Western zadel op extreem korte pony, please pop my bubble!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nala

Berichten: 8190
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Western zadel op extreem korte pony, please pop my bubble!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-22 12:54

Hey western bokkers,

Wie kan mij even van mijn waanideeën afhelpen?

Ik ben echt een ontzettende western ruiter “at heart” maar mijn pony heeft een extreem korte rug.

Onze zadelzoektocht was een extreem lange en moeilijke, en we zijn nu uiteindelijk bij de edix tudor uitgekomen.


Afbeelding

Afbeelding


Nu heb ik er laatst het westernzadel van mijn oude bijrijdhaflinger op gelegd en het kriebelt toch of het niet tóch zou kunnen passen. Of een quantum short and light, of een freemax short…


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Ik weet dat het foto’s zijn waar moeilijk aan te zien is of het past, maar het zijn de enige foto’s die ik toen gemaakt heb. Wie kan zijn licht hierop laten schijnen en mij van deze roze wolk af halen?

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Western zadel op extreem korte pony, please pop my bubble!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 13:12

Had je al eens een zadelpasser laten komen? Ik vind het er niet hopeloos uit zien voor bijvoorbeeld een freemax eigenlijk.

Nala

Berichten: 8190
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-22 13:16

Azmay schreef:
Had je al eens een zadelpasser laten komen? Ik vind het er niet hopeloos uit zien voor bijvoorbeeld een freemax eigenlijk.


Nee nog niet, de passers die de freemax hebben komen allemaal niet tot Zuid-Limburg, lijkt het.

Ik zou het westernzadel op de foto’s kunnen overnemen als ik wil, maar ook daarvoor zou ik eerst iemand erbij willen halen die het kan controleren.

Nala

Berichten: 8190
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Western zadel op extreem korte pony, please pop my bubble!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-22 15:06

Wat vinden jullie van de ligging van het specifieke zadel uit de op?

Leo

Berichten: 50125
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 15:13

De ligging is niet echt iets over te zeggen op de foto's, dat moet echt een zadelpasser zien en voelen. Met de zadeltassen er achter ook niet goed te zien hoe het ligt.

Ik rijd op mijn hele korte D pony met een Freemax short. Aangemeten door Kifrahorse, heel fijne service.

Afbeelding
Afbeelding

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Western zadel op extreem korte pony, please pop my bubble!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 15:24

Niemand kan het zo zien, dus er zal iemand bij moeten komen. Als je betere foto's hebt, kan je hooguit zeggen of het echt niet gaat of een twijfel geval is. Maar of het goed ligt is nooit vanaf een foto te zeggen.

Voor goede foto's moet je echt het zadel kaal passen en je pony goed recht neerzetten.

En eigenlijk maakt het niet uit of je 1 ritje er mee maakt of vele km's. Goed passen is een must.