistreerd: 08-09-08
Woonplaats: Op de grens tussen Noord- en Zuid-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 06:59

Kijk ook eens naar Freemax. Freemax boomloze zadels lijken veel meer op Westernzadels dan Ghost of Barefoot...

kerstmuts :j Nu met aanklikbaar onderschrift:
Fjord. Feel the difference!

Leo

Berichten: 50032
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 07:54

Hier zeer blij met Freemax op mijn zeer korte en rondgeribte pony met flinke schouderpartij. Het komt qua stabiliteit en stevigheid dicht in de buurt van een boomzadel. Ik combineer het zadel met een anatomische (banaan)singel van Kifrahorse en dan ligt het geheel als een huis.


Afbeelding

Ik zou Freemax dus zeker meenemen in je zoektocht!

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

soesita

Berichten: 5156
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 07:56

Ik heb weinig verstand van boomloze zadels, maar een westernmodel krijg je op deze korte rug volgens mijn nooit passend.

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Welk westernzadel zoek ik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 08:00

Ik zou ook eens kijken naar Freemax of Silverado. Deze hebben korte zadels. Weet je hoeveel cm je kunt hebben?
En altijd een passervice laten komen. Dan kun je ook wat modellen proberen. Boomlooszadelpasservice of Kifrahorse bijvoorbeeld. Maar bij voorkeur de 1e, want onafhankelijk en meer modellen mogelijk om te passen.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 08:00

soesita schreef:
Ik heb weinig verstand van boomloze zadels, maar een westernmodel krijg je op deze korte rug volgens mijn nooit passend.


Er zijn ondertussen zat speciale korte modellen met zeer nette drukverdeling :)

Bijv van freemax, silverado en deuber. Zijn niet de goedkoopste maar wel echt waar voor je geld!

Leo

Berichten: 50032
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 08:14

Een Freemax buffel is tweedehands nog wel voor een nette prijs te vinden. Voordeel is ook de verwisselbare boom. Maar idd zeker een passervice laten komen.


@Soesita: dat gaat lang niet altijd op, vergeet ook niet dat een westernzadel anders is qua drukverdeling. Ze zijn vooral optisch langer.

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

soesita

Berichten: 5156
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 08:14

Zoals jullie zien heb ik er dus inderdaad weinig verstand van. Dan heb ik weer wat bijgeleerd. :)

DubbelFun

Berichten: 88474
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 09:37

troi schreef:
Bijv van freemax, silverado en deuber. Zijn niet de goedkoopste maar wel echt waar voor je geld!
Deze zadels liggen nieuw tussen de 1300 en 1600 euro. Dat is voor een westernzadel een hele nette prijs. Een boomzadel met een beetje leuke kwaliteit begint ergens bij 1800 !
Als je goedkoper uit wilt zijn gaat dat ten koste van de kwaliteit, levensduur en pasvom.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-20 09:52

Budget is beperkt omdat ik ook nog zelf geopereerd moet worden en hiervoor dus wel geld opzij wil houden IVM minstens een maand niet mogen werken daarna.

Freemax ga ik eens naar kijken.

Welke zadelpassers komen in Belgisch Limburg?

Het is nog niet dringend hoor. Voorlopig gaat het goed met het barebackpad.
Voor het beeld, de pad is 62cm lang. Ligt hier wel op de schoft
Afbeelding

Ik op de pony
Afbeelding

Leef en laat leven.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers